Jag blir så ledsen...

Toya

Trådstartare
Varför kan folk inte ta ansvar för sina djur? Där jag jobbar blev två katter avlämnade av en i personalen. De har nu varit där i över ett år, och eftersom stället stänger nu, och fram till i april säger det sig självt att de inte kan vara kvar. Förra vintern fick de bo kvar :eek: alldeles ensamma, och den ena, som är långhårig, såg tydligen förjäklig ut. Nu går det ingen nöd på dem, de är snarare lite för tjocka av all leverpastej de får av oss i servisen.
Det var meningen att någon skulle ta in dem till en vet. o avliva dem, vilket är synd eftersom det är två underbara kattor. Ägaren är informerad omatt om hon inte hämtar dem så ska de tas bort, men hon har inte gjort nåt, utan tycker att de gottkan vara kvar där ensamma i vinter!! Blir vansinnig! Vi har verkligen försökt hitta en lösning, och igår blev den äldre av dem adopterad, vilket ju är bra, men nu är det en ensam lite krake kvar. Det är som sagt världens goaste kisse, och så vacker! Men jag kan inte ta henne själv eftersom vi redan har 4 katter.
Jag blir så arg, ledsen, och trött på folk som bara lämnar sina djur vind för våg, som sommarkatterna... :mad:

Sv: Jag blir så ledsen...

Bra idé, hoppas de har plats! Stackars små kissarna! :crazy:

Folk på jobbet har provat, o ringt runt. Bromma har plats först efter nyår. Problemet är då vem som ska ha katten tills dess... Jag ska ringa runt o höra om det ändå inte finns plats på en gång nånstans...

Det är för jävligt. :mad: :(
Jag skulle gärna ta hand om henne om det inte vore så att jag just nu har en katt här hemma som inte tål att dela hem med andra katter.

jag forstar inte det har med "det ar ingen som kan ta hand om katten, sa da ska den avlivas". gor veterinarer i sverige sa?! i holland vagrar de som jag har hort nagot om/av att avliva djur som inte lider fysiskt. det finns inga lagar for nar det ska goras och inte sa det ar upp till veterinaren sjalv. jag tycker det later konstigt att man sa ofta hor om att folk later sina djur avlivas hit och dit istallet for att forsoka omplacera eller ge till ett harbarge!

forlat :angel: nu kom jag ifran amnet lite men jag var bara tvungen att skriva av mig ;)

Tyvärr så räcker det med att den som lämnar in ett djur för avlivning säger att det är för att dom blivit allergiska... :mad:

Inga bevis behöver visas upp :mad:

Men det konstiga är att massor med människor blir allergiska lagom till semestrar och jular :crazy: :devil:

naaa :mad: da ska jag se till att oppna min framtida veterinarklinik (den forsta, det kommer sprida sig over hela europa sen - atminstone ;) ) i ett land dar mannisko-euthanasi ar tillatet. kommer det da nagon och vill avliva sitt djur 'bara for att' ska jag se till att det ar djuret som gar ut darifran med ett kadaver i tassen och inte tvartom! :banana:

Det är det som hindrar mig från att vilja bli veterinär (förutom att jag är kass på matte då), att behöva avliva helt friska djur. :cry: Fy tusan, jag skulle ju ta hem varenda kisse, hund och marsvin som kom dit och var friska. Inte så hållbart i längden. ;)

Det är det som hindrar mig från att vilja bli veterinär (förutom att jag är kass på matte då), att behöva avliva helt friska djur. :cry: Fy tusan, jag skulle ju ta hem varenda kisse, hund och marsvin som kom dit och var friska. Inte så hållbart i längden. ;)

sa tankte jag ocksa, tills jag kom pa att det faktiskt ar upp till dig om du vill gora det eller inte! risken finns bara att du forlorar en kund, men vem bryr sig om det nar ett liv star pa spel? visserligen finns det sakert agare som ger bort djuret till vem som helst bara for att bli av med det istallet, men har man bra samarbete med harbargen och en god daligtsamvetespump sa blir det sakert bra :banana:

hoppas ni hittar ngn som kan ta hand om dem :( så sjukt att fok bara kan strunta i sina djur, katter som är det underbaraste som finns :love: :love:

Jo jag skulle nog säga nej till dem, men oroa mig till sömns varje natt över att de skulle avliva dem på andra sätt, i bästa fall hos en annan veterinär. :cry:

Jo jag skulle nog säga nej till dem, men oroa mig till sömns varje natt över att de skulle avliva dem på andra sätt, i bästa fall hos en annan veterinär. :cry:

ja fast det kan man ju inte gora nagonting alls at! oavsett om man ar veterinar eller inte sa kommer ju folk vara puckade. skillnaden man kan gora som veterinar ar stor vad galler att gora sjuka djur friska och ge rad till (blivande) agare som bryr sig! ar du intresserad av att bli veterinar tycker jag absolut inte att bara avlivningsbiten ska stoppa dig fran det! :bump:

En lika stor del är tyvärr att jag inte klarar av matten, har betyg så det räcker i övrigt men jag är handikappad med siffror tyvärr, har försökt plugga upp men funkar inte. Fick nätt o jämt G i matte A. :o
Fast nu gick jag lite väl off topic kände jag. ;)

Jag tror att ska man neka till en avlivning så bör man nog själv kunna ta katten. En frisk katt avlivas av en anledning, får dom inte avliva den på ett ställe så åker dom till ett annat eller kastar ut den. Katthemmen har sällan plats, det är för många hemlösingar och för få katthem i Sverige.
Så Jag tror i så fall att för kattens bästa så ska den antingen avlivas eller tas omhand av veterinären, inte ges tillbaka till ägaren.

Kan du inte sätta in en annons här på annonssidorna där du skriver hur läget är. Jag tror någon tar hand om kisse då.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 398
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Lite bakgrund: Jag och min sambo har beslutat oss efter 2års funderande och diskuterande, att nu är perfekt tid för oss att adoptera en...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
8 476
Senast: Elektron
·
Katthälsa Hej, jag håller på att förgås av sorg och dåligt samvete. Jag har tre hittekatter, varav den äldstes ålder har av veterinär uppskattats...
Svar
15
· Visningar
3 893
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt