Jag har köpt en ny liten (förhoppningsvis) dressyrstjärna!

super

Trådstartare
Var ju tyvärr tvungen att lämna tillbaka den fina 1-åringen pga cystor i båda lårbenen..

Nu har jag hittat en ny häst, en 3-åring den här gången. Kom på att 1-år var lite ungt och när jag ändå var tvungen att leta igen så sökte jag efter en 2-5 åring.

Han heter Air Born och är bara 158 cm hög så jag hoppas att han växer lite till men han hade sådana kvalitéer att jag inte kunde låta bli att köpa honom.

Han är efter Akribori ue Trofé och jag gillade hans modell på en gång, dessutom så är han helt fantastisk i mentaliteten, verkligen jättesnäll men samtidigt pigg och framåt. Han har jätte bra skritt, taktmässig trav men just nu verkar han ha kommit in i en fas där galoppen är lite jobbig. Jag hoppas det går över för jag upplevde inte att han hade svårt för galoppen när jag provred honom. Det vore väl ironiskt, efter att ha haft travare så provar jag och köper ett halvblod och då kan den inte galoppera..:o

Hur som hellst här kommer lite bilder på honom.

http://www.pixbox.se/pic_show_id15314917.html

Ska försöka lägga in en bild direkt men jag brukar inte lyckas, vet inte vad jag gör för fel??

pic_show_id15314917.html

Sv: Jag har köpt en ny liten (förhoppningsvis) dressyrstjärna!

Vad söt han var!! Och inåt-öron! :love: Ser väldigt fin ut. :)

Tack så mycket :bow:

Ja, visst är han näpen med sina öron :love:

Jag tycker han ser jättefin ut! :love:

Lycka till med honom, hoppas allt blir som du tänkt dig och att han lever upp til förväntningarna :)

Tack så mycket, är så kul med en ny liten som man dessutom får rida lite på..:bow:

vilken stilga lite herre :)
stort lycka till :)

Åh, vad roligt! grattis till ett fint köp!

Har oxå en Akribori som är 1-år som vi fött upp själva! Helt underbar individ, han verkar lämna ett mkt gott temperament!

Ååå vad kul, vill se bild :bump:

Å vilken fin! Jättefin teckning och färg och ser verkligen proportionerlig ut :)

vilken härlig häst!!! o vilken trevlig uppsyn... det är sen sån jag önskar mig som nästa häst när det blir dax

Näpen och söt var han! Men ser ut att stå väldigt mycket under sig med frambenen och bakom sig med bakbenen. Men det kanske bara inför fotograferingen (kan annars bli svårt med samlingen).

Vilken fin häst!

Grattis, du har haft det tufft en tid!

Ser ut att kunna bli riktigt trevlig! :) Grattis! :banana:

Hur menar du, kan du inte förklara?

*kl*

Tack så jättemycket allihop :bow:

Den här gången röntgade jag innan köp :o

Grattis till den där finingen!! Men vad jättetrist att du fick lämna tillbaka den andra.:(
Lite roligare med en häst som du kan rida på också;) Blir han tre nästa år eller är han tre nu? I vilket fall som helst har du ju en massa kul grejer ganska nära inpå nu. Är ju alltid roligt när man har mål att jobba mot som inte ligger fööör långt in i framtiden. 3-års test eller 4-årskvalitén!

Hedwig var ju också tre när jag köpte henne och det har varit så kul att få följa hennes utveckling och utvecklas tillsammans med henne. Hon har blivit så fin och duktig nu!:love:

En bekant till mig köpte en 3-åring som var 158 men som blev 168 när den hade vuxit klart. Å andra sidan tittade jag på en 3-åring efter Ragazzo innan jag köpte Hedwig som var 159 i mkh. Uppfödaren sa att hon absolut skulle växa mer. Jag valde att inte köpa den hästen men såg henne på kvaliten året efter. Då var hon plötsligt 158 i mkh:confused::angel:

Hedwig var 163 (mätt på 3-årstest)när jag köpte henne och mättes sen till 166 på kvaliten så hon växte lite mellan 3 och 4-årsålder.

Antar att det är normalt att de växer 3-5 cm..? (Måste ju vara sällsynt att de krymper...:rofl:)

Liknande trådar

Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 853
Senast: Varmblod90
·
F
Hästmänniskan Nu kanske det blir helt fel forum för detta, ber om ursäkt isåfall. Känner att jag behöver skriva av mig lite bara.. Från alldeles...
Svar
0
· Visningar
1 043
Senast: Fiachi
·
Hästmänniskan Lång tråd - men jag behöver komma i kontakt med fler som varit med om liknande. Hur Gör jag nu! Jag har i höstas köpt en jättesöt häst...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
15 963
Senast: Abova
·
E
Hästmänniskan Detta kommer bli ett lååångt inlägg... jag måste få skriva av mig.. kanske finns det någon som kan känna igen sig lite. Även om jag ännu...
2
Svar
24
· Visningar
3 598
Senast: ellan84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar