Ipren till hund?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ipren till hund?

Om du läser längre tillbax så ser du att en har skrivit att hon såg en nakenhund med overall som endå skakade...så skrev jag - bara för en kines skakar behöver det inte betyda att den fryser. mina kan skaka även om de ligger i soffan. Så skrev en, men de skakar ju redan om de sitter stilla osv angående väder...

Så mena ja bara att de behöver inte frysa för de skakar...men självklart kan de va en anledning..


Varför skakar dina när de ligger i soffan då?
 
Sv: Ipren till hund?

Jag menar att en pälsad slädhund inte är skapt att joppa ordentligt i vårt sommarklimat.
PL

Ni skriver så mycket om att varför avla på en hund som behöver kläder för att leva bla bla bla...

då säger jag- Varför avla på en hund som inte kan leva i vårt klimat? och som man inte kan göra nått åt för att hjälpa! (som vi kan på vintern med kläder)
 
Sv: Ipren till hund?

Man avlar på nakna hundar för att man gillar dem.
De tål värmen bättre än andra hundar och kan ha kläder på vintern, därav får du en hund som funkar i alla väder...medans din hund måste komma till en skuggig plats på sommaren, inte kan gå hur långt som helst...så kan jag ha skitskoj med mina hundar!

vilken smörja du skriver själv!

Har en hund en god arbetsmotor och bra konditon så spelar inte värme eller kyla nån roll de arbetar i samma goda anda ändå. Det är bara o se Rottisen jag har tävlade i sommras i skydd , började tidigt på morgon helt okej värme, inför lydnaden stekhet trummade på som vanligt sen inför skyddet, då bara öka hunden gick hårdare än han brukar göra på träning, då var det så varmt att jag mådde illa på planen. Då folk påstår att rottisen är känslig för värme så kan jag säga att det är den inte alls det är bara att folk avlar inte på individer med god arbetsmotor, för den ska bara springa vänstervarv inte gå i bruks. Så därför blir hundar trötta när det blir varmt på utställning.
 
Sv: Ipren till hund?

Man avlar på nakna hundar för att man gillar dem.
De tål värmen bättre än andra hundar och kan ha kläder på vintern, därav får du en hund som funkar i alla väder...medans din hund måste komma till en skuggig plats på sommaren, inte kan gå hur långt som helst...så kan jag ha skitskoj med mina hundar!

Vad jag vet så kan nakenhundar bli solbrända.
Mina hundar ligger gärna i solen på sommaren, de söker inte skugga i första taget.
 
Sv: Ipren till hund?

Varför skakar dina när de ligger i soffan då?

Det bara är så med dem.
Nej det är inte för att de måste hålla värmen på nått sätt som nån skrev. de kan ligga under en filt eller vad som och vara hur varma som helst...
 
Sv: Ipren till hund?

vilken smörja du skriver själv!

Har en hund en god arbetsmotor och bra konditon så spelar inte värme eller kyla nån roll de arbetar i samma goda anda ändå. Det är bara o se Rottisen jag har tävlade i sommras i skydd , började tidigt på morgon helt okej värme, inför lydnaden stekhet trummade på som vanligt sen inför skyddet, då bara öka hunden gick hårdare än han brukar göra på träning, då var det så varmt att jag mådde illa på planen. Då folk påstår att rottisen är känslig för värme så kan jag säga att det är den inte alls det är bara att folk avlar inte på individer med god arbetsmotor, för den ska bara springa vänstervarv inte gå i bruks. Så därför blir hundar trötta när det blir varmt på utställning.

Klart inte alla hundar behöver skuggiga platser, men många måste...alla tränar inte så flitigt som du tydligen gör.
Jag vet inte vad ni har för hundar el vad ni gör med dem. jag har varit medlem här en timme el nått.
 
Sv: Ipren till hund?

Ni skriver så mycket om att varför avla på en hund som behöver kläder för att leva bla bla bla...

då säger jag- Varför avla på en hund som inte kan leva i vårt klimat? och som man inte kan göra nått åt för att hjälpa! (som vi kan på vintern med kläder)

Men jösses... detta var det dummaste jag hört på länge...

Om vi bortser från någon form av djurplågeri här... så skulle jag vilja få reda på följande...

Ta en slädhund, husky, malamute eller vilken du vill och stoppa in den i en hundgård.
Ta en nakenhund och stoppa in den i en likadan hundgård brevid slädhundens.

Ge dem mat och vatten men låt båda stanna i hundgården dygnet runt i ett års tid... Vilken av hundarna överlever????

Obs!! Tankeexprementet utförs här i vårt klimat ......
 
Sv: Ipren till hund?

Det bara är så med dem.
Nej det är inte för att de måste hålla värmen på nått sätt som nån skrev. de kan ligga under en filt eller vad som och vara hur varma som helst...


Man skakar av en anledning. Vet du inte varför? Det borde man väl veta om man har en nakenhund.

Alltså, jag börjar nu förstå varför det finns defekta raser. När man försvarar sin egen ras att den äter lika bra med mindre tänder, den skakar bara för de gör så. Ja vad ska man säga .... Mycket sorgligt.
 
Sv: Ipren till hund?

Tränat slädhundar i många år o alltid tagit det lugnt under den varma årstiden, varför plåga en hund som inte klarar av att prestera? Men kroniskt fel på termostaten har jag aldrig hört talas om!!!!
PL

Ok, jag fattade som att om hunden blir för överhettad så har den svårt att reglera värmen sen, och blir överhettad för ingenting efter det....Det var den förklaringen jag fick.
 
Sv: Ipren till hund?

Inte har vi någon direkt nytta av värmande småhundar här heller och jag tycker gott de pälsade värmer lika bra jag också. Det gör i alla fall min.
 
Sv: Ipren till hund?

Jag tror inte direkt att en naken hund tål värmen bättre. Päls kan isolera mot både värme och kyla. Det är därför pälsade hundar inta ska rakas på sommaren. Hur många nakna hundar är det inte som måste ha solskyddsfakor för att inte bränna sig i solen.

Att avla på en dödlig gen med kopplas tandfölust bara för att man tycker det är snyggt coh gillar det säger mer om människan än jag vill veta. Snacka om att låta vårt estetiska sinne gå före hundens väl och ve.
 
Sv: Ipren till hund?

Klart inte alla hundar behöver skuggiga platser, men många måste...alla tränar inte så flitigt som du tydligen gör.
Jag vet inte vad ni har för hundar el vad ni gör med dem. jag har varit medlem här en timme el nått.

har inget med hur aktiv man är eller nånting utan hur hunden är i huvudet som spelar roll.
 
Sv: Ipren till hund?

Att sedan SKK sanktionerar detta säger ju också en del.
Att myndigheterna inte upprätthåller lagstiftningen är en grej till.
PL
 
Sv: Ipren till hund?

Jag skiter i att disskutera med er, det var inte därför jag blev medlem här.
det enda jag ville få fram var att det är synd att ni har så mycket fördommar om en ras ni vet så lite om.

jag har aldrig sagt att jag kan ALLT om kineserna...men jag lär mig nytt för varje dag...
Jag försvarar och skriver om de saker jag vet fakta om! och egna erfarenheter...
 
Sv: Ipren till hund?

Det finns inte direkt många pälsade hundar som lider av det svenska klimatet. Det är inte direkt tok-varmt direkt ofta här. Sammanlagt blir det väl en månad eller två, medan det är kyligt eller kallt resten av tiden. Välpälsade polarhundar finner man oftast i norr där de är gjorda för att leva och en vanlig labbe eller liknande trivs bra även längre söderut i vårt land.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 248
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundträning Jag behöver råd från er! Vi har en hund som är strax över 1 år. Hon skäller oerhört mycket på andra hundar. Vi har verkligen försökt...
2
Svar
30
· Visningar
2 446
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 802
Senast: Tiffany
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 804
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp