Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag ar ja<g itne gjort ett endaste dugg. Så skönt.

Jobbdag imorgon. Jag räknar ner...

Fick brev från min läkare om att hon skrivit ut kalktabletter och bisfosfonat eftersom jag äter kortison. Undrar hur hon tänkt när jag äter levaxin som absolut inte får tas med kalk? Måste fråga på apoteket om jag kan ta kalken bara på kvällen.
Känns som min i övrigt väldigt bra läkare är lite fööör förtjust i att ge mig piller.

Pratat med min privata psykolog (min vän läkarstudenten) och rett ut en massa skit under några timmar. Välbehövligt. tror att det besparade mig ett år av onödigt ältande och reparations tid. han har trots allt känt mig i 35 år. Så han vet hur min logikenhet funkar på mig och han sparkar på den så den räknar rätt också. Det är bra att ha vänner.

Har landat i soffan efter tredje dagen med svärföräldrarna på 1,5 vecka. Fattar inte varför de envisas med att ge presenter till barnen varje gång vi ses. Fastän det precis varit julafton dessutom. Det är iofs deras val men vi får hem möget och så mycket plats har vi inte.

Ska nog snart hoppa i säng, minstingen har smittat mig med nåt mög och jag känner mig lite matt.

Vägarna måste ju vara helt snöfria och helst torra när trafikdårarna ska åka till och från norra dalarna... :meh:
Här har den "bara" farit förbi två svängar idag, med saltet på såklart :mad:
Jag föredrar en riktig snöväg, men det gör inte vägverket :down: (f´låt Trafikverket nuförtiden ;)).
Den har passerat en gång till på väg till sälen .Nä vägarna är inte rena .Var nästan en dm då jag var på coopen och när dom blandar i salthelvetet blir snön som snor

Då har jag kört bort snön .Jösses där kom en till plogbil och den andra åkte för 30 minuter åt samma håll .Det har kommit 25 cm och när jag började så regnade det lite men snön var trilsk att få bort dels så var den nästan kram och så full i salt så den blir alldeles klibbig.Så jag fick köra över gården tre gånger för att få bort allt .Hoppas det inte kommer så mycket till i kväll

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
682
Svar
2 001
· Visningar
98 957
Senast: pepp
·
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
2 3
Svar
53
· Visningar
981
Senast: Luff
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
7 028

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka