Jämställdhet, feminism och maskulinism

Nu är vi där igen. SD har nu "nassetänder"
Vad har då liberalerna? lånade löständer ? ;)

Nej, Liberalerna ser inget behov av att framstå som annorlunda än de är. Politiker finns inte till för att anpassa sig till väljare. De ska presentera vad de tycker är bäst för landet.

Från SD har det framkommit vid flera tillfällen att de medvetet jobbar med en "ulv i fårakläder " strategi för att senare kunna presentera en helt annan politik när de har makt. Vi får hoppas att vi slipper uppleva det. Det var inte trevligt förra gången i Europa.

Nej, Liberalerna ser inget behov av att framstå som annorlunda än de är. Politiker finns inte till för att anpassa sig till väljare. De ska presentera vad de tycker är bäst för landet.

Från SD har det framkommit vid flera tillfällen att de medvetet jobbar med en "ulv i fårakläder " strategi för att senare kunna presentera en helt annan politik när de har makt. Vi får hoppas att vi slipper uppleva det. Det var inte trevligt förra gången i Europa.
Ok, nu far du med osanning.
Alla partier har frågor som man egentligen skulle vilja genomföra eller driva hårt men väl medvetna om hur väljarna reagerar så ställer man dessa frågor åt sidan.

Och om jag inte missminner mig så kom Hitler till makten med hjälp av mittenpartier o konservativa.
Ska vi inte kasta ut dem med badvattnet med då, för säkerhets skull?

Läste du inte vad G skrev sist du blev bannad? Synd, jag hoppades på lärdom.
Nej jag lovar att jag även i fortsättningen kommer att ställa kritiska frågor. Blir man utvisad av den anledningen så tar jag det. Det är nästan en ära. och säger betydligt mer om den som hotar med utvisning än om mig.

Angående det här med "om man äntligen får ett jobb så håller man frånvaron nere för att man är så tacksam att man äntligen fick något", gäller inte det också unga kvinnor? Eller är det bara 45-åriga gubbar som tänker så? Jag säger inte att det inte finns både kvinnor och män som inte utnyttjar systemet och njuter av att stanna hemma på arbetsgivarens bekostnad, jag har tyvärr sett dem IRL. Men om vi pratar rent generellt vill faktiskt också unga kvinnor ha jobb, men har fruktansvärt mycket svårare att få det i jämförelse med unga män, för att bakåtsträvande medelålders män i kostym sitter på chefsposterna och tror att en ung kvinna automatiskt leder till en anställd som kommer vara hemma i tid och otid. Om kvinnor och män delade på föräldraledighet och VAB så behövde det inte bli så tydligt att "kvinnor alltid är hemma". Varför kan man inte anställa en barnlös 25-åring, som kanske inte kommer skaffa familj förrän om tio år? Ska hon straffas nu för något som inte hänt än, och kanske heller aldrig kommer hända?

Normbrytare på Bukefalos? Ja.

Men att kalla sig Normbrytare när man med näbbar och klor vill konservera ett patriarkat, med alla dess konsekvenser, som gällt i tusen år? Det är magstarkt.

Tusen år är lite i underkant. Från mitokondriellt DNA så vet vi att mänsklighetens senaste gemensamma matrilinjära kvinnliga förfader levde för ungefär 150 000 år sedan, och att den senaste gemensamma patrilinjära manliga förfader levde för ungefär 60 000 år sedan. Sexuell selektion, som har sin grund i att könen investerar olika mycket tid och resurser i sin avkomma, har alltså pågått under hela mänsklighetens historia.

Den dagen det blir 50/50 så kommer nog cheferna att ändra attityd. Kanske. Men vi är ju inte där ännu som du vet.

Nej. Men hur ska vi kunna ta oss dit, om vi inte jobbar för att det ska bli mer jämställt? Att påstå att män inte klarar av att vara hemma och ta hand om sina barn är enbart urlöjligt och fruktansvärt fördomsfullt mot män. Det finns många, många män idag som är föräldralediga och för jämställdhet.

Att TS har den synen på barn och familjeliv i allmänhet att det är kvinnans uppgift och att han inte ens tänker nedlåta sig till att ta sitt ansvar är djupt tragiskt, om inte annat för hans egen familj. Jag hade inte stått ut med en man med de värderingarna en timme ens.

Liknande trådar

Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
51 722
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 391
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 463
Senast: _Taggis_
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 725
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama