Isabellhingsten Mackay

Sv: Isabellhingsten Mackay

Säker på det? Att hon haft han så länge alltså? För jag var in mycket på hennes hemsida (tror det var hennes iaf) och där fanns han inte med. Däremot en tjeckisk hingst som är såld och nu tror jag.

Du kan avelsvärdera honom men det betyder inte att han är godkänd. Big difference. Han får visserligen ta emot ston utifrån, läs mer på www.asvh.se och läs om färgerna på hästens papper.

Precis. Då skulle du se hur han ser ut nu. Han skifftar i alla dess möjliga gul/bruna nyanser som finns.

Men jag har aldrig SAGT att dina hästar avlas för att gå på transporterna till Italen. Tycker bara det är oseriös avel när man blandar in en massa korsningar som inte ens är godkända för avel.

Till din hästhållning och hur du sköter dina hästar har jag aldrig sagt ett dugg. Du sköter för troligen på ett förträffligt sett. Håller med dig om att det är våran skyldighet att ta hand om dom gamla och verna om dom.

Jodå här finns plats för tält, men jag föredrar gäststugan till dig i sådana fall. Jo visst är Busan kvar, men hur länge vet vi inte, det beror helt på nu när vi skall dra igång henne ordentligt så vi ser åt vilket håll det lutar med kapaciteten.

Visst kan det ploppa ut en fux, det blev det ju förra året, men man skall aldrig säga aldrig.

shady skrev:
Tycker bara det är oseriös avel när man blandar in en massa korsningar som inte ens är godkända för avel.
Våra ridponnyhingstar var godkända i National Pony Society i england långt innan nån ens visste vad en ridponny var i sverige, vår Appaloosahingst godkändes 1983 i england, innan det fanns ens möjlighet att visa en sån hingst i sverige, vår arab är godkänd i england/sverige.
End of story.

Dilli_Blue skrev:
Och sen om den är godkänd eller inte spelar väl ingen roll,
OM han är en bra häst. :confused:

Ursäkta, men hör du vad du själv säger? Om det hade varit en bra häst hade den varit godkänd.

Jajaja, men bara för att det är en korsning så är det inte en dålig häst, den kan bli lika bra, om inte bättre än ett rent halvblod.... :banana: Och det säger jag inte för att jag inte tycker om halvblod, har ett sto e.Maraton-Pegasus o en val e.Pontus-Pegasus.. :rofl:

Hur skulle han kunna göra det? Har han något sånt påbrå själv? Om han har svårklasshästar i stammen, men själv inte klarar mer än LA...varför ska man då avla vidare på just honom som individ? Varför då inte ta någon annan ur samma stam som själv klarat bättre resultat?

Kanske... Kanske förvärver bra hopphästar.... Vad är det som säger det? Stammen? Exteriören?
Varför tror du man har hingstbedömningar? Som namnet antyder är det för att bedöma lämplighet och kvalitéer som hingst och därmed förärvare. Och då finns det som sagt en anledning till att din hingst inte kan bli godkänd....

Jag tror att din definition på en BRA häst inte är riktigt samma som de som avlar seriöst.

Vilken häst som helst kan gå LA dressyr och hopp...

Xeline skrev:
Vilken häst som helst kan gå LA dressyr och hopp...

Hmm, lustigt, jag tro inte vilken häst som helst kan gå LA hopp o dressyr... Valacken jag har här hemma skulle jag vara glad om jag fick över 1 meter.. :rofl:

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 473
Senast: ildiko
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 720
Senast: Amha
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 295
Senast: miumiu
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden