ameo
Moderator
Alltså, om någon tar på dig mot din vilja har du rätt att säga ifrån. På det sätt som behövs för att få motparten att fatta att hen gör fel!
OM hen då säger att du är dum i huvudet, svara att hen har FEL, det är HEN som är dum i huvudet som inte fattar att din kropp är just din och inte någon jävla allmän egendom!
Och, som i fallet ovan - om en kille lägger handen på ditt bröst och sen lägger huvudet mellan dina bröst när du säger ifrån, då har han LÅNGT överskridit gränsen för vad som är okej.
I ett sånt läge hade jag personligen inte dragit mig en sekund för att ge killen en rejäl örfil! OCH tömt hela mitt vattenglas över honom! ("hoppsan, jag spillde visst lite!" ) Kan man inte bete sig som folk så får man ta konsekvenserna!
OM hen då säger att du är dum i huvudet, svara att hen har FEL, det är HEN som är dum i huvudet som inte fattar att din kropp är just din och inte någon jävla allmän egendom!
Du måste bli bättre på att säga ifrån och tydligt markera att det inte är okej. SKIT I om någon skriker att du är dum i huvudet. Låt personen skrika sig hes om det om hen vill det! Att hen tycker att du är dum i huvudet är för att hen inte kan acceptera att du säger ifrån. Det är ett sätt att försvara sitt eget dåliga beteende.Samma kväll var jag med att en man kommer fram och lägger sin hand på mitt ena bröst. Jag säger åt honom att sluta. Han garvar och lägger hela sitt huvud mellan mina bröst. Som att han försöker borra ner huvudet.
Jag hoppar undan. Håller ett vattenglas i handen och skvätter lite vatten på honom. Alltså jag var fortfarande lugn och jag tycker inte att jag betedde mig illa. Men killen skriker att jag är dum i huvudet.
Och, som i fallet ovan - om en kille lägger handen på ditt bröst och sen lägger huvudet mellan dina bröst när du säger ifrån, då har han LÅNGT överskridit gränsen för vad som är okej.
I ett sånt läge hade jag personligen inte dragit mig en sekund för att ge killen en rejäl örfil! OCH tömt hela mitt vattenglas över honom! ("hoppsan, jag spillde visst lite!" ) Kan man inte bete sig som folk så får man ta konsekvenserna!