Jämställdhet, feminism och maskulinism

@Anna tipsade om Cubus, deras håller i grenen. Tyvärr har jag alientår, så tårna tittar ut efter bara ett par användningar.

Annars, ja. Du är en dålig kvinna. Sitta och surfa när du kan lägga din energi på en MAN. En man med snopptofs, lämpligen. Eller hur @Koltrast
Just ja! Så var det! Alltid skönt med tips från "proffs" (jag menar, ni är ju inte män så ni kan ju inte ha tillräckligt med kunskap ändå).

Jag säger ju att jag är en dålig kvinna! Oftast har jag inte ens maten klar när sambon kommer hem :o

Det är ingen flyktingkris i patriarkala Danmark. Undrar just varför.

Berätta inte för min danska partner att han har möjlighet för ökad makt i vårt förhållande pga. sin nationalitet och vår hemvist, är du rar :nailbiting:.

Fast jag muttrade faktiskt "jävla anti-feminist" till honom i fredags, när han försökte övertala mig till vakna upp från mitt julbordsberusade tillstånd och klä av mig istället för att ligga fullt påklädd i sängen och sova :cautious:.

:rofl:

Själv har jag problem med att mina strumpbyxor går sönder i grenen. Beror det på att jag är för okvinnligt fet så mina lår går ihop och skaver mot varandra? Är jag en dålig kvinna?! :confused:

Ja. Du är en dålig kvinna. "Problem med att mina strumpbyxor går sönder i grenen" Bah!

Du är en så dålig kvinna att du förtjänar smisk på rumpan. Av en man, en riktigt maskulin man med svällande muskler, som kan ge dig ditt straff för att du är en så dålig kvinna.

Se så, upp på alla fyra nu!

:laugh:

Nu blev det kanske lite jobbigt.

Det visar sig att män kvoteras in på universitet och arbetsplatser. Det visar sig att kvinnor som köper sex också kriminaliseras eftersom sexköplagen är könsneutral. Det visar sig att ingen flyr från det feministiska Sverige. Det visar sig att det inte är kvinnor som styr IS och inte kvinnor som ligger bakom flyktingkrisen.

Världsbilden krackelerar.
Hehe... Nä det ville TS plötsligt inte kommentera utan går vidare till annat.,,:rofl:

Alla moderna forskare hävdar att det finns beteendeskillnader mellan män och kvinnor. Nej, Gudrun Schymann räknas inte som forskare.

Beteendeskillnader, ja. Beteende är dock fenotyp, inte genotyp. Det är olika saker. Och nej, alla "moderna forskare" anser inte att det finns några påtagliga skillnader mellan mäns och kvinnors hjärnor (som det brukar handla om). Jag ägnade ett halvår åt att läsa om just detta när jag skrev mitt examensarbete i zoologi. Forskningen är inte entydig och forskarna är verkligen inte överens.

Feminister pratar gärna om könsroller vilket de har en poäng i. Fast de glömmer de biologiska argumenten. Det är ingen slump att det är män som gör våldsbrott i damhället, att män är fysiskt starkare, att män tar större risker, att kvinnor är mer sociala mm mm.

Så... De Ondskefulla Feministernas förklaring är "slumpen, hoppsan"? Ahaaaaa. Vilken tur att du som har sån koll är här och förklarar saker! :love:

Den här tråden var rolig..,

Stjärnhimmel tackar alla för en underhållande stund.
Ni är alla mina små stjärnor..,:)
Men jag anser att jag vann diskussionen.:)

Liknande trådar

Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
51 722
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 389
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 463
Senast: _Taggis_
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 725
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama