Inte skall MacGyver behöva bo i en container?

Jag har inte sett några filmer men gör gärna, tror jag ;)
Okej, skyll dig själv. :devil: Tyvärr raderade Youtube musiken som var "Cotton eyed Joe" med Rednecks.

Jag fick en hel del skit för filmen här på buke när det begav sig och jag var ju sååå elak, sanningen var att hon retat mig lite lagom för att få mig att börja retas tillbaks och såhär höll vi på nån gång varenda dag, busade vi inte blev hon ledsen. Hade hon velat hade hon bara behövt gå ut genom nån av dörrarna som stod öppna.
Grannarna påstod att vi var som ett gammalt gift par,,,,,,,,förstår inte alls vad dom menade med det. :p

Okej, skyll dig själv. :devil: Tyvärr raderade Youtube musiken som var "Cotton eyed Joe" med Rednecks.

Jag fick en hel del skit för filmen här på buke när det begav sig och jag var ju sååå elak, sanningen var att hon retat mig lite lagom för att få mig att börja retas tillbaks och såhär höll vi på nån gång varenda dag, busade vi inte blev hon ledsen. Hade hon velat hade hon bara behövt gå ut genom nån av dörrarna som stod öppna.
Grannarna påstod att vi var som ett gammalt gift par,,,,,,,,förstår inte alls vad dom menade med det. :p

Jag får titta på den när jag kommit hem, vill sig inte på jobbet.

Om hur jag bor nu? Du skulle inte tro det om du såg det, taket läcker som ett såll och är ruttet, halva kåken är obeboerlig, innertaket i hall och sovrum har ramlat ner delvis, rörspisen jag eldar i håller på att falla ihop, golven saknar trossbotten och är askalla, ena ytterväggen är möglig rätt igenom och halvrutten och elsystemet är ett skämt,,,,,,,,,,ska jag fortsätta? ;)

Okej, jag kan ju visa hur containern såg ut när jag fick hem den i Onsdags.

Innanför containerdörrarna

Lite "lätt" påväxtning på väggar, golv och tak.

Sängarna ser bara fina ut, tar man i dom så faller dom ihop.

Fönstret samt dörren är det enda som sparas, resten hamnar i pannan eller på tippen.

Hela fronten, ena sängen samt ena innerväggen som är klädd med "bäverspya" (OSB-skiva) ligger i vedboden sönderhackade till lagoma bitar nu ikväll så det går framåt med saneringen. "Lättrivet" är bara förnamnet. Allt lösgods är kört på tipp, metall ligger i skrotcontainern och 3 garderober i molekylers sönderfall eldades i pannan igår. Det gäller att ta vara på dom dagar jag fungerar någotsånär.

Hade hon velat hade hon bara behövt gå ut genom nån av dörrarna som stod öppna.

Eller bitit ordentligt eller klämt upp dig mot väggen eller slagit dig gul och blå. Påminner mig om en bekant i min barndom som hade sin ridhäst att titta ut ur boxen med strukna öron och hela garnityren till beskådan.

Fönstret samt dörren är det enda som sparas, resten hamnar i pannan eller på tippen.

Hela fronten, ena sängen samt ena innerväggen som är klädd med "bäverspya" (OSB-skiva) ligger i vedboden sönderhackade till lagoma bitar nu ikväll så det går framåt med saneringen. "Lättrivet" är bara förnamnet. Allt lösgods är kört på tipp, metall ligger i skrotcontainern och 3 garderober i molekylers sönderfall eldades i pannan igår. Det gäller att ta vara på dom dagar jag fungerar någotsånär.
Men fy fan :yuck: Hoppas du fick den gratis.
Och jag som tyckte min byggbod var i dåligt skick ,den var i jämnförelse i nyskick.

Eller bitit ordentligt eller klämt upp dig mot väggen eller slagit dig gul och blå. Påminner mig om en bekant i min barndom som hade sin ridhäst att titta ut ur boxen med strukna öron och hela garnityren till beskådan.
Hon var INTE säker när hon kom hit, högdräktig och tydligen folkilsken fick jag veta efteråt. Gratishäst från travet, men det kunde inte bli mera rätt, vi tog aldrig varann på allvar, hon var min soulmate-buskompis-"sängkamrat"-hund, ja listan kan göras lång och varför jag gav henne smeknamnet Madam förstår alla som sett oss. :p

Busa med henne blev aldrig farligt eller fel, vi busade snällt med varann fast det såg ut som att hon skulle göra processen kort med mig ibland. Ville jag reta henne så la jag mig på hennes rullningsplats i hagen, :devil: det slutade alltid med att hon satte tänderna i overallens huva och släpade bort mig. :laugh:

Alltid nåt nytt bus varje dag, livet blev aldrig tråkigt iallafall men bortskämd å det grövsta var hon, men det fick hon bli för busade vi som värst och jag såg att hon hade tex. en gren i svansen så sa jag bara "vänta lite" och hon tvärstannade tills jag fixat det och sen busade vi vidare. :bump:

Underbar, superpålitlig, älskvärd vid alla både djur och människor och klok, fan vad jag saknar henne. :heart

Men fy fan :yuck: Hoppas du fick den gratis.
Och jag som tyckte min byggbod var i dåligt skick ,den var i jämnförelse i nyskick.
Ja jag fick den faktiskt gratis och gratis hemkörd. Den ser värre ut än den är för bakom skivorna är den plastad, det är ju en fryscontainer så den är lättsanerad då det egentligen bara är en superisolerad plastlåda på ram. Jag gissar att den stått i "framåtlut" och så har knarkarna brutit upp den och låtit dörrarna stå öppna. Förresten, jag VET att knarkarna brutit upp den och haft som kvart tills den började mögla.

Värdet i detta skick ligger på c:a 10,000:- + transport om man nu får tag på nån vill säga. Det är en kompis som har rivningsfirma som haft den.

Om hur jag bor nu? Du skulle inte tro det om du såg det, taket läcker som ett såll och är ruttet, halva kåken är obeboerlig, innertaket i hall och sovrum har ramlat ner delvis, rörspisen jag eldar i håller på att falla ihop, golven saknar trossbotten och är askalla, ena ytterväggen är möglig rätt igenom och halvrutten och elsystemet är ett skämt,,,,,,,,,,ska jag fortsätta? ;)
Haha, nej såklart, till moderator så denne kan rätta till din image ;)

Hur många kvm?

Du borde starta en tråd på Hem & Hobby med bilduppdateringar under renoveringen, tror många hade uppskattat det.

Otroligt snäll häst!

Elak vet jag inte, men ur hästperspektiv ett väldigt dominant beteende från din sida, de flesta hästar hade antingen blivit så osäkra att de ställt sig i ett hörn eftersom du aldrig slutar driva eller gå på, oavsett vad hästen gör, eller, om det var en skarpare häst, ledsnat och sparkat ner dig.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 675
Senast: Johanna1988
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 569
Senast: Queen
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 472
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V