Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Disken avklarad, revbenen i marinad. Nu ska det tas itu med musslorna och sedan städningen. Varför sparar man alltid det tråkigaste till sist? Iofs vet jag att när jag väl börjar städa kommer det gå på 20 minuter max, medan jag satt och nojat och ojat mig över att jag måste städa i två dagar...

Jahapp då var julmaten klar, skinkan griljerad, sillen inlagd och klar, prinskorv, köttbullar o allt som hör till. Pepparkakorna bakade, choklad o godis finns. Vin, öl och nubbe för den som vill ha.
Så sitter man själv och äter imorgon, men katten gillade skinkan i alla fall så ... :D.
Hatar jul.:banghead:

Visste väl att jag glömde något :banghead:
  1. Blanda socker, sirap, smör och grädde i en kastrull och koka sakta tills massan stelnat.
  2. Häll upp ett glas vatten och droppa i lite smet. Om det stelnar är knäcken klar.
  3. Ta grytan av värmen och rör ner mandel och bakpulver.
  4. Skeda över knäcksmeten i små formar och ställ dem svalt.

Här firar dom inte förrän den 25e men vi firar ikväll (sönd morg här nu) för min man jobbar imorrn.

Jag ska städa hus, veranda och moppa golv idag efter han åkt till jobbet.
Sen när han kommer hem runt kl 22 ikväll blir det paketöppning, skype till familjen i Sverige och sen över till grannen för lite drinks och jag har julklappar till grannens hundar med :angel:

Imorrn när han jobbar kommer jag gå ner till stranden och fira med andra "orphans" där :D

1. Blanda socker, sirap, smör och grädde i en kastrull och koka sakta tills massan stelnat.
  2. Häll upp ett glas vatten och droppa i lite smet. Om det stelnar är knäcken klar.
bakpulver??!!

Ska man inte ha mandel i knäcken?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
682
Svar
2 001
· Visningar
98 957
Senast: pepp
·
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
2 3
Svar
53
· Visningar
994
Senast: Luff
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
7 028

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka