Jag blir så ledsen...vad ska jag göra??

R

Rigoletto

En avlägsen bekant har skaffat sej en hundvalp, en blandning rottweiler/schäfer/labrador. Valpen är nu ca 3,5 mån och dom är så ELAKA vid stackarn.

De har inget hundintresse på det viset som man "ska" ha om man skaffar sej hund utan skaffade hunden enbart för att dom ville ha en vakthund.

Jag försökte förklara från början att de inte skulle välja en sån hund, rottweiler=brukshund
schäfer=brukshund
labrador=jakthund

och att det till 99 % säkerhet kommer bli en hund som kräver otroligt mycket. Men, men nu har dom hunden...

För det första har ingen av dom haft något ledigt så han har fått vara själv hemma från första stund, dom är SKIT arga på honom för han kissar inne, jag vet inte om han får stryk när han gör det, men jättemycket skäll och ruskar dom honom jättehårt (HALLÅ, han är 3,5 månad :eek: ) Så nu får han vara i hundgård på nätterna helt själv för han inte är rumsren.

Sen anser dom att eftersom han kommer bli en så stor hund + att det är rottweiler i honom (det är otroligt häftigt...) så ska han fostras med riktigt hårda tag från början. Hunden kommer och kryper om man ropar på honom, jag vill inte tänka på vad dom gör med honom.

Han viftar inte på svansen när dom kommer, han kryper ihop och kissar på sej.

Nu gör inte de här personerna det här utav elakhet säkert utan av okunskap, men vill inte ta emot hjälp för de tycker att DE KAN, DE VET hur man ska göra.

Usch jag blir så förtvivlad så jag får ont i magen när jag tänker på den där lille. Vad ska man göra?!?
 
Sv: Jag blir så ledsen...vad ska jag göra??

Var går gränsen för anmälan?
Jag blir så arg och ledsen när jag läser vad du skriver!
HUR KAN DE MED?
Har de ingen empati alls! Hunden är ju fortfarande ett "barn".

Usch!
 
Sv: Jag blir så ledsen...vad ska jag göra??

Jag hade anmält!
Även om inget görs, så får de en tankeställare.
har du verkligen försökt pratat med dom? även om de inte lyssnar, så prata på och tala om vad du tycker och hur fel de gör. Fråga om de tycker det är kul att valpen rena är rädd för dom, eftersom den kryper när de kommer.
 
Sv: Jag blir så ledsen...vad ska jag göra??

kolla om du kan få reda på vem som sålt hunden -om du kan ring denna o berätta
gör en polisanmälan nu redan idag
ring djurskyddet direkt imorgon bitti
vi är många som finns bakom dej tro mej
... Detta är ju fruktansvärt:devil: :(
 
Sv: Jag blir så ledsen...vad ska jag göra??

Jag tror inte det fungerar så bra med att göra en anmälan. Jag har gjort två anmälningar tidigare där hundarna var i rent bedrövligt skick, men inget hände. Den ena hunden var vi och avlivade en vecka efter att djurskyddsgubben tittat på den. Han menade på att det var väl inte så illa ställt med den hunden, medans vet. som avlivade honom sa att det var bland det värsta hon någonsitt sett...
så jag vet inte om det hjälper att anmäla:confused:
 
Sv: Jag blir så ledsen...vad ska jag göra??

Jag kan ta reda på vem uppfödaren är, men de var tydligen hellustiga och hade själva fått påpekningar på valparna vid vet.besiktning, så jag tror inte dom bryr sej tyvärr.
 
Sv: Jag blir så ledsen...vad ska jag göra??

Fy vad sånt här är tråkigt att läsa, man blir så ledsen :cry:
Jag bor ju också i Jönköpingslän, och vet egentligen inte vad jag skulle kunna göra. Men kan man gå förbi där de bor? Brukar de gå ut med hunden så man kan försöka arrangera så man möter dom?
Ja jag vet inte, jag mår bara så dåligt av att höra sånt här.
 
Sv: Jag blir så ledsen...vad ska jag göra??

Fy vad sånt här är tråkigt att läsa, man blir så ledsen :cry:
Jag bor ju också i Jönköpingslän, och vet egentligen inte vad jag skulle kunna göra. Men kan man gå förbi där de bor? Brukar de gå ut med hunden så man kan försöka arrangera så man möter dom?
Ja jag vet inte, jag mår bara så dåligt av att höra sånt här.

gud de hade inte jag vågat.. om dom e så mot lillen - vad kan dom då göra mot dig om en främmande mska kommer och lägger sig i det dom gör. fast dom lär nog få sig en tankeställare - så det ärnog värt att bli avlusad för det..
 
Sv: Jag blir så ledsen...vad ska jag göra??

sådär gjorde de med min lilla tant också. hon är fortfarande inte okej, 6 år senare. har de otur är valpen redan nu förstörd för livet.

och du, anmäl. även om det inte händer så mycket så kan det (som någon skrev) ge dem en tankeställare.
 
Sv: Jag blir så ledsen...vad ska jag göra??

Jag kan ta reda på vem uppfödaren är, men de var tydligen hellustiga och hade själva fått påpekningar på valparna vid vet.besiktning, så jag tror inte dom bryr sej tyvärr.

Men man kan faktiskt inte tänka så att det inte funkar att namäla tänk om alla tänker så.
Anmäl!
Vänd dej till läns veterinären, djurskyddet ...
Vi finns här bakom dej ska du veta!
 
Sv: Jag blir så ledsen...vad ska jag göra??

Hm, nä du, dom lär du inte möta!! Dom går aldrig ut o går utan släpper bara hunden i trädgården (för det är ju där han ska vara sen o vakta...) och så bor dom mitt ute i skogen.
 
Sv: Jag blir så ledsen...vad ska jag göra??

Hur lång tid tar det att förstöra en hund så den får men för livet? De här första månaderna i livet är ju otroligt viktiga. Kan det redan vara försent?

Jag anmälden min förre sambos bror/föräldrar men dom fick inte ens reda på att dom var anmälda. Hur kan man vara säker på att dom blir kontaktade då?
 
Sv: Jag blir så ledsen...vad ska jag göra??

en minut eller ett helt liv. det beror helt på hunden ;). jag tror inte min är helt kass mentalt egentligen, hon levde två år under dåliga förhållanden (inte lika dåliga som de du beskriver, men du vet, en schäfer ska man vara "bestämd" mot) och blev totalförstörd. hon är opålitlig, överdrivet beroende av mig osv.

kan du inte kontakta djurskyddsombudet eller vem du nu kontaktade sist och fråga vad som händer?
 
Sv: Jag blir så ledsen...vad ska jag göra??

Anmäl!!!

Pappa fick två anmälningar mot sig. Det sas att våran korthårscollie gick med öppet köttsår på benet + att ingen var hemma hos dom. Men det mest komiska vara att min bror som bor i ena "lägenheten" ALLTID var hemma då han har varit sjukskriven i 3 år :D

Men vet. + inspektör kom oförberett en eftermiddag. De hade inte sett så pigga o krya 12 resp 11 åriga vovvar på länge :D

Man kan ju hoppas att de gör ett oförberett besök hos dessa nötter oxå :mad:
 
Sv: Jag blir så ledsen...vad ska jag göra??

Jag tror inte det fungerar så bra med att göra en anmälan. Jag har gjort två anmälningar tidigare där hundarna var i rent bedrövligt skick, men inget hände. Den ena hunden var vi och avlivade en vecka efter att djurskyddsgubben tittat på den. Han menade på att det var väl inte så illa ställt med den hunden, medans vet. som avlivade honom sa att det var bland det värsta hon någonsitt sett...
så jag vet inte om det hjälper att anmäla:confused:

Där skulle ju veterinären anmält och även tagit kontakt med djurskyddsgubben.
 
Sv: Jag blir så ledsen...vad ska jag göra??

Usch ja, tänk så mycket djur det är som far illa... Han är väldigt vek den här lille, det har han vart från början, hukar sej lite när han kommer fram till mej,blicken nedåt och öronen bakåtvikta. Kryper gärna under ex. bilen och gömmer sej. Snacka om att höja den här lille killens självförtroende genom den "uppfostringen".

När jag gjorde den anmälan gjorde jag den till djurskyddsinspektören där jag bor.
 
Sv: Jag blir så ledsen...vad ska jag göra??

Anmäl!
Blir jätte ledsen när jag läser det du skriver,
stackars lilla valp :cry: så konstigt att han
inte är rumsren om de inte haft tid/lust att
vara hemma och träna honom...och ensam i
hundgård vid den åldern. Han är ju bara bäbis! :crazy:

Nä, jag tycker du ska anmäla, då har du i allafall gjort
nånting sen är det upp till djurskyddsinspektörerna att
se om DE kan göra nåt för hunden.
 
Sv: Jag blir så ledsen...vad ska jag göra??

Stackars valp! :( Jag har nyligen också skaffa valp som det är rottweiler i och jag är heltids student men jag tränar henne varje dag och hon är aldrig själv. Jag tycker att du ska anmäla dem eller lyckas övertala dem att sälja valpen vidare!
Lycka till!
 
Sv: Jag blir så ledsen...vad ska jag göra??

Usch... det gör så ont i hela mig när jag läser sånthär....:(
 
Sv: Jag blir så ledsen...vad ska jag göra??

Du måste anmäla detta o förklara hur illa det är...
hur får människor djurförbud???
Stå på dej lämna ut namn o adress här så är vi fler som anmäler det lovar jag dej.
 

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 389
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 429
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 466
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 611
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp