Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Behöver ju inte ha med stress att göra. Kan ju vara så att de flesta av dessa demolerande hundar helt enkelt blir uttråkade och därmed sysselsätter sig själva och att demolera är ju extremt självbelönande..
Fast det är klart: alla som har hund kan ju sluta ha ett liv och finnas som ett plåster vid hunden 24/7 så slipper vi ju problemet med självständiga, påhittiga unghundar som tar för sig och roar sig själv, trots ordentlig mental och fysisk aktivering på daglig bas.
Eller så avlar vi bara på hundar som är fullt nöjda med att vara soffpotatisar och som inte ens om livet hänger på det tar egna initiativ.
jag vet vilken typ av hund jag föredrar i alla fall!
Ni kanske kan sätta en rejäl hasp s högt att hunden inte når?
Eller typ hänglås?
Min huligan är också duktig på dörrar samt vissa lås, jag barrikerar dörrar på alla möjliga sätt men hon lyckas till slut iallafall. Skulle sätta upp hasp eller hänglås men nu har hon av någon anledning slutat med sina äventyr. Skönt.
Hur många i tråden ?
Jag anser inte att det är många, men vi har kanske olika uppfattning om det med?
Beskriv gärna vad du menar med separationssvårigheter?
Men för framtiden kanske vi får ta oss en funderare: VARFÖR ÄR SÅ MÅNGA HUNDAR STRESSADE?????
Vad gör att dom inte klarar friheten i ett rum utan att äta upp inredningen?
Om vissa raser är mer benägna att tugga i sig möbler, varför avlas det på dessa föräldradjur?
Kanske det blir en ytterligare fråga att kolla upp hos min nästa hunds uppfödare:kan föräldradjuren vistas i ett rum lös...
*Jenny*
Hur ofta är det -20 eller +30 grader. dessutom används ju din hundras som tjänstehund och bör klara en del.
Det är inte så att min tik springer runt i cirklar och piper samtidigt som hon tuggar lite här och var. Ibland sov hon när vi lämnade henne, ibland gick hon och la sig när vi gick. Så det var ingen orolig stämning alls. Hon tröttnade väl bara på att ligga och glo. Dessutom gillar hon att förstöra saker. Leksaker är bara dyrt att köpa och håller bara ett par sekunder om man inte är uppmärksam.
Ska man sluta avla på tjänstehundar för att dom råkar vara mer påhittiga? Och vi har en dum lag som säger att vi inte får förvara hundarna i bur för deras skull? Varför är det mer okey att ha hunden i bur i bilen? Det är ju för hundens skull den ligger i bur under bilfärden. För hundens skull spelar det knappast någon roll om den är i bilen eller lägenheten. Det är bara någon princip vi människor har.