Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag ar ja<g itne gjort ett endaste dugg. Så skönt.

Jobbdag imorgon. Jag räknar ner...

Fick brev från min läkare om att hon skrivit ut kalktabletter och bisfosfonat eftersom jag äter kortison. Undrar hur hon tänkt när jag äter levaxin som absolut inte får tas med kalk? Måste fråga på apoteket om jag kan ta kalken bara på kvällen.
Känns som min i övrigt väldigt bra läkare är lite fööör förtjust i att ge mig piller.

Jag du kan ta levaxinet pa morgonen och kalken pa kvallen. Det har jag gjort i manga ar da jag absolut behover bada.

Då har jag kört bort snön .Jösses där kom en till plogbil och den andra åkte för 30 minuter åt samma håll .Det har kommit 25 cm och när jag började så regnade det lite men snön var trilsk att få bort dels så var den nästan kram och så full i salt så den blir alldeles klibbig.Så jag fick köra över gården tre gånger för att få bort allt .Hoppas det inte kommer så mycket till i kväll

Jag fick just meddelande fran en god van i Erie PA. De har fatt 56.6" (1 meter och 44 cm:eek:) sno i gar och i dag och har fatt totalt 2 meter och 33 centimeter sno i December:nailbiting:. Jag ar sa glad att jag inte bor dar det snoar mer an nagra ynka flingor ett par ganger per ar.:cool:

Sitter och gör en facebooksida för mina foton... Blandade känslor, men jag längtar åtminstone efter att fotografera egna hundarna igen :p

Har iaf en som är och förblir en favorit, mest för att båda dårarna ser så knäppa ut.
13312773_650511815097202_8713097285331732217_n.jpg

(Facebook har dock dödat kvaliteten ganska rejält)

Sitter och gör en facebooksida för mina foton... Blandade känslor, men jag längtar åtminstone efter att fotografera egna hundarna igen :p

Har iaf en som är och förblir en favorit, mest för att båda dårarna ser så knäppa ut.
13312773_650511815097202_8713097285331732217_n.jpg

(Facebook har dock dödat kvaliteten ganska rejält)

Jag alskar den bilden. Fart och flakt ... och GLADJE. Det ar de basta kvaliteterna i dina bilder tycker jag. Och sa att du rent fotografiskt ar duktig sa klart, men det racker inte, det finns hur manga duktiga fotografer som helst som alldrig tar nagra riktigt "outstanding" bilder ... formodligen for att de inte har oga for det utan bara har det teoretiska kunskapen och inte kreativiteten att fa till det.
Det ska bli sa kul att se nya bilder fran dig. :)

Jag dricker en Young's Double Chocolate Stout för en vän.

En varmhjärtad cyniker, människovän och humanist, ordvrängare, cineast, motorcyklist, genuin livsnjutare och äkta nästan-make till en av mina äldsta vänner. Vi har umgåtts på nätet i många år, men omständigheter och slump - och prioriteringar, jag ska inte ens försöka snacka bort det - gjorde att vi aldrig kom att träffas öga mot öga.
Och idag dog han, bara sådär.
:heart

Kl är 07.20 här och jag sitter på verandan med morgonkaffet och cigg. Börjar jobba kl 8...

Sambon ligger helt drogad i sängen med ryggsmärtor och det finns inget jag kan göra för att hjälpa honom.. kommer åka hem hit på lunchen och förmidligen tvinga honom att ringa 112 och få en ambulans hit som kan hjälpa. Envis som en gris är han med men jag vet att han inte ens visar mig hälften av hur ont han har :( känns skit att åka till jobbet idag

Kl är 07.20 här och jag sitter på verandan med morgonkaffet och cigg. Börjar jobba kl 8...

Sambon ligger helt drogad i sängen med ryggsmärtor och det finns inget jag kan göra för att hjälpa honom.. kommer åka hem hit på lunchen och förmidligen tvinga honom att ringa 112 och få en ambulans hit som kan hjälpa. Envis som en gris är han med men jag vet att han inte ens visar mig hälften av hur ont han har :( känns skit att åka till jobbet idag

Brukar han ha ryggsmärtor? Har han ansträngt sig? Tänker att det ska tas på allvar då det kan förväxlas med bröstsmärtor.

Jag dricker en Young's Double Chocolate Stout för en vän.

En varmhjärtad cyniker, människovän och humanist, ordvrängare, cineast, motorcyklist, genuin livsnjutare och äkta nästan-make till en av mina äldsta vänner. Vi har umgåtts på nätet i många år, men omständigheter och slump - och prioriteringar, jag ska inte ens försöka snacka bort det - gjorde att vi aldrig kom att träffas öga mot öga.
Och idag dog han, bara sådär.

:heart

Jag alskar den bilden. Fart och flakt ... och GLADJE. Det ar de basta kvaliteterna i dina bilder tycker jag. Och sa att du rent fotografiskt ar duktig sa klart, men det racker inte, det finns hur manga duktiga fotografer som helst som alldrig tar nagra riktigt "outstanding" bilder ... formodligen for att de inte har oga for det utan bara har det teoretiska kunskapen och inte kreativiteten att fa till det.
Det ska bli sa kul att se nya bilder fran dig. :)
tack :D jag ska försöka fokusera mer på sådana kommentarer än på de griniga som också kommer. (Folk som är sura för att jag inte publicerat bilder inom "rimlig tid" utan att de har någon aning om varför osv... De kan bli riktigt jäkla otrevliga och sådant får mig att helt tappa lusten för allt)

Brukar han ha ryggsmärtor? Har han ansträngt sig? Tänker att det ska tas på allvar då det kan förväxlas med bröstsmärtor.
Han har en lång historia med ryggsmärtor som är mer eller mindre kronisk men som också blir värre då och då...

Han behöver en MR (heter det så?) scan och få reda på vad och varför. Förmodligen något som gör att någon nerv är i kläm pga hur han beskriver smärtorna.
I förrgår kväll tappade han känseln i ena foten och ena handen och han måste börja ta det på allvar nu... men ja, det är redan nästan två dagar sen...

Kollat på film och gråtit och skrattat om vartnnat. Filmen var ju nästan sorgligaste än mitt tidigare liv :cry:

Käkar knäckebröd med extra smör och julskinka nu :d å kollar på en ny film :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
682
Svar
2 001
· Visningar
98 957
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 746
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
771
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka