Sv: Jakthund?

Sedan att en sur hund bråkar i närheten av sin ägare , men fungerar när ägaren är på avstånd visar ju bara att jag har rätt.

men nu gör du det igen. plockar upp den lilla biten du vill höra, och klipper bort resten. hur förklarar du annars att samma hund helt självmant sprang 50 m och började tugga på en annan hund? 50 m är ju inte i närheten av sin ägare.

nä precis. har man bara erfarenheter av hundar som är som min labbe, som lätt klarar att bli tuggad på och vara "lia gla ändå", så kan jag förstå att man tycker att en del människor överreagerar. det tycker jag också ibland.

Knapplån.

Jag gör som förra gången jag svarar er alla över en kam. Det har ju kommit mycket både i denna tråd och tidigare trådar så man har ju dragit en del slutsatser.

Det är ju många av er som verkligen talar om hur förfärligt många slagsmål era hundar hamnar i. Ni räddar dem utan vidare och det är ju inga problem.
Det är ju då tur att det inte beror på felaktigt handhavande, utan på att ni har så dåligt hundmaterial, att era hundar har så förfärligt dåliga nerver, och omplacerade från fruktansvärda tidigare ägare.

Synd att ni inte då har kraften att ta bort så dåligt hundmaterial, som ju både riskerar att skada andra hundar och sig själva.
Men man ska ju tvinga alla hundar här, både sjuka och dåliga hundar att leva och må pyton till dess de självdör, annars så är man ju inte en fullgod Bukefalist.

Det är ju tur också att ni är så fruktansvärt kraftiga, att ni utan att blinka, kan gå in och plocka bort totalt rasande helblockerade hundar från varandra. Jag vet hur pass jobbigt det är med en vansinnig hund och ni klarar utan vidare ett helt koppel. Jag gratulerar!

Det är ju också förunderligt att samma människor som är så starka och tuffa, i tråd efter tråd inte klarar av att ha sin hund i koppel, för den drar så mycket. Då räcker krafterna inte till. Då skriver man och ska ha råd för man orkar inte med att gå med hunden.
Då har man inte de ledaregenskaper som erfordras, men när man möter en hund , ja då är man ledare. Underligt?
Men förståss, krafterna förbrukas ju när ni har ständiga hundslagsmål att hoppa och skrika i.

Jo jag vet att det finns hundar som inte uppträder normalt. Jag vet också att när två hundar slåss så är det i regel två ägare som är inblandade. Det behövs bara att en ägare agerar felaktigt för att hundarna ska ryka ihop, och sticker ägarna iväg så har hundarna inget att slåss för och skadan blir i regel liten eller obefintlig.
Den absolut allra största andelen till hundslagsmål är ju att hunden ska försvara sin ägare.

Det finns ju hundar som är avlade för att slåss, men sett till hundbeståndet i stort är de mycket sällsynta. För de övriga som slåss, så är förarnas brister i de allra flesta fallen orsaken, men det vill man aldrig erkänna.

Att stå och skrika och slåss i ett hundslagsmål är inte att vara flockledare. Jag ser till att min hund slipper alla hundslagsmål, det anser jag vara flockledarens uppgift. Då skiter jag fullständigt i om jag viker undan och går från platsen.
Det har i alla fall medfört att jag hittills inte fått någon hund skadad i hundslagsmål, medan ni, trots att ni blandar er i slagsmålen, fått era hundar skadade.
Konstigt.:confused::confused:

Jag personligen har dock inte fått någon av mina hundar skadad av en utomstående hund :cool:

Nu är det mkt sällsynt att det kommer främmande hundar hit på det viset iofs, men när det händer och om hunden som kommer är aggressiv så inte står jag på sidan av och tittar på..

Jag vet inte var du hittar alla hundar som varit i slagsmål. Till och från ser jag trådar om hundar som blivit påhoppade och bitna, men den situation man kan läsa om i den här tråden är mer sällsynt.

Ser ingen mening med att vända och gå när det går så bra att platsa hundarna och fånga in den främmande. Och vet du, det går att göra utan att vara hysterisk eller ens det minsta upprörd. Ingen press, ingen stress och inga slagsmål. Det finns fler än en väg till Rom.

Synd att ni inte då har kraften att ta bort så dåligt hundmaterial, som ju både riskerar att skada andra hundar och sig själva.
Men man ska ju tvinga alla hundar här, både sjuka och dåliga hundar att leva och må pyton till dess de självdör, annars så är man ju inte en fullgod Bukefalist.

Allvarligt, nu börjar jag ledsna ur på hur du drar alla här inne över samma kam.

Antingen är du ute efter att provocera och bråka eller så är du riktigt kokkilokki som inte tänker längre än din näsa räcker.

Ibland skriver du tänkvärda inlägg, men du förstör ditt eget resonemang med att snacka blajblaj..

/C

Klart h*n är, har varit hela tiden(provokativ). Väljer att stänga av, inte lyssna eller ta åt sig av något och är bara allmänt tröttsam...

Sen då dömma ut alla för det finns ingen annan i detta land som kan hantera hundar så bra som Pangare.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver... 2 3
Svar
59
· Visningar
3 167
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och... 2
Svar
23
· Visningar
1 920
Senast: Tantan
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 134
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 397
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025