Jagar en häst????

Hera

Trådstartare
Min hund har aldrig brytt sig om hästar. Han har koll på dem och flyttar sig vid behov. Han är nästan alltid med mig när jag rider. Han har varit med i stallet sen han var valp och har inga dåliga erfarenheter av hästar, tvärt om så har han varit helt ointresserad hela tiden

Nu har han helt plötsligt börjat att skälla och jaga den ena hästen när jag tar in och ut dem. Givetvis försöker den gamla 21 åriga märren sparka så gott det går. Det verkar som att det trissar upp honom ännu mer när hon sparkar.

Varför bara en av hästarna och varför bara nu helt plötsligt få för sig detta????

Sv: Jagar en häst????

Är det inte så att han kommit in i nån sorts trotsålder eller så? Eller att det hänt nåt mellan honom och hästen som du inte märkt??
Vad är det för ras och ålder på hunden?

Sv: Jagar en häst????

Han är lite mer än två år och så är han ju schäfer, men jag har aldrig märkt några vallningstendenser förut....

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 582
Senast: fixi
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 349
Senast: Acto
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 037
Senast: valpköpare
·
  • Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
16 197
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?