Jag är övertygad om att det har stor betydelse för de flesta - inte så att det är avgörande om man har 100 eller 110, men jag tror absolut det gör skillnad för en människas liv om man har 80 eller 120. Och då menar jag inte bara yrkesmässigt, utan hela livet. Nu vill jag inte framhäva mig själv som en person med extremt hög IQ, för det är jag ju inte, men samtidigt är jag så otroligt tacksam för att jag har begåvats med en förmåga att snabbt lära mig saker, lätt förstå olika sammanhang, lära mig olika språk, prata med folk osv. Jag har på riktigt byggt upp hela mitt yrkesliv på det, min hjärna är min försörjning och min trygghet. För mig har det EXTREMT stor betydelse.
Sen tycker jag väl inte att just en persons IQ ska vara ensamt avgörande för om man får ett visst jobb eller inte, men att det är ETT kriterie kan jag tycka är rimligt. I min bransch är det väldigt vanligt med olika typer av tester i samband med rekryteringar (men då är det inte bara IQ som testas, utan andra förmågor också, liksom personlighetstyp).