Jag blir så TRÖTT på allt tjat om sk. "mördarhundar"

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare ImFabulous
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 160
  • Visningar Visningar 11 953
Sv: Jag blir så TRÖTT på allt tjat om sk. "mördarhundar"

som jag skrev innan jag ber om ursäkt. jag har själv en bull ras och tycker dom är trevliga.. och jag tror på rent avlade hundar.. men om jag utrycker mig så här. dom gatukorsnings så kallade pitbullsen gör att folk med BRA bullraser får skit och jag ber fruktansvärt mycket om ursäkt igen.

Eller så blir folk ännu mer trötta på de som förnekar rasens ursprung... :cool: Vilket inte är till glädje för de få som verkligen vet vad de har i kopplet.

Exakt :bow:

Grana som ska sluta öppna dessa trådar. Är så trött på höra samma sak om och om igen :crazy:

Nja, jag vet inte det jag. Idén om hundkörkort är som sådan inte så dum (men av andra skäl), men jag är övertygad om att intäkterna från hundkörkorten inte kommer att räcka särskilt långt när det kommer till att finansiera en myndighet. Antalet hundar i Sverige uppskattas till 700000 stycken, vilket inte är det samma som 700000 hundägare. Men ponera att det finns 600000 hundägare. Det skulle resultera i 600 miljoner kronor. På den summan driver man inte en myndighet särskilt länge. Det antal nya hundägare som tillkommer varje år (och som ska ta hundkörkort) är förmodligen inte så många att intäkten från dem kan driva en myndighet.

Då tror jag mer på ett självreglerande system.

Om du inte nu talar om att man ska betala 1000 kr varje år för sitt hundkörkort.

Ett annat skäl för ett självreglerande system är att många kriminella med hund föga skulle bry sig om huruvida de bröt mot någon lag som säger att de måste ha hundkörkort. Bo någonstans behöver alla, även kriminella.

Men ni kan inte neka för att vissa raser är mer benägna att bli farliga än andra.....!!!

Dom är ju avlade med fokus på kamp och vakt så det är inte så himla konstigt. :cool:

Och sen är det så att dessa "farliga" raser drar till sig folk som vill ha en hund som sätter respekt i andra. Och det är väldigt mkt lättare att göra en pitbull farlig än en tax. :smirk:

Personligen så förstår jag faktisk inte varför man ska ha en sån hund. Vad är poängen? Dom är säkert trevliga hundar med rätt uppfostran, men det finns ju så många andra raser som är det också!

Jag förnekar inte ett skit. Jag vet mkt väl vad min Pitbull har med sig i sitt bagage. Om man vet det och har erfarenhet av denna rasen så med rätt uppfostran får en minst lika trevlig hund som vilken sällskapsras som helst.

Jo det är fel folk som dras till dessa raser, pga av deras ursprung och vad de från början är avlade till just pga av det finns fortfarande finns kvar i deras gener och visar sig i mellanåt.

Ja du, smaken är som baken. Personligen älskar jag hundar med klös i, finns inga bättre hundar, med rätt uppfostran och bra ledarskap är Pitbullen den absolut självklara hundrasen för mig!

Jo man blir verkligen TRÖTT på allt tjat om det! Det handlar om hur ägaren uppfostrar sin hund, inte vilken ras den tillhör ...

så kallade kamphundar som pitbulls har lättare för att lära sig att anfalla och attackera än vad t ex en labrador har men vem är det som ser till att de lär sig det?? Människan!

Dessutom är det inte så att media har med alla hundar som anfaller utan när de pratar om kamphundar handlar det ALLTID om pitbulls och liknande raser. Det finns labradorer och schäfrar och terriers som anfaller också men det ger inte lika bra diskussioner och reaktioner som en anfallande pitbull gör. Kolla hur många av de här småhundsraserna som är aggressiva mot människor och andra djur så ska ni se att det enda som skiljer är att storleken gör att vi kan kontrollera en liten hund och inte en stor. De flesta hundar som skällt mot mig (ilsket menar jag då) har varit småhundar... Min kompis pitbull däremot är snäll som ett lamm och tusen gånger lugnare och lydigare än min schäfer, trots att de är lika gamla (snart 2 år). Vad säger det om vilka raser som är aggressiva

PS: Jag anser inte att småhundar är hemska hundar, älskar dem med såklart, utan det var bara ett jämförande exempel Ds.

Jag har en extremt sällsynt, blodtörstig amerikansk ras.

Han äter journalister till middag och Bukefalister till lunch.

Ingen föds elak.
Psykopater behöver ju inte bli elaka, men de är ju födda med sin personlighetsstörning.

Om sedan psykopati förekommer hos djur kan ju de lärde tvista om, men jag personligen tror att djur kan födas med sådana rubbningar att de redan från början är att betrakta som "elaka".

Ja har en jätesöt:love::love: tik som har sagt att hon järna vill bli mamma snart!!:bump:.bump::banana:

Vill din hund bli pappa tror du? Ja kan SJÄLVKLART betala för de:bump:

VA är det för färj på han?:bump::banana:

Hallå, jag har faktiskt paxat! :mad:

Min pitt-bull tik älSkar barn :d och skulle bli jäTte bra hund mamma juh.

Fast anledningen till att det tas upp i media är att skadorna ofta blir så otroligt mycket större av en pitbull än av en lite hund... Och bara för att en hund skäller betyder inte det att den vill bita dig.

Läs MrsScrabtree:s inlägg, där står mycket vettigt!

Själlvklart men baara om d e en blandiiiz, helst mä bc å vavva i! :bump: :bump: :banana:

SchälvKLART:love:

De ska vara lite bc i så den kan jobba bra, å vavvor ä SÅÅÅÅÅ söta!:bump::love:
Men ja känner att det vore kul med lite mer "GO" i hunden, också vill ja ha en hund som jillar barn mä.

Phlilosophia- Å har du bild:love: ÄlSkar pit-bullar ! Din hund kan juh ha valpar oxå, så blir de som halvsyskon:idea:
Typ som ja å Nilla då:love:

Kanske därför att skadarna blir mkt mer allvarliga när en pitbull anfaller???
:crazy:

Och en hund "blir inte vad man gör den till", om så vore fallet skulle det inte finnas någon mening i att ha olika raser!
Precis som en BC alltid kommer ha kvar sin vallinstinkt så kommer kamphunden ha kvar sin kamplust. Det försvinner inte på några generationer!

Det finns andra raser som inte är avlade för att attackera, utan vakta, som det är massa "klös" i och som man kan känna sig trygg bakom kopplet med......

Å har du bild:love: ÄlSkar pit-bullar ! Din hund kan juh ha valpar oxå, så blir de som halvsyskon:idea:
Typ som ja å Nilla då:love:

:love:

Pitbull.jpg

VissT e de sÖta när dE leKer!

vaj konstijt din huind sej utj näj den lekej :confused:

:bump:

Gu´va söt! Ja fattar inte varför alla hAtar oss mä kamphund eller som jillar dom:confused:.

/genaration Pit-bull-lover:love:

De ser Mycke
värre ut än de är!!!!:banana: Men de leker bara,finns
iNge kamp aLls kvar. Man vet väl man har i kO-
pplet:mad:

/genaration Pit-bull-lover:love:

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
6 987
Senast: Ragdoll
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger... 13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 519
Senast: Hedinn
·
Hundträning Jag har en chihuahua hane på 4 år som sen valp varit försiktigt och osäker och alltid behövt mycket stöd. Har i vissa situationer blivit...
Svar
2
· Visningar
1 114
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Vad gör man då? Jag vet att det är min utmattningsdepression som talar nu. Men jag kan inte rå för att jag känner mig kvävd och låst av...
Svar
17
· Visningar
4 075
Senast: Lejonelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka