I
ImFabulous
Sv: Jag blir så TRÖTT på allt tjat om sk. "mördarhundar"
Jag känner många trevliga familjehundar, eller sk "kamphundar". Och jag vet inte riktigt vad du menar med "känner sig trängda"? När skulle en tryggt och bra uppfostrad "sk kamphund" bli aggressiv?
Ge mig ett exempel.
Ja, jag håller med om att alla hundar, oavsett ras kan bli farliga i fel händer, men en kamphund är alltid en kamphund.
Vad är en kamphund? Jo, det är en hund utvecklad och avlad på kamp. Det ligger i deras natur och det är inget man kan ta ur dom, oavsett hur proffsig uppfostran de än får. En kamphund är alltid en kamphund, lika mycket som att en vallhund alltid är en vallhund och en jakthund alltid är en jakthund. Naturliga instinkter går aldrig att ta ur en hund.
Jag tycker att kamphundar borde förbjudas! Att det sedan finns mindre bra människor som förstör andra hundraser också är en annan sak. Det går inte att styra över, men att kamphundarna förbjuds, är möjligt.
Du kanske har världens underbaraste och snällaste kamphund, men hur tror du att den betér sig om den blir trängd en vacker dag?
Jag känner många trevliga familjehundar, eller sk "kamphundar". Och jag vet inte riktigt vad du menar med "känner sig trängda"? När skulle en tryggt och bra uppfostrad "sk kamphund" bli aggressiv?
Ge mig ett exempel.