Jag hävdar inte att det finns olika lärstilar jag hävdar att man kan lära sig på flera olika sätt och att inget är bättre än det andra. Jag har sedan länge backat på det som heter lärstilar efter din rättning och förstått att det jag menar kallas för lärmetoder och bör kombineras med varandra. Citatet var inte menat som en länk utan är ett citat utifrån texten som du refererade till. Din egen källa.Det här börjar bli pinsamt. Först citerar du en artikel med titeln "The problem with learning styles" som inleds med texten " There is little scientific support for this fashionable idea - and stronger evidence for other learning strategies", som stöd för din tes att det existerar lärstilar, när artikeln diskuterar strategier för lärande, kända i hundratals, om inte tusentals år, ("repetition är kunskapens moder" etc.). Förstår du ens vad du läser?
Beträffande den andra artikeln är det möjligen ännu mer pinsamt. Kan du ge författarnas namn eftersom länken leder till en låst resurs, så kan jag kanske googla fram den, om det inte är så att den har dragits tillbaka av skamsna skribenter. Misstänker av numret att den publicerades 1994, den är alltså 30 år gammal. Var det inte på nittiotalet du blev en övertygad anhängare av lärstilar som så många andra mindre kritiskt tänkande människor?
Det du ägnar dig åt är cherry-picking, ett ohederligt letande efter enskilda meningar som kan stödja dina påståenden. Läs och begrunda artiklarna om kognitionsvetenskap skrivna efter 2010, och stryk ordet lärstilar ur din vokabulär. Om du fortsätter att skriva som du gör har du bevisat dig vara totalt faktaresistent. Och var medveten om att det det är skadligt att sprida desinformation.
Jag håller ju med dina källor.
Tycker du själv det är rimligt att att svara mig så här:
"Beträffande den andra artikeln är det möjligen ännu mer pinsamt. Kan du ge författarnas namn eftersom länken leder till en låst resurs, så kan jag kanske googla fram den, om det inte är så att den har dragits tillbaka av skamsna skribenter. Misstänker av numret att den publicerades 1994, den är alltså 30 år gammal. Var det inte på nittiotalet du blev en övertygad anhängare av lärstilar som så många andra mindre kritiskt tänkande människor?"
När det är din egen källa jag citerar?