F
Francess
Sv: Isabellhingsten Mackay
Naturligtvis! Tack.
Naturligtvis! Tack.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
poloplayer skrev:av vilken ras som helst och få använda den i avel......................
shady skrev:Nä, tacka vet jag friheten som kommer genom EU-reglerna , numer är det faktiskt fritt att visa vilken hingst som helst, av vilken ras som helst och få använda den i avel....................
och även verbalt utlåtande från avelsvärderingsnämnden: vill vi verkligen ha en sån körhäst i svensk avel? Vad kan han tillföra?Görel skrev:Fast Irco Marco blev ju inte godkänd p g a att han tillhörde en stambok som inte var godkänd av ASVH.
Görel skrev:Jo jag vet att Irco Marco inte precis blivit beundrad för sin exteriör :smirk: , men rent byråkratiskt kunde han ju inte bli godkänd p g a att KWPN inte var godkänd av ASVH. Det var väl först 1982 som den godkändes, och han kunde bli godkänt på riktigt istället för att ha ett interimistiskt tillstånd.
Vi kan i alla fall vara överens om att det var underbart att den fantastiske hingsten till slut blev godkänd för svensk avel
Jo jo jo jag är gärna överens med dej om den saken, annars hade nog svensk avel sett helt annorlunda ut, men jag får nog erkänna att när jag såg honom nån gång i början av hans hoppkarriär, undrade även jag vad sjutton det var för körhäst som kom in på banan................och jag har sett dom mest underliga hästar under årens lopp ;-)Görel skrev:Jo jag vet att Irco Marco inte precis blivit beundrad för sin exteriör :smirk: , men rent byråkratiskt kunde han ju inte bli godkänd p g a att KWPN inte var godkänd av ASVH. Det var väl först 1982 som den godkändes, och han kunde bli godkänt på riktigt istället för att ha ett interimistiskt tillstånd.
Vi kan i alla fall vara överens om att det var underbart att den fantastiske hingsten till slut blev godkänd för svensk avel
Magdalena skrev:Det är väl ingen i den här diskussionen som tjafsat om papprenas färg? Snarare att Mackay är visad med DÅLIGA poäng och varför man väljer att betäcka med en sån hingst, oavsett vilken färg det blir på papprena.
Sen måste jag ju fråga; varför blanda in halvblod i alla de raser som redan finns i din häst? Vad är tanken med avkomman? Jag kritiserar inte, utan vill gärna förstå hur du tänkt i din avel. I ridponnyaveln korsar man, men försöker hålla nere antalet raser, dvs man återkorsar istället för att ta ytterligare nya raser för att någorlunda kunna avgöra hur avkomman blir.
Jag såg nog tidigare, då var det Ann Gustavii som red, men sen lämnade hon väl över till Leif Nilsson, och resten vet vi nu ;-)Görel skrev:Jag såg honom några gånger i början av 80-talet (var det inte Leif Nilsson som red?) och glömmer det inte! Man undrade först vad den där tunga saken gjorde inne på banan, men när han började hoppa förstod man precis