A
avslutat medlemskap
Så, då har jag startat en bild och byggtråd i Hem & Hobby.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh Madam. Roligt att få se henne och dig igenOkej, skyll dig själv. Tyvärr raderade Youtube musiken som var "Cotton eyed Joe" med Rednecks.
Jag fick en hel del skit för filmen här på buke när det begav sig och jag var ju sååå elak, sanningen var att hon retat mig lite lagom för att få mig att börja retas tillbaks och såhär höll vi på nån gång varenda dag, busade vi inte blev hon ledsen. Hade hon velat hade hon bara behövt gå ut genom nån av dörrarna som stod öppna.
Grannarna påstod att vi var som ett gammalt gift par,,,,,,,,förstår inte alls vad dom menade med det.
Det var tänkt som ett skämt, glömde länka till tråden om att dela händig karl.Jag förstår nog inte trådens syfte? Är avsikten att han ska få möjligheten att flytta runt hos diverse folk resten av livet?
Jag såg ett tv-program för några år sen om "container city" i London, fenomenet är inte nytt det finns på fler ställenJag förstår nog inte trådens syfte? Är avsikten att han ska få möjligheten att flytta runt hos diverse folk resten av livet?
Jag blir mörkrädd över hur du bor. Att bo i en fönsterlös container låter inte heller som en särskilt bra lösning.
Men varför måste den ha hjul? Både kranbilar och krokväxlare är uppfunna så jag förstår liksom inte problemet när den ska stå en längre tid på samma plats. Det kostar inte en förmögenhet att köpa frakt.
Den här kommer att stå här permanent och bli gäststuga när jag flyttat in i nybygget, den blir en förlängning av logen och brädfordrad och rödfärgad med plåttak över. El, vatten och värme finns vägg i vägg då den står närmast panncentralen, bara att koppla ihop.
Det har med bygglov att göra och enkelheten att flytta en vagn.
Bygglov?! Hur tänker du nu? Lådan lär ju inte vara mer än 25 kvm om jag förstår det rätt.
Lådorna ihop är 34 kvadrat, den som ska stå här permanent sen bygget är färdigt är 19 kvadrat. På samma plats stod det en ranglig vedbod påbyggd på logen så den förändrar ingenting.Bygglov?! Hur tänker du nu? Lådan lär ju inte vara mer än 25 kvm om jag förstår det rätt.
Då kanske det går under reglerna för Attefallshus. Men även husvagnar kan ju behöva bygglov om de står länge på samma plats. Vad som är "lång tid" specificeras dock inte. Det verkar vara lite krångligt att få koll på reglerna.
Om det är lantbruksfastighet är det inte ens krav på bygganmälan i de flesta fall.
Och oavsett vilket, 25 kvm är alltid OK, de flesta husvagnar håller sig under dessa kvm.
Läste du vad Boverket skrev?
Vad gäller antal kvadratmeter så är det väl den totala ytan för externa byggnader som räknas, inte antal kvadratmeter per byggnad?
Regler för lantbruksfastigheter är jag inte alls insatt i.
Om det är lantbruksfastighet är det inte ens krav på bygganmälan i de flesta fall.
Och oavsett vilket, 25 kvm är alltid OK, de flesta husvagnar håller sig under dessa kvm.