Jag blir så TRÖTT på allt tjat om sk. "mördarhundar"

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare ImFabulous
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 160
  • Visningar Visningar 11 953
Sv: Jag blir så TRÖTT på allt tjat om sk. "mördarhundar"

Ja, jag håller med om att alla hundar, oavsett ras kan bli farliga i fel händer, men en kamphund är alltid en kamphund.

Vad är en kamphund? Jo, det är en hund utvecklad och avlad på kamp. Det ligger i deras natur och det är inget man kan ta ur dom, oavsett hur proffsig uppfostran de än får. En kamphund är alltid en kamphund, lika mycket som att en vallhund alltid är en vallhund och en jakthund alltid är en jakthund. Naturliga instinkter går aldrig att ta ur en hund.

Jag tycker att kamphundar borde förbjudas! Att det sedan finns mindre bra människor som förstör andra hundraser också är en annan sak. Det går inte att styra över, men att kamphundarna förbjuds, är möjligt.

Du kanske har världens underbaraste och snällaste kamphund, men hur tror du att den betér sig om den blir trängd en vacker dag?

Jag känner många trevliga familjehundar, eller sk "kamphundar". Och jag vet inte riktigt vad du menar med "känner sig trängda"? När skulle en tryggt och bra uppfostrad "sk kamphund" bli aggressiv?
Ge mig ett exempel.

Du, förstås. Du ser vem som man svarar till längst upp till höger i inlägget.

Hundar är ALLTID hundar, vilket tycks bli bortglömt här. Hunden är ett flockdjur, och varje flock har en ledare.
Om du har ledarrollen hos din hund, kommer denne följa dig.

Myndigheter borde vara noga med att kolla upp uppfödare, hur uppfödare väljer köpare till sina valpar. Och kanske förbjuda uppfödning utanför SKK ? Enbart för att ha koll på var hundarna hamnar.

Varför ska myndigheterna ägna sig åt sådant? Det finns inte hur mycket resurser i ett samhälle som helst. Varifrån ska vi ta de pengarna? Sjukvården? Skolan? Kanske älderomsorgen? Djurskyddet?

Det är väl jättebra att hyresvärdarna gör sitt och förbjuder aggressiva hundar. Då kanske oseriösa människor som använder sina hundar som fallossymboler faktiskt avstår från att ha hund av rädsla att bli vräkt från sin bostad :idea: . Det är ett jättebra initiativ som inte kostar samhället en endaste krona.

Ja, jag håller med om att alla hundar, oavsett ras kan bli farliga i fel händer, men en kamphund är alltid en kamphund.

Vad är en kamphund? Jo, det är en hund utvecklad och avlad på kamp. Det ligger i deras natur och det är inget man kan ta ur dom, oavsett hur proffsig uppfostran de än får. En kamphund är alltid en kamphund, lika mycket som att en vallhund alltid är en vallhund och en jakthund alltid är en jakthund. Naturliga instinkter går aldrig att ta ur en hund.

Jag tycker att kamphundar borde förbjudas! Att det sedan finns mindre bra människor som förstör andra hundraser också är en annan sak. Det går inte att styra över, men att kamphundarna förbjuds, är möjligt.

Du kanske har världens underbaraste och snällaste kamphund, men hur tror du att den betér sig om den blir trängd en vacker dag?

Självklart är en kamphund alltid en kamphund

Det gäller ju som ägare att se till att den trängda situationen inte uppstår, man läser av sin hund och agerar efter det. Om situationen uppstår så måste man kunna avbryta den. Min pitbull blev anfallen av en pubel som bet honom i benet, min PB tryckte ner pubeln och nafsade honom i sidan och samtidigt sa jag NEJ, då puttade Diesel iväg pubeln och satte sig bredvid mig. Det gick inte hål i skinnet på pubeln....

Varför ska myndigheterna ägna sig åt sådant? Det finns inte hur mycket resurser i ett samhälle som helst. Varifrån ska vi ta de pengarna? Sjukvården? Skolan? Kanske älderomsorgen? Djurskyddet?

Det är väl jättebra att hyresvärdarna gör sitt och förbjuder aggressiva hundar. Då kanske oseriösa människor som använder sina hundar som fallossymboler faktiskt avstår från att ha hund av rädsla att bli vräkt från sin bostad :idea: . Det är ett jättebra initiativ som inte kostar samhället en endaste krona.

Jag har faktiskt inte uttalat mig över huvud taget om det sistnämda. Tänker jag nog inte göra heller, eftersom att jag inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker.

Djurskyddet, för det första kommer tas bort nu. Tack vare Alliansen. Jävla nötter.
Och som jag skriver i mitt första inlägg vet jag inte hur det ska gå till. Jag är ingen politiker och har ingen inverkan över hur allt ska finansieras, Det har vi politiker för att kunna lösa. Det jag skrev var ett förslag på hur det skulle kunna förbättra situationen.

Du behöver inte vara rädd för att mitt oskyldiga uttalande ska ta några pengar från äldreomsorgen.

Inte för att vara elak, men vad tusan är en pubel??
Någon ny variant av pudelblandning eller bara ett stavfel?

Inte för att vara elak, men vad tusan är en pubel??
Någon ny variant av pudelblandning eller bara ett stavfel?

hahahaha.. är ganska övertygad om att det var ett stavfel.

Om du kikar i högra hörnet så ser du vem man svarar.

Och sen att du skiter i att det redan finns många trådar. Gör det du, men reglerna säger något annat. Läs dom.

Jag har faktiskt inte uttalat mig över huvud taget om det sistnämda. Tänker jag nog inte göra heller, eftersom att jag inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker.

Jo du skriver att myndigheterna ska kontrollera uppfödare etc. etc. Tror du att det är gratis?

och förresten; Varför myndigheterna ska ägna sig åt sådannt ? Jag trodde att vi hade myndigheter för att upprätthålla en viss ordning i samhället, som vi vanliga dödliga helt uppenbart inte klarar av.

Om du är så trött på allt tjat om kamphundar - Varför skapar du då en tråd om detta? Vrför inte bara låta det vara och läsa i någon av de trådr som finns?

Jo du skriver att myndigheterna ska kontrollera uppfödare etc. etc. Tror du att det är gratis?

Läs mitt tidigare inlägg. jag har ingen inverkan på hur våra pengar ska finansieras.

Djurskyddet kommer inte alls tas bort. Du kanske ta reda på fakta innan du skriver något.
Det som alliansen tog bort tycker jag faktiskt var bra. Okunniga människor som satt på de platserna.

Om du är så trött på allt tjat om kamphundar - Varför skapar du då en tråd om detta? Vrför inte bara låta det vara och läsa i någon av de trådr som finns?

Som du säkert märker diskuteras det en hel del i denna tråd. Ska jag fortsätta samma diskution i en annan tråd nu, tycker du ?

Djurskyddet kommer inte alls tas bort. Du kanske ta reda på fakta innan du skriver något.
Det som alliansen tog bort tycker jag faktiskt var bra. Okunniga människor som satt på de platserna.

Jag är ingen moderat. Tvärtom, och kan därför inte fortsätta diskutera den saken.

aja. Tvätten kallar. Nu har jag lärt mig ännu en läxa: diskutera aldrig dina personliga åsikter med någon på internet. Jävligt fult.

Jag är heller ingen moderat. Men för det kan jag tycka det de gjorde ang djurskyddmyndigheten var bra. Nu blir det jordbruksverket som tar över.

aja. Tvätten kallar. Nu har jag lärt mig ännu en läxa: diskutera aldrig dina personliga åsikter med någon på internet. Jävligt fult.

Ja, eller så är man trevlig och får trevligt bemötande tillbaka.

Det du skrev i ditt första inlägg tycker jag du kunde tagit upp i nån av de trådar som redan finns. Allt som står där har redan diskuterats i andra trådar... Sen att tråden utvecklar sig till politik har inte med ditt första inlägg att göra.

Tycker bara att det var onödigt att ta upp det igen eftersom du vill ha slut på tjatet om kamphundar...

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
6 986
Senast: Ragdoll
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger... 13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 519
Senast: Hedinn
·
Hundträning Jag har en chihuahua hane på 4 år som sen valp varit försiktigt och osäker och alltid behövt mycket stöd. Har i vissa situationer blivit...
Svar
2
· Visningar
1 114
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Vad gör man då? Jag vet att det är min utmattningsdepression som talar nu. Men jag kan inte rå för att jag känner mig kvävd och låst av...
Svar
17
· Visningar
4 075
Senast: Lejonelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Oseriös avel 2023
  • Pankreatit hos hund?