Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Försvarar inte du dina hundar från knäppa hundar?
I första hand är det jag som löser ev problem i flocken, i andra hon..och då ska det vara om hon själv måste freda sig mot en attack.
Släpp i stället kopplet och spring därifrån så måste hundarna klara sig själva och då sviker i regel modet.
Jag håller med om att man i ett slagsmål ska försöka behålla lugnet..
Jag håller med om att det i många fall är precis som du skriver, ägare(människor) som i stundens hetta spär på och triggar igång.
Det jag menade var att jag försöker förhindra att dom ens börjar slåss, jag försöker hindra att en okänd hund ens kommer fram till Zaga för jag vill helst inte att hon ska behöva lösa en sådan situation..
Vad jag försöker få fram är att jag tror att du ser oss som väljer att försvara våra hundar i första hand som typiska hysteriska tanter som måste lyfta upp "fiffi" och springa därifrån när en stygging kommer...men det finns ju två sätt. Endera blir man hysterisk och gapar och skriker.
Knapplån.
Nu var det så många som opponerat sig så jag plockar lite här och där.
Vad jag förstår så är ni alla släkt med Hulken. Man har rasande schäfrar som man utan vidare håller isär. Det utan att riskera sin egen hälsa.
Antingen överdriver man eller så talar man inte sanning.
Det som sker är bara styrkedemonstrationer och den svagare ger sig och då är det klart.
Man får heller inte glömma att långtifrån alla hundar är normala i skallen.
I första hand är det jag som löser ev problem i flocken, i andra hon..och då ska det vara om hon själv måste freda sig mot en attack.