Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska bära ved... :cautious:
Jag tog in min ved igår då jag visste vilket väder det skulle bli:up:
26034689_10212872278019664_1049528039_n.jpg

Och tur var väl det då vi fått över 2 dm med snö och nu har det närmat sig 0 an och det kräksnöar så jag får vänta någon timme till innan jag kör av det

Då passerade plogbilen för 5 e gången idag och det verkar som han får åka till Malung och vända och åka till Sälen igen som det snöar
Vägarna måste ju vara helt snöfria och helst torra när trafikdårarna ska åka till och från norra dalarna... :meh:
Här har den "bara" farit förbi två svängar idag, med saltet på såklart :mad:
Jag föredrar en riktig snöväg, men det gör inte vägverket :down: (f´låt Trafikverket nuförtiden ;)).

Satan vad mitt knä krånglar trots broddar.
Det har aldrig klarat ett glidmoment ens när jag var ung. Jag sprang ju alltid på asfalt för grus fixade inte knäet

Ja i år har det blåst konstant känns det som och det hjälper inte att bo mitt på en åker.:down:
Japp det blåser för det mesta i dom krokarna .Gjorde lumpen i Skövde och tyckte alltid det blåste där och fuktig luft så det var kallare än uppe i dalarna
"note to self" - INTE bosätta sig i dom trakterna... :angel:
Min kropp havererar fullkomligt i blåst :down:

Satan vad mitt knä krånglar trots broddar.
Det har aldrig klarat ett glidmoment ens när jag var ung. Jag sprang ju alltid på asfalt för grus fixade inte knäet
Och helt plötsligt känner jag mig uråldrig haha
Fast nja. Jag har noll åldersnoja även om jag troligen har färre år kvar att leva än jag levt

Tittar på Harry Potter. Har sett den många ggr men kan inte låta bli ändå. Väntar på att hockeyn ska börja. Magen full av saffranspannkaka :d

Har läst på om spelet som min syster gav mig i julklapp och antingen så känner hon mig inte öht eller så skuter hon totalt i om jag gillar det eller inte. Det ska föreställa roligt men jag hittar ingen humor i det?

Tack..
Ja egentligen tänker jag att den var ju till sonen som verkade gilla den.. Lite märkligt då att en förälder ska göra om den.

Jag är helt handikappad när det gäller sånt där pyssel och är således våldsamt imponerad av alla som kan. Alltså är jag imponerad av att du har virkat en drake!
Med det sagt så hade jag aldrig gjort eller sagt som din syster. Tvärtom så hade jag blivit ledsen.

Jobbet fortsatte vara orimligt lugnt och nu är jag i stallet. Blåsigt trots att det är ganska mycket lä från bokskogen. Jag vill inte känna på vindarna på fälten :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
682
Svar
2 001
· Visningar
98 957
Senast: pepp
·
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 013
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
7 037

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka