Jag efterfrågar fortsatt sakargument för att gratis barnomsorg skulle vara lönsamt. Ingen kan stödja det.
Alla i tråden utom du.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag efterfrågar fortsatt sakargument för att gratis barnomsorg skulle vara lönsamt. Ingen kan stödja det.
Det där får du allt ta och bevisa.Jag är själv civilingenjör och har även läst ekonomi på universitetet.
Men hörru Googlemästaren ta och Googla fram dina sakargument.
Vi har ännu inte sett några sådana alls.
Jag hävdar med stöd av de samhällsekonomiska uträkningar som finns att effekterna av barnomsorgen gör att den går med vinst.Du hävdar att barnomsorgen inte utgör en kostnad eller vad?
Allt som du påstår.Vad är det jag sagt som du ifrågasätter?
Jag hävdar med stöd av de samhällsekonomiska uträkningar som finns att effekterna av barnomsorgen gör att den går med vinst.
Den är en verksamhet som i slutänden ger vinst.
Man kan inte spara företag till att bli vinstgivande lika litet som man kan spara ett land till att få en stark ekonomi.
Man måste få hjulen att snurra med en ekonomisk uppväxling.
Men med dina studier i bagaget så måste du ju redan veta allt detta.
Allt som du påstår.
Den är lönsam så länge som att det går plus i den gemensamma samhällskassan av dess effekter.Du får precisera vilken typ av barnomsorg du anser är en ekonomisk vinst för samhället. Eller avser du att den är det oavsett hur den finansieras.
Jag ifrågasätter att du har någon som helst universitetsutbildning.Det var ju sakligt. Precisera du vad det är du ifrågasätter så ska jag visa att jag har rätt.
Jag hävdar med stöd av de samhällsekonomiska uträkningar som finns att effekterna av barnomsorgen gör att den går med vinst.
Den är en verksamhet som i slutänden ger vinst.
Nej för det är larvigt då det är så allmänt känt.Vill du länka någon av dessa uträkningar?
Den är lönsam så länge som att det går plus i den gemensamma samhällskassan av dess effekter.
Dina frågor är direkt obildade.
Ingen med högre utbildning argumenterar som du gör.
De vet själva hur de skall hitta bakomliggande fakta och undersökningar.
Om de inte redan har läst den.
Du surrar i det blå utan någon förankring vetenskap eller kunskap.
Nej för det är larvigt då det är så allmänt känt.
Det är som att länka till någon fakta som visar att himlen är blå och klorofyll är grönt.
Nej för det är larvigt då det är så allmänt känt.
Det är som att länka till någon fakta som visar att himlen är blå och klorofyll är grönt.
I Sverige så måste föräldrarna arbeta eller studera för att få barnomsorg så den biten gäller inte här."...the large shift from informal (unsubsidized) to formal (subsidized) childcare, as well as some increased childcare use by mothers who do not work, resulted in a significant net cost of this program, despite the large rise in labor supply."
Nej det är vetenskapliga undersökningar som visar på det.Det är din inbildning att barnomsorgen per automatik skulle vara en ekonomisk vinst.
I Sverige så måste föräldrarna arbeta eller studera för att få barnomsorg så den biten gäller inte här.
I Kanada så ordnar oftast företagen barnomsorg för sina anställda så det blir dyrare för samhället att ta över det.
De studier som jag har läst är gjorda i Sverige för Svenska förhållanden.
I Sverige så måste föräldrarna arbeta eller studera för att få barnomsorg så den biten gäller inte här.
I Kanada så ordnar oftast företagen barnomsorg för sina anställda så det blir dyrare för samhället att ta över det.
De studier som jag har läst är gjorda i Sverige för Svenska förhållanden.
Nej när någon förkastar fakta även om den är uppenbar.Dessutom blir du aggressiv när någon inte tycker som dig.
Du det där tror inte jag det minsta på.Jag är akademiker och rör mig nästan uteslutande bland akademiker såväl på jobbet som privat.