Sv: Intressant
Ja jag tycker då att ex Aliides beskrivning av sin hund känns väldigt extrem.
Därav rabiata pirayor.
Och - det är så jag tänker mig att en hund måste vara, eftersom att bur är nödvändigt. Jag kan liksom inte se att en "normalt" tuggsugen hund kräver bur. Om ingenting fungerar, och bur är det enda som återstår så borde problemet vara stort.
Det är ju flera som framhärdar att deras hundar verkligen är tuggtokiga och att det absolut inte går att lämna dem utan bur. Ni säger gång på gång att buren är nödvändig för hundens välmående.
Det känns extremt.
Ja men jag har väl aldrig sagt att din hund inte skulle passa dig?
Jag har hela tiden försökt förklara att det är en sak som är olika för varje person. Alla tycker inte om samma typer av hundar.
Ni var flera som reagerade jättekraftigt när jag sa att jag skulle kunna avliva en sån hund som ni beskriver, ja just för att en sån hund inte passar mig.
Men passar den dig och du tycker det känns bra med bur så fine.
Ni pratar hela tiden om att JAG skulle vara så trångsynt. Men vem är det egentligen som är trångsynt när ni vägrar att förstå min syn på saken?
Dina tolkningar av vad folk skrivit känns milsvida från vad jag har läst i tråden.
Känns som vi läst helt olika inlägg!
Samma här
Jag har läst om matfixerade hundar och om hundar som tuggar sönder lägenheten. Ingen av hundarna låter som rabiata pirayor..
De som har valt att ha hunden i bur i denna tråd gör det för att det är det bästa för hunden!
Jag vet att det finns folk som missbrukar användandet men här låter det mer som att det är behövligt.
Jag kan inte åka hemifrån med gott samvete om jag vet att hunden ligger o tuggar sönder saker. En dag sväljer/sätter hunden något i halsen och då kanske du är långt från hemmet för att kunna rädda den.
Ja jag tycker då att ex Aliides beskrivning av sin hund känns väldigt extrem.
Därav rabiata pirayor.
Och - det är så jag tänker mig att en hund måste vara, eftersom att bur är nödvändigt. Jag kan liksom inte se att en "normalt" tuggsugen hund kräver bur. Om ingenting fungerar, och bur är det enda som återstår så borde problemet vara stort.
Det är ju flera som framhärdar att deras hundar verkligen är tuggtokiga och att det absolut inte går att lämna dem utan bur. Ni säger gång på gång att buren är nödvändig för hundens välmående.
Det känns extremt.
Fast min hund passar mig. Alldeles utmärkt dessutom. Hon är stimulerad och aktiverad. Och hon är inte nervös eller stressad alls. Hennes bieffekt som Malinois var just att hon förstörde ett helt hem till och från i 2 år.
Folk måste kunna se utanför sina ramar. Och utanför sina egna erfarenheter.
Jag är exempelvis emot el-halsband. Men jag vet att det finns vissa individer som måste avlivas eller elas. För mig är inte det ett sånt svårt val. Jag vill att min hund ska få leva och leva fullt ut. Inte bo på sjukhus med halva möbelemanget i magen.
Ja men jag har väl aldrig sagt att din hund inte skulle passa dig?
Jag har hela tiden försökt förklara att det är en sak som är olika för varje person. Alla tycker inte om samma typer av hundar.
Ni var flera som reagerade jättekraftigt när jag sa att jag skulle kunna avliva en sån hund som ni beskriver, ja just för att en sån hund inte passar mig.
Men passar den dig och du tycker det känns bra med bur så fine.
Ni pratar hela tiden om att JAG skulle vara så trångsynt. Men vem är det egentligen som är trångsynt när ni vägrar att förstå min syn på saken?