bakpulver??!!
- 2 dl strösocker
- 2 dl ljus sirap
- 2 msk smör
- 2 dl vispgrädde
- 50 g sötmandel, skållad och hackad
- 0,25 tsk bakpulver
- knäckforma
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
bakpulver??!!
Är mormor på bra humör får jag röra frukostgröten också!Jädrar alltså! Det är ju nästan så man kan tro att du är vuxen
Det tog lång tid innan jag fick hälla knäck för morfar
Vi kör jordnötter för det var det som fanns i skafferietSka man inte ha mandel i knäcken?
Då blev det genast problem med formar då..
- 2 dl strösocker
- 2 dl ljus sirap
- 2 msk smör
- 2 dl vispgrädde
- 50 g sötmandel, skållad och hackad
- 0,25 tsk bakpulver
- knäckforma
Häll ut det i en bakplåt försedd med bakplåts papper o sen gör det till knäckbitarDå blev det genast problem med formar då..
Då blev det genast problem med formar då..
God jul!God jul antar jag?
Du var inte snabb nogHäll ut i smörad långpanna, har för mig att vi brukade göra det även med knäck och inte bara kola
Häll ut det i en bakplåt försedd med bakplåts papper o sen gör det till knäckbitar
Glöm inte gnällinläggen på fejjan, man börjar med det första precis när Kalle börjar på tv och sen kör man nästa 10 minuter senare om att ingen ens orkar lika inlägget.Jahapp då var julmaten klar, skinkan griljerad, sillen inlagd och klar, prinskorv, köttbullar o allt som hör till. Pepparkakorna bakade, choklad o godis finns. Vin, öl och nubbe för den som vill ha.
Så sitter man själv och äter imorgon, men katten gillade skinkan i alla fall så ... .
Hatar jul.
God jul!God Jul !
Lock på grytan så borde inte det vara något problem,jag hade en massa saker i kuvösen häromnattenHmm, musslorna var ok men jag tycker det finns en lätt bismak av mandelmassa. Nepp, nästa år/gång blir det hederlig mandel. Åja med vispgrädde och blåbärssylt går de nog ner. Inte för att jag kommer kunna äta dem idag eftersom jag redan har förätit mig på sill och lax och annat.
Undrar om jag vågar ställa ut revbenen på balkongen inatt. Tror inte jag har något val, det finns inte en chans att de får plats i min lilla kyl...
Samma här.Lyssnar på opera. Dricker rödvin. Borde gå och lägga mig