Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men jag saknar redan att gosa med bebis, jag lär bli en crazy dog lady.
Har blivit sugen på en Hamilton med, inte bra.... Sambon skulle gå i taket om jag kom hem med en sådan
En hel del, alla har liknande jaktsätt men sen är det skillnad på inriktning (Hamilton är mer hare än alla de andra, schillerstövare som vi har ska egentligen vara en alround men avlas mer och mer på endast räv tyvärr)Hur mycket skiljer sig stövarraserna emellan? Jag har varken träffat eller jagat med någon.
Pfff de där soffhundarna som tom gått ner i grytEnda någorlunda vettiga stövaren är typ smålandsstövare, resten är hiskeliga flamspellar som är överallt och ingenstans
Du får hojta om du ska till Värmland så kan jag i alla fall ordna så du får träffa en schiller och kanske smålandsstövare med.Hur mycket skiljer sig stövarraserna emellan? Jag har varken träffat eller jagat med någon.
Jag gissar på 1,6 mil? Annars är jag lite besviken på Ladda.sprungit 1,6km.
Jag gissar på 1,6 mil? Annars är jag lite besviken på Ladda.
Eller till Dalsland Min pussas en jäkla massa.... och trycker nosen mot min näsa och stirrar på mig haha. Älskar stövare, de passar min egen personlighet så himla braDu får hojta om du ska till Värmland så kan jag i alla fall ordna så du får träffa en schiller och kanske smålandsstövare med.
Hoppar in här, även om folk väl diskuterar huruvida labradorer är jakthundar eller inte...
Får erkänna att jag inte läst hela tråden men jag har en jaktlabbetik på snart fem år. Jag jagar inte själv men hon har fått följa med min kompis på ett par andjakter vilket hon givetvis tyckte var skitkul.
Lite väl kul, för hon gick delvis ur hand.
Kruxet är - hur sjutton tar man tag i det? Jag har försökt strama upp henne rent allmänt (men i andra lägen är hon en väldigt mjuk och lydig hund) och på träning på kallvilt och med skott går hon klockrent för det mesta men det går ju inte att göra en jakt "på låtsas"?
Tanken när jag skaffade henne - hon är en omplacering - var inte praktisk jakt alls men nu när jag har chansen att låta henne få göra det som hon är ämnad till så är det ju synd om en ren stadge/lydnadsgrej skall sabba det.
I övrigt funkade hon fint; bra markör, bra vilthantering, dirigerbar och så vidare.
Tack för tips ! Det är H som fått låna henne på jakt.Labben är i allra högsta grad en jakthund! Av ädlaste sort!
Fotgående fotgående fotgående fotgående i alla möjliga och tänkbara situationer! Min målbild när jag jobbar med mina hundar är att koppel av = var vid min sida. I alla tänkbara situationer kopplar jag ibland lös honom och kräver (För så långt har han kommit) att han ska sitta, stå eller gå brevid mig.
Och nästan det viktigaste av allt - inte lära hunden att den kan knalla. Lånar du ut den på jakt, säg till att hunden måste ha koppel på sig.
Och visst går det att göra en jakt "på låtsas". Apportkastare är en väldigt väldigt stor retning och ganska bra liknelse. Walk up-träning i mängder med massvis (Nästan löjligt mycket) med skott är också väldigt nyttigt.
Förresten var det du som hade P? Såg att han fått vandra vidare
Fast jag tror att det skulle bli ännu värre, att hon sitter och varvar hela tiden i stället. Hon HAR problem med stress, det är klart att det är stadgan som brister men stressen ligger liksom bakom.@Lona
Klart labben är en jakthund
Förutom @squarepants tips så tror jag att det är bra för lite heta hundar om de får vara med på jakt, fast bara delta i bakgrunden. Har de skött sig väl så kan de få hämta en fågel i slutet, annars får de bara sitta bredvid och vara passiva.