Jämställdhet, feminism och maskulinism

Du har inte svarat på något av mina inlägg till dig så jag har ingen förhoppning alls med det här

Frågar du, svarar jag när jag hinner. Nu har jag fått 50 frågor på en timme och jag har annat att göra också. Men ställ frågan igen så ska jag svara.

Så om forskningen kommit fram till att det är så himla stor skillnad mellan män och kvinnor (det låter verkligen som att vi snackar om hjortar vs dinosaurier här) Så är det ju lika bra att vi låser in alla män. De kan liksom inget annat än att slåss, starta krig och döda barn av ren olycka. Det verkar totalt livsfarligt att dom ens finns om man går på @Ploki förklaring av män.

Här kan vi ju snabbt skjuta in oss på om det ska heta tyrannosarius rex, regina eller om monarkin möjligen ska avskaffas?

Försök vara lite mindre fittig då, du vet att det inte är positivt med kvinnliga egenskaper. Men du får passa dig så du inte kliver över gränsen för att bli lite för manlig, männen klarar inte av konkurrensen.

Sigmund Freud skulle gilla den här tråden.

Men... Jag kan inte starta en tråd... Jag har för mycket fitta för det. :(
Själv är jag upptagen av att laga mat, städa och drömma om att jag snart blir gift och får många barn med en härlig man! :up:

Jag ska nog omskola mig. Jag tycker jag har för bra lön nu och för mkt ansvar. Ska nog bli sjuksköterska eller jobba med barn så mina kvinnliga sidor kommer ut.

Då blir det nog lättare att hitta en man också.

[QUOTE="Sol, post: 17242740, member: ]Forskningen är inte entydig och forskarna är verkligen inte överens.

Feminismens syn på att män och kvinnor är genetiskt lika har inget med forskning att göra utan är deras önsketänkande.[/QUOTE]

Ingen har påstått att män och kvinnor är genetiskt lika. Du verkar dessutom ha missat att jag är biolog och mitt examensarbete skrevs inom ramarna för... ja, biologi (mer exakt zoologi). Inte inom feministiska studier.

Du påstår att "moderna forskare" anser så och så. Backa gärna upp det. Min erfarenhet som råkar vara hyfsat relevant säger mig nämligen något helt annat och jag är ganska säker på att jag har läst mer forskning om det här än du. Faktiska studier alltså. Vetenskapligt publicerade artiklar, inte artiklar skrivna i random tidning som vill sälja lösnummer.

Ingen har påstått att män och kvinnor är genetiskt lika. Du verkar dessutom ha missat att jag är biolog och mitt examensarbete skrevs inom ramarna för... ja, biologi (mer exakt zoologi). Inte inom feministiska studier.

Du påstår att "moderna forskare" anser så och så. Backa gärna upp det. Min erfarenhet som råkar vara hyfsat relevant säger mig nämligen något helt annat och jag är ganska säker på att jag har läst mer forskning om det här än du. Faktiska studier alltså. Vetenskapligt publicerade artiklar, inte artiklar skrivna i random tidning som vill sälja lösnummer.

Med tanke på att allt TS presterat i sin egen tråd på 9 sidor är felaktiga påståenden och halmgubbar så har jag tyvärr inte så höga förväntningar, men skulle också väldigt gärna vilja se dessa studier av de "moderna forskarna" (vad nu det egentligen innebär - något säger mig att TS inte är så vetenskapligt bevandrad. Möjligen kan jag tänka mig att benämna nyare studier som modern forskning.)

Liknande trådar

Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
51 722
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 389
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 463
Senast: _Taggis_
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 725
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama