Islandshästar på Globen!

Sv: Islandshästar på Globen!

Ja man såg ju iaf under körningen hur det blev DJUPA hjulspår där de skulle svänga... Inte konstigt att det blev svårt att ta sig runt hindrerna.

De föll ju inte med vilje precis :smirk:

har för mig att mattan, som är till för att det INTE ska vara halt, hade lagts åt fel håll av någon idiot... Så det blev såphalt för hästarna... Inte så kul.

Stackars kameraman som fick en häst över sig ;) Jag tror Fredrik försökte väja bort från hästen före, och så råkade det stå en kamera där :D
Tur att inget allvarligare hände iaf... ja, förutom diverse brutna fötter på småbarn och sånt, men men :devil:

Dalmar, som Fredrik red, är ung och inte helt styrbar anlltid. Fredrik försökte helt riktigt styra höger och Dalmar skuttade till vänster in i sargen. Som tur är så är det in ishockeysarg, så den sviktar rejält. Varken Dalmar, Fredrik eller kameramannen blev skadade.
Bron som lusarna halkade på var vänd med fel sida upp.

/Malin

Malin, du som känner de flesta (alla, troligen :-) ), vem var den väldigt långa tjejjen som red en av skäckarna o vem var den skäcken??

Den ena skäcken var Glettingur frá Berustödum (e:Orri) och Sara Arnbro. Det var skäcken med mera man och lugg och lite mera fyrgångsrörelser. Den andra skäcken är jag faktiskt inte hundra på vem det var (hälsade bara på de jag kände snabbt, då jag i år jobbade som funtktionär och inte med showen). Men med uteslutningsmetoden kom jag fram till att det bör vara Maja Söderlind och Arvakur. Känner dom tyvärr inte.

/Malin

För de som är nyfikna på Arvakur så är det en av Askur från Håkansgårdens första avkommor. Har visats som hingst av Johan (tror inte han blev godkänd), men är numera kastrerad. Maja köpte honom i våras.

Jag vet att det stod i programmet att Sara skulle rida Kofri i showen, men det blev inte så.Det var Glettingur hon red.

/Malin

En av fuxarna va ju Solfari från Oviksfjäll som reds av Johanna Elgholm , men vem va den andra ?

I showen var väl inte solfari med?

Jag vet iaf att en av fuxarna reds av Erik Andersen. :)

Jo det var han :) Tyckte bestämt jag såg honom och enligt Malins lista stämmer det ;)

Garpur (och jag tror han heter frá Sydra-Langfalli eller något liknande). Han reds av Erik Andersen och ägs och rids vanligttvis av Marie Carlsson (pegasusryttaren och tillika lucian).

Här Marie och Garpur på SM i somras:
mariegarpur.jpg

Garpur är tidigare tävlad av Nina K.

/Malin

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 392
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 908
Senast: Bee
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 422
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 531
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar