Jag äter p-piller för att hålla äggen i ordning. Annars riskerar de att ta slut tidigt...Läste på lite och vissa saker kanske stämmer lite men verkar inte som man gjorde något åt det ändå?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag äter p-piller för att hålla äggen i ordning. Annars riskerar de att ta slut tidigt...Läste på lite och vissa saker kanske stämmer lite men verkar inte som man gjorde något åt det ändå?
Jag äter p-piller för att hålla äggen i ordning. Annars riskerar de att ta slut tidigt...
Ok, vad spännande. Det var 15 år sen jag fick diagnos och instruktion så man vet säkert bättre nu. TackDet stämmer inte.
Med PCO el PCOS är det ofta svårare att bli gravid på naturlig väg som ung. Men när man blir äldre går inte kroppen på samma "overdrive", och det är större chans att bli gravid i 40-års åldern när hormonerna lugnat ner sig och cyklerna blir jämnare.
Äggen tar alltså inte slut tidigare med PCO/PCOS.
Precis. Dessutom kan man ha en större äggreserv kvar också om man inte har haft ägglossning i yngre år.Det stämmer inte.
Med PCO el PCOS är det ofta svårare att bli gravid på naturlig väg som ung. Men när man blir äldre går inte kroppen på samma "overdrive", och det är större chans att bli gravid i 40-års åldern när hormonerna lugnat ner sig och cyklerna blir jämnare.
Äggen tar alltså inte slut tidigare med PCO/PCOS.
Folk som är helt oförmögna att tänka själv/lösa problem utan att be om hjälp (på en gång alltså, givetvis kan man be om hjälp men ibland kan jag tycka att man iaf lan försöka själv först). Så fort jag är borta och min enda pålitliga kollega inte heller är där får jag mängder med sms med superkorkade frågor..
Nej, det är ju för jobbigt...På samma tema;
Folk som svarar på mejl och frågar EXAKT det som det första mejlet svarade på. Jag vill ju bara svara; "Läs mejlet" men vill inte vara otrevlig så jag får linda in det lite, men skriva samma sak igen...
Läser inte folk text i mejl?
Appro på parfym stör mig på att den där mini flaskan som skulle vara menad att fylla på parfym med inte fungerade för fem öre. Hur sjutton får man med sig parfym på en resa när man bara ska ha handbagage med sig liksom?På säkerhetskontroller. Få saker får mig att tappa hoppet för mänskligheten lika mycket som att iaktta somliga i säkerhetskontrollen på flygplatsen. Jag förstår inte hur de stackars kontrollanterna orkar, vilket tålamod!
Och innan någon börjar hojta så vill jag tillägga att jag naturligtvis inte menar folk som gör ärliga misstag, det har jag gjort flera gånger själv och jag vet hur svårt & stressigt det kan vara att resa. Den här gången fick jag dock bevittna en person som förvånat utbrast "Jaha, räknas parfym som vätska?!" samt en som på riktigt försökte förhandla med personalen för att få ta med sig sin body lotion på 250 ml. Folk som verkar tro att reglerna är där lite för skojs skull, liksom.
Alltså jag förstår inte hur de kan/orkar/vågar! Jag har sån stor respekt för hela situationen att det aldrig skulle falla mig in att protestera! Jo, en gång har jag faktiskt gjort det. Det var när en kontrollant (vad kallas de? Känns som att det finns en bättre titel än kontrollant?) försökte ta ifrån mig det chokladfondue-kit jag köpt med mig från Schweiz, med argumentet att "det är inte vätska nu, men det blir ju det om man smälter det". Mjo, det är ju lite det som är poängen med att smälta något... Där sa jag faktiskt emot, och fick behålla min högt älskade choklad.@Mineur Min favorit är:
Passagerare: "vätska? Det här är inte en vätska?"
Kontrollant: "jo det är det ju, det är ju handkräm?"
Passagerare: "Nä det är flytande men inte en vätska"
X100000000000000
Mvh
Har jobbat på flygplats med säkerhet
Hur fungerade den inte, menar du?Appro på parfym stör mig på att den där mini flaskan som skulle vara menad att fylla på parfym med inte fungerade för fem öre. Hur sjutton får man med sig parfym på en resa när man bara ska ha handbagage med sig liksom?
Påfyllningsgrejen fungerade inte.Alltså jag förstår inte hur de kan/orkar/vågar! Jag har sån stor respekt för hela situationen att det aldrig skulle falla mig in att protestera! Jo, en gång har jag faktiskt gjort det. Det var när en kontrollant (vad kallas de? Känns som att det finns en bättre titel än kontrollant?) försökte ta ifrån mig det chokladfondue-kit jag köpt med mig från Schweiz, med argumentet att "det är inte vätska nu, men det blir ju det om man smälter det". Mjo, det är ju lite det som är poängen med att smälta något... Där sa jag faktiskt emot, och fick behålla min högt älskade choklad.
Hur fungerade den inte, menar du?
Jag använder inte parfym sådär varje dag, så jag brukar inte ta med mig det när jag reser faktiskt. Men en del parfymer finns ju i reseformat också har jag sett, men det är kanske inte så vanligt!