'Det här är redan utrett!
Hon är klädd i neopren och fleece.
litle shop of horros?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
'Det här är redan utrett!
Om det inte sägs av en MAN är det inte sant trippa tillbaka till spisen nu lilla vän..Det här är redan utrett!
'
litle shop of horros?
Giraff-set?golit gillar raff-set, under burkan naturligtvis.
Så du har forskatbpå mäns och kvinnors hjärnor. Här har du en av många kvalitativa studier som styrker det jag påstår.
Sex differences in the structural connectome of the human brain
"This work is highly significant because it studies a very large population of 949 youths (8–22 y, 428 males and 521 females) using the diffusion-based structural connectome of the brain, identifying novel sex differences. The results establish that male brains are optimized for intrahemispheric and female brains for interhemispheric communication. The developmental trajectories of males and females separate at a young age, demonstrating wide differences during adolescence and adulthood. The observations suggest that male brains are structured to facilitate connectivity between perception and coordinated action, whereas female brains are designed to facilitate communication between analytical and intuitive processing modes."
http://m.pnas.org/content/111/2/823
Om det inte sägs av en MAN är det inte sant trippa tillbaka till spisen nu lilla vän..
Jag tror leopard brukar föredras.Giraff-set?
Jag tror leopard brukar föredras.
Hack i skivan!Så du har forskatpå mäns och kvinnors hjärnor? Här har du en av många kvalitativa studier som styrke de genetiska skillnaderna mellan män och kvinnor.
"This work is highly significant because it studies a very large population of 949 youths (8–22 y, 428 males and 521 females) using the diffusion-based structural connectome of the brain, identifying novel sex differences. The results establish that male brains are optimized for intrahemispheric and female brains for interhemispheric communication. The developmental trajectories of males and females separate at a young age, demonstrating wide differences during adolescence and adulthood. The observations suggest that male brains are structured to facilitate connectivity between perception and coordinated action, whereas female brains are designed to facilitate communication between analytical and intuitive processing modes."
Jag tror att Kostas har ett imperium bestående av lacknafta- och strumbyxe-tillverkare! Är det inte så @mandalaki@mandalaki måste vara väldigt bra på att sköta hemmet, med tanke på hur mycket hennes man måste jobba för att kunna försörja inköpet av alla strumpbyxor/stay ups som krävs. För att inte tala om all lacknafta!
Åh, såklart, glömde Kostas!Jag tror att Kostas har ett imperium bestående av lacknafta- och strumbyxe-tillverkare! Är det inte så @mandalaki
Så du har forskatbpå mäns och kvinnors hjärnor. Här har du en av många kvalitativa studier som styrker det jag påstår.
http://m.pnas.org/content/111/2/823
Men lilla vän, du kan väl inte tala för vad alla MÄN tycker om?! Hur ska du kunna veta sådant, du är ju kvinna. TIHI!Jag tror leopard brukar föredras.
Jag är själv inte sakkunnig i ämnet (även om jag blev väldigt intresserad) men om vi nu gör det väldigt förhastade antagandet att din studie där helt och hållet återspeglar sanningen, DÅ kommer vi ju till den intressanta diskussionen.
Att män och kvinnors hjärnor har olika struktur - hur skulle detta faktum rättfärdiga ojämställdhet mellan könen?
Varför skulle man vilja cementera dessa skillnader istället för att minska dem?
Varför skulle vi i ett civiliserat samhälle låta biologin styra oss till den grad att det ena könet begår fler våldsbrott och det andra nästan alltid blir primärförälder? (inget som nämns i artikeln - den kan ju i princip inte dra några slutsatser kring HUR dessa strukturskillnader tar sig faktiska uttryck i människans beteende, det hoppas jag att vi är överens om. Precis som någon annan nämnde så är människans beteende så mycket mer än bara vår genotyp).
Reaktion på TSDet allra bästa med den här tråden är att ts fick kritik redan i bonde-tråden, startade den här tråden och får den kritiken gånger tusen. Stackars, stackars ts.
Studier kring män och kvinnors hjärnor är inget argument för att sträva efter ojämställdhet utan är endast en förklaring till varför det ser ut som det gör.
I den feministiska diskursen tas ingen hänsyn till biologiska skillnader mellan könen vilket ju leder till antagandet att det måste vara strukturer som kan raseras.
Men lilla vän, du kan väl inte tala för vad alla MÄN tycker om?! Hur ska du kunna veta sådant, du är ju kvinna. TIHI!