Jämställdhet, feminism och maskulinism

Alltså innebär det att det inte är ngr problem att få tag på folk ur det kategori jag skulle föredra.
Då jag som liten företagare inte har råd med varken vab, föräldraledighet eller sjukskrivningar bland personalen.
Och den 50+ som får ett jobb drar sig nog för att vara frånvarande eftersom han/hon är tacksam för att äntligen ha ett jobb att gå till. Cyniskt, visst men så brukar ju verkligheten vara.
Ja det finns flera perspektiv. Det är dyrt för en liten företagare.
Och problemet är vem som ska ta smällen?
Just nu tar kvinnodominerade företag smällen. Samt de kvinnor som jobbar på kvinnodominerade företag.

Så här fungerar det: Man besvarar ett inlägg i den tråden inlägget finns - man kopierar det inte över till en annan tråd som man vill ha upp högre på sidan för att ge mer uppmärksamhet.
Och när någon startar en ny tråd, så besvarar man inläggen I DEN TRÅDEN - man startar inte en ny egen tråd och klistrar in valda inlägg där.

Hur ska man då kunna blåsa upp sitt ego? :(

Alltså det finns ju en värld bortom buke tänker jag? Jag uppfattade att du tycker att du är normbrytande i allmänhet, inte enbart på ett enda hästforum men jag kan såklart ha missförstått. Menar du enbart i denna tråden, på detta forumet, så visst!

(Och man kan absolut bli upprörd på normer - vad får du det påståendet ifrån? Låter ju jättemärkligt.)

I allmänhet är jag inte det minsta normbrytande, snarare extremt normativ. Du får så oerhört mycket gratis i livet om du klär dig propert och är trevlig. Folk är så lättlurade. Men det betyder ju inte att jag tycker normen är rätt. Jag tar seden dit jag kommer. I dagens samhälle måste du anpassa dig om du ska nå framgång.

Ja det finns flera perspektiv. Det är dyrt för en liten företagare.
Och problemet är vem som ska ta smällen?
Just nu tar kvinnodominerade företag smällen. Samt de kvinnor som jobbar på kvinnodominerade företag.
Då får man väl göra med det som allt annat. Man väljer en annan utbildning, ett annat jobb.
Sedan får de företag anpassa sig, antingen höja lönen eller förbättra villkoren för att få folk....

Då får man väl göra med det som allt annat. Man väljer en annan utbildning, ett annat jobb.
Sedan får de företag anpassa sig, antingen höja lönen eller förbättra villkoren för att få folk....
Du missförstår...
Jag säger att det är svårt eftersom mansdominerade företag får en konkurrensfördel.
På kvinnodominerade företag är detta ett stort problem.
Och hur löser man det? Genom att inte anställa kvinnor?

I allmänhet är jag inte det minsta normbrytande, snarare extremt normativ. Du får så oerhört mycket gratis i livet om du klär dig propert och är trevlig. Folk är så lättlurade. Men det betyder ju inte att jag tycker normen är rätt. Jag tar seden dit jag kommer. I dagens samhälle måste du anpassa dig om du ska nå framgång.

SD välkomnar dig. Den beskrivningen passar hela partiledningen och de vill gärna ha fler aktiva politiker som klarar leken "ulv i fårakläder ", utan att blotta nassetänderna.

Du får gärna visa mig den regeln.
"För att förenkla för de som söker svar på frågor skall frågan besvaras direkt i tråden"

Det är så det fungerar; för att följa en diskussion i ett ämne ska man inte behöva hoppa mellan ett antal trådar.

Så, var nu "artig" och besvara de frågor som du fått i den här tråden och som du fått notiser om.

Liknande trådar

Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
51 722
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 391
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 463
Senast: _Taggis_
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 725
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama