Isabellhingsten Mackay

Sv: Isabellhingsten Mackay

Håller med om att det är synd att en del färgavlar, isabell eller skäck, och tycker att hingstens övriga egenskaper är sekundära :)

Du får se till att Shady blir mamma till en tjusig isabellhingst som blir godkänd istället :D

Han är väldigt lång i kroppen. Tycker inte heller att hans hals ser särskilt rolig ut :(

Nej, han var inte så fin den hästen. Och jag ställer in mig i ledet ang avla på färg.. då har man missat ngt väsentligt tycker jag.

..fast på sätt och vis så har jag lite färgtänk vid min ev framtida avel, jag kommer inte att välja en hingst som är skimmel.

Senast ändrad:

Ja det vore inte helt fel, men chansen är ju totalt minimal. Men vi gör så gott vi kan. Fast får man fram det efter henne så gynnar det ju andra inte mig, jag kan ju inte avla på den. Nä jag bara skämtar.

Ja, han är FIN! Ser ut som en drömhäst.. (hur håller de dem rena??)nästan alldeles vit...(eller är han kritans vit tro?)
Är inte han ganska gammal nu? Nåväl, snygg häst i alla fall

:rofl: *asg* :rofl:

Jag trodde först att du menade att han hade täcke jämt för att han var gammal (och kanske frusen? :angel: ).
som gamla damer med päls mitt i sommaren, innan jag kom på att du såklart menar färgen..

Hahaha..

Mysko han står på bilden. Bakbenen ser ut att stå längre ner mot betraktaren än frambenen?

Han är dessutom snyggare på den bilden än när jag såg honom för drygt ett år sen. Om det nu säger så mycket. Jag undrar om det ens är samma häst? Mackay var, när jag såg honom, *myket* ljusare i färgen. Och mycket oproportionerlig och rentav knotig i kroppen. Väldigt ful.

Kan vara en gammal bild kanske, vet inte, hittade den på en dansk sida. Bilden är ju inte av bästa kvalitet heller ;)

Tyckte också det såg ut som om det var en annan häst. Har sett andra bilder på honom, men inte tillstymmelse av likhet med denna bild.

*asg*

Nej jag menade ju helt klart för färgen, men vem vet, han kanske går med täcke för åldern också.

Enligt annonserna här på Buke (om det nu är hon som har honom fortfarande) så står han i Vallåkra.

Jag vet inte hur många avkommor han har i Sverige, jag har bara hört om dom som finns med på annonssidorna.
Och visst bidrar mamman, men även pappan har ju en del.

Jaså? Då är han kanske såld då? Eller utlånad? Vilka annonser förresten? Menar du avelsannonser = hingst för betäckning?

Självklart bidrar båda föräldrarna till avkomman. Ibland blir det ju dessutom väldigt lyckosamt! Oavsett föräldrarna...

Du har väl inte funderat på att betäcka med honom?

Finns det någon annan godkänd eller avelsvärderad isabellhingst i sverige? (helst med hoppstam)..
Någon som vet? :banana:

Nej, finns ingen. Däremot finns den gulbruna Bernstein! Han har fått en hel del gulingar, tex Mr Bean, isabell, som tävlar dressyr (men jag minns inte om han är valalck eller hingst?). Dvs Bernstein har fuxanlag som gör att han kan ge isabellavkommor med antingen fuxston, eller bruna (etc) med fuxanlag.

Du har även hans son Ravell, som är mörkt gul/brun. Även han har lämnat Isabeller.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 473
Senast: ildiko
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 720
Senast: Amha
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 295
Senast: miumiu
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden