Jämställdhet, feminism och maskulinism

Med tanke på att allt TS presterat i sin egen tråd på 9 sidor är felaktiga påståenden och halmgubbar så har jag tyvärr inte så höga förväntningar, men skulle också väldigt gärna vilja se dessa studier av de "moderna forskarna" (vad nu det egentligen innebär - något säger mig att TS inte är så vetenskapligt bevandrad. Möjligen kan jag tänka mig att benämna nyare studier som modern forskning.)

Jag frågade Herr Gåggel, och han (:love:) sa att det var en sån här:

34658663.jpg

:cry:
Nu har internet gått sönder också.

Åh tack för tipset @Hedinn Ska genast ut och tigga till mig lite pengar så jag kan åka ner till Saudiarabien :up:

Har hört att bleka, fattiga och feta vita kvinnor över 30 är precis vad alla prinsar letar efter, så länge de inte är feminister :up: :D

Feminismens syn på att män och kvinnor är genetiskt lika har inget med forskning att göra utan är deras önsketänkande.

Ingen har påstått att män och kvinnor är genetiskt lika. Du verkar dessutom ha missat att jag är biolog och mitt examensarbete skrevs inom ramarna för... ja, biologi (mer exakt zoologi). Inte inom feministiska studier..[/QUOTE]

Så du har forskatbpå mäns och kvinnors hjärnor. Här har du en av många kvalitativa studier som styrker det jag påstår.

Sex differences in the structural connectome of the human brain

"This work is highly significant because it studies a very large population of 949 youths (8–22 y, 428 males and 521 females) using the diffusion-based structural connectome of the brain, identifying novel sex differences. The results establish that male brains are optimized for intrahemispheric and female brains for interhemispheric communication. The developmental trajectories of males and females separate at a young age, demonstrating wide differences during adolescence and adulthood. The observations suggest that male brains are structured to facilitate connectivity between perception and coordinated action, whereas female brains are designed to facilitate communication between analytical and intuitive processing modes."

http://m.pnas.org/content/111/2/823

Och glöm inte BARNEN!
UNGJÄVLARNA ja!!

Nej jag menar BARNEN!!!

Ja jag är ju en empatisk kvinna som är som gjord för att ta hand om och lära upp barn men absolut inte i skolan eller någonstans där man kan göra karriär av det nej för där behöver vi MÄN som är helt inkapabla att ta hand om BARNEN och som blir uttråkade och ofokuserade som är riskbenägna och har stora biceps och är våldsamma!!!! Sånt är perfekt för BARNEN när de börjar skolan!!! Så får de bra betyg!!!!

Alltså, är det bara jag eller får strumpbyxor alldeles för lite uppmärksamhet?! Det är en viktig fråga!

Jag undrar lite hur @mandalaki gör? Har du strumpbyxor med åtta ben? Eller är du mer för stay-ups? (Fäster sådana bra på tentakler?)

Alltså, är det bara jag eller får strumpbyxor alldeles för lite uppmärksamhet?! Det är en viktig fråga!

Jag undrar lite hur @mandalaki gör? Har du strumpbyxor med åtta ben? Eller är du mer för stay-ups? (Fäster sådana bra på tentakler?)
@mandalaki måste vara väldigt bra på att sköta hemmet, med tanke på hur mycket hennes man måste jobba för att kunna försörja inköpet av alla strumpbyxor/stay ups som krävs. För att inte tala om all lacknafta!

UNGJÄVLARNA ja!!

Nej jag menar BARNEN!!!

Ja jag är ju en empatisk kvinna som är som gjord för att ta hand om och lära upp barn men absolut inte i skolan eller någonstans där man kan göra karriär av det nej för där behöver vi MÄN som är helt inkapabla att ta hand om BARNEN och som blir uttråkade och ofokuserade som är riskbenägna och har stora biceps och är våldsamma!!!! Sånt är perfekt för BARNEN när de börjar skolan!!! Så får de bra betyg!!!!

ah äntligen en vettig sysselsättning för grabbarna på Kumla. Kan man inte försiktigt sprida ut interner från våra högriskfängelser på förskolor?

Liknande trådar

Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
51 722
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 389
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 463
Senast: _Taggis_
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 725
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama