Jakthundstråden

Sv: Jakthundstråden

Om den där skulle komma bort så leta inte hemma hos mig heller... :angel: Vilken liten vacker tuffing! :love:

:rofl:

OM han flyttar, då ska det vara någon alldeles utöver det vanliga som ska vara intresserad, för han har nästlat sig in i mitt hjärta ordentligt den lille rackaren. Jag som ska spara TIK :eek:

De är fina allihopa, men just honom är det något speciellt (som jag inte kan sätta fingret på) med!

Jag hävdar ju att hanar är bättre än tikar, så jag tycker du ska spara honom! :D Så kan jag komma och hälsa på någon gång och träffa honom! Det finns något visst i den där blicken! :love:

Fast det är klart, om du ska avla så kanske du ska spara en tik oxå.. :angel:

Ja, han är ju mitt lilla hjärtegryn :love: (efter maken då såklart :p ) och vi litar ju till 120% på honom att hunden får den tid som krävs i skogen för att bli riktigt bra :D

0124-4-2.jpg

0124-1-2.jpg

0124-3-2.jpg

Så gott, så gott och lindrar kliande tänder på framväxt :love:

Jo, jag ska spara en tik också :p och hon ska bo hos en kompis och jaga och meriteras i framtiden. Då slipper han åka hit och låna valparnas pappa i parti och minut på höstarna :D

Perfekt :love:

Kanon! :D Och då kan du ju spara den lilla herren för dig själv! :idea::D

Självklart. Det var vi överens om innan jag pratade med hjärtegrynet :p

Mina småttingar har varit ute idag:

0127-1.jpg

Efter ca 10 minuter ute i snön så var de så här..

0127-2.jpg

:love:

Hade dottern hemma över helgen, så första omgången "uppställda" bilder kommer här:

Tikarna först:

tik-1.jpg

tik-2-sparas.jpg

tik-3.jpg

tik-4.jpg

tik-5.jpg

Fortsättning följer...

Och hanarna

hane-1-sparas.jpg

hane-2.jpg

hane-3.jpg

Är som det är med att få 5 veckorsvalpar att stå snyggt, men en liten fingervisning får man ju över hur de ser ut mer individuellt :D

Snyggvalpar... Kanske blir en grå här trots allt så småningom när jag tröttnat på mina fläckiga.. ;)

*kl*
Ja, jakt vart det ju sådär med förra hösten. Sitter däremot och funderar på att anmäla till vårprov i västernorrland - frågan är om mina skidkunskaper är tillräckligt bra. Om inte annat kommer folk att få sig ett gott skratt. Heh.

Så, vad säger buke? Ska Hatjo starta vårprov? ;)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 239
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
1 842
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 152
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 056
Senast: Rumpnissen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka