Stolpe ut hela säsongen känns det som... Först varmt, sen för kallt och när det äntligen blev fin snö och lagom kallt så la vi oss båda i förkylningen från hell... Huliganen har gjort kanonfina drev men ständigt gått förbi passkyttarna, det är väl bara ett par djur som har blivit skjutna trots att han har varit jätteduktig.
Fasen så segt Men skönt att jobben fungerar ändå, även om det är jäkligt trist när de aldrig blir belönade för det.. Risken är ju att de ökar på drevtiderna ganska rejält när det blir sådär också...
Det är samma här, också stolpe ut hela säsongen. Är bara skjutet två rå och en gris för henne i år, som jag vet om. Hon har ändå haft en del vilt i pass, men jag måste nog börja hänga med folk som faktiskt vågar skjuta när det kommer något Hon har utvecklats bra ändå, och gått från att vara en stöthund som sällan driver mer än 6min till att köra 10-15min som standard vilket är ganska perfekt på våra marker.
Hon gick ett skogsprov i fredags som gick skit också. Bara en tvåa på söket, en trea på upptag (hänger väl ihop med det dåliga söket och att hon bara fick till ett kort drev pga hittade inget vilt), men 4 på skall och samarbete. Så jäkla segt Hon har ju aldrig haft något regelrätt supersök, men jag tycker att hon underpresterade på provet, helt klart. Hon snittade knappt 3 min i sökrundor på provet, och det räcker ju inte så långt.
Men, hon avslutade på topp i lördags med ett kanonfint rådjursdrev á 10 min som gick förbi oss (ej lovlig get), ett älgdrev på 15min med upptag 300m ut (som gick rakt ur såten...) och avslutade med ett vildsvinsdrev på 10min som gick förbi passkytt, men det kom snabbt över en väg och dessutom på ett backkrön. Skönt att inte behöva avsluta säsongen med det där skogsprovet.. Lördagens jakt lämnade klart bättre känsla efter sig
Otis har utvecklats himla fint, han hade tre bra rådjursdrev i lördags också. Söket börjar bli bättre och bättre! Han tycker fortfarande att vildsvin är lite läskiga sedan han blev sprättad, men vi ska försöka köra lite intensiv hägnträning i vår så att han får chans att komma över det ordentligt.