Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Består av 100 % torkad och flingad vitlök. Högt innehåll av vitaminer och spårämnen.
Vitlök är känt som ett naturligt botemedel mot förkylning, hosta och andningsproblem. Kan även ha avisande effekt mot flugor, knott, fästingar samt förekomsten av inälvsparasiter och klåda efter insektsbett.
Jag funderar på ett tillskottsfoder som innehåller detta då min häst har exem.
Jag har funderat på att ge detta + linfröolja och fri tillgång på hö.
Skulle detta vara bra? Det är en isldnahäst, valack.
Vart köper ni eran linfröolja och hur mycket ger ni? Det finns rätt många olika sorter att välja på.
Nej precis.
Det är ju inte meningen att hästarna skall behöva lugnande medel för att kunna tävla.
Nej det är ju det jag menar, fattar då inte varför man har sånt i...nu tävlar väl inte alla som ger sånt men ändå...
Där går nog erfarena isär.. jag har enbart braiga erfarenheter av örter och naturläkemedel både på mig själv och på mina djur..
Aloe veran är kalasbra, gurkmeja har hjälpt många många knakande leder och hästar med ledproblem har blivit som unga igen efter nyponpulversbehandling.
Hosthästar har slutat hostat efter att ha fått mynta osv...
Men man ska ju vara medveten om att örter inte funkar på alla.. finns även läkemedel som inte funkar på alla ska man då säga..vilket skit detta är humbug rakt av??
Jag har lärt mig att säga detta funkar inte på mig men jag tror endå på konseptet!
Man får ju prova sig fram till de som passar just sig själv och sin häst i detta fallet=)
Jag kan ju bara prata ur egen erfarenhet har en häst som är allergisk mot rätt så mkt spannmål samt är mycket känslig i magen och är känslig för tungmetaller, toxiner och andra gifter vilket gör att för mkt av detta gör att hon mår dåligt..
Därför måste jag göra regelbundna avgftningar på henne för att hon skall må bra och funka bra!
Men när jag har get detta örtmuslie har jag faktiskt inte behövt gjort avgiftningar på länge eftersom den lilla mängd hon får om dagen verkar hålla gifterna i schack
Jag gör regelbundna avgiftningar på mig själv för när man börjar att inse hur mkt tungmetallet all man vi stoppar i oss innehåller så blir man smtt hysterisk!!!!
Och jag mår som en sessa efter varje behandling även om drickan man ska dricka smakar*pip* så gör den kroppen gott=)
Örterbehandlingar är en väl beprövad medtod som går flera 1000 år tillbaks så nog funkar det allt=)
Vart köper ni eran linfröolja och hur mycket ger ni? Det finns rätt många olika sorter att välja på.
Kan du inte skriva dina hövärden här. Det kan ju vara så att om de är bra som du säger så kan du kanske öka hösilaget och ta bort kraftfodret t o m.
Vore toppen både för hästen och din plånbok :-)
Klart jag kan =)
TS 63%
Smrp 45
Energi 6.5
Kalcium 4.5
Fosfor 1.8
Magnesium 2.0
Kalium 13.0
Du har ju ett helt perfekt hö!!!!
Kvot på 6,9 mellan protein och energi. En häst behöver minst 6 i kvot för att bygga muskler och hålla hull med energin och proteinet.
Detta betyder att du kan ge 7 kg och om hästen inte håller hullet när du rider mycket så bara ge mer hö.
Krafft är helt onödigt i ditt fall.
+ Inte_ung
Tusen tack ! kanske blir att skippa krafften, och bara ge hö. Hur är det med bukighet? Har sett att flera skrivit att deras hästar blir bukiga med enbart hö som foder.
+ Inte_ung
Tusen tack ! kanske blir att skippa krafften, och bara ge hö. Hur är det med bukighet? Har sett att flera skrivit att deras hästar blir bukiga med enbart hö som foder.