Sv: Isabellhingsten Mackay
Francess skrev:
Shady är knappast dum och verkligen inte spydig. Jag håller med henne dessutom. Låter inte som seriös avel i mina öron heller. Att välja vilken hingst som helst till vilket sto som helst kan vem som helst göra. Men det betyder inte att man är uppfödare. Snarare producent. Och allt annat än seriöst. Att desstuom spara en sån korsning som hingst och tro att man kan få fram bra avkommor låter väldigt naivt. Chansen att lyckas är oerhört liten, ja försumbar!
Att man kan avla som man vill stämmer kanske, men det är inte detsamma som att vara seriös. Och vilken är marknaden för såna föl/hästar? Förutom slakttransporter tillItalien i slutändan...
Antar att det är mig du syftar på...
Och avkomman som jag får efter min hingst kommer jag själv behålla så hon/han kommer inte till slakt till Italien.
Och vad är det för fel att betäcka ett bra sto med honom??
Man ska väl inte titta på vad det är för j***a ras på hästen,
man tittar väl på VAD den kan prestera!! Eller??!! Och sen om den är godkänd eller inte spelar väl ingen roll,
OM han är en bra häst.
Okey, vi leker lite med tanken här då.. Vi säger att min hingst går LA hoppning och LA dressyr,
med segrar o placeringar i bägge grenar. Så tar jag ett sto som gått LA hoppning o MSV dressyr o
betäcker henne med honom. Kallar du de då för oseriöst??
Det kallar inte jag som oseriöst iaf, jag har ju en tanke bakom,
jag betäcker ju inte bara för betäckandet skull..!!!
Hallå va, jag är la inte dum i skallen.
Jag kan ju inte säga att min hingst blir så bra, men OM han blir det ( som jag hoppas o kämpar för...)
så kommer jag betäcka ett bra sto med honom.
Och vänta bra ni ska få se vad jag kommer få fram...