Inte skall MacGyver behöva bo i en container?

väldigt dominant beteende från din sida
Det finns en dörr ut så hästen hade kunnat gå därifrån om den hade velat.
Men den kommer i stället tillbaka för mer bus.
Hästar (och andra djur) uppför sig litet annorlunda med MacGyver än med oss andra.
Mina djur formligen avgudar honom.

En container verkar ju inte vara någon höjdare. I så fall är ett hus på hjul ett mer attraktivt val. Googla på "tiny house". Det finns alla möjliga varianter som folk har byggt ihop av diverse material. Jag såg en riktigt charmig sådan som annonserades ut på blocket för ett tag sedan. Den var dock färdigbyggd och kostade därefter.

Troligen kommer ett sådant bygge ske här så småningom. Det är inte jag som bygger men jag kommer upplåta plats för detta. "Byggnadsingenjören" behöver hitta ett lämpligt underrede innan bygget kan påbörjas.

En container verkar ju inte vara någon höjdare. I så fall är ett hus på hjul ett mer attraktivt val. Googla på "tiny house". Det finns alla möjliga varianter som folk har byggt ihop av diverse material. Jag såg en riktigt charmig sådan som annonserades ut på blocket för ett tag sedan. Den var dock färdigbyggd och kostade därefter.

Troligen kommer ett sådant bygge ske här så småningom. Det är inte jag som bygger men jag kommer upplåta plats för detta. "Byggnadsingenjören" behöver hitta ett lämpligt underrede innan bygget kan påbörjas.
Nu är ju containern - om jag fattat rätt- ingen permanent lösning.
Den ska funka under den tid det tar att få ihop den "riktiga bostaden".

Även om det handlar om en avsevärd tid så är det ändå temporärt. Att lägga mer energi på det tillfälliga kanske är kontraproduktivt när man inte har 100 % av just energi och ork?

Jag hejar på, @MacGyver

När vi är så många kvinnfolk som behöver hantverkare lite till mans (kvinns). Någon härinne är säkert bra på logistik o kan fixa schema o resvägar.
Jag kan sova i soffan om han är rädd om sin svendom.
Efter att ha läst tråden så förstår jag inte...
Att Buke ska hjälpa @MacGyver
Eller en skämttråd om att han ska flytta runt? Eller ska han flytta runt på allvar
:crazy:

Förstår inte vad alla är så upprörda över, halva Sverige ägnar sig sommartid åt att åka runt med små lådor på släp som de frivilligt bosätter sig i både här och där längs med vägar och i natur. Det anses inte vara det minsta ögonhöjande att ha husvagn, inte ens när man är eoner ifrån att kunna framföra ekipaget på vägarna.

Lägger vi sedan till alla veckoliggare på alla byggen runtom i Sverige, känns det lite som att bukefalister lever under ovetskapens stenar. Hur tror ni egentligen att dessa bor? Jo, i skabbiga husvagnar, baracker och bodar.

MacGyver kommer att inreda sin bod utifrån egna önskemål, så jag kan verkligen inte se problemet. Verkar vara ett bra alternativ under byggtiden - nära till bygget och ekonomiskt.

Fast @MacGyver, jag hade nog satsat på Boracol hellre än Virkon.

Otroligt snäll häst!

Elak vet jag inte, men ur hästperspektiv ett väldigt dominant beteende från din sida, de flesta hästar hade antingen blivit så osäkra att de ställt sig i ett hörn eftersom du aldrig slutar driva eller gå på, oavsett vad hästen gör, eller, om det var en skarpare häst, ledsnat och sparkat ner dig.
Eftersom ingen sett början på vår relation så kan jag säga, hon var odräglig första dagarna och svarade på allvar när jag försökte hålla ett space så det blev som det blev och det gillade hon. Just den här kvällen (och alla andra kvällar nästan) började det med att hon "bet" mig i arslet bara för att få igång mig, den här dan hade hon dessutom tagit ett stadigt tag i armen och "släpat" in mig i stallet och där satt igång att busattackera mig bara för att jag skulle gå igång. 18 år tillsammans, aldrig ett enda blåmärke kanske talar för att vi hade ett ganska tight förhållande. Skulle jag skriva allt som hände så skulle det bli en tegelstensroman.

Vissa som ser filmen här på buke dömer oavsett vad jag förklarat så därför döpte jag om filmen på tuben så den skulle vara ospårbar men nu skiter jag i det, låt "dom som vet bäst" döma.

Men hurra står den på plats nu?
Då så är ju projekt "Ny bostad" i rullning.
Säg till om du behöver några extra händer.
Jag tjoar, det kan bli aktuellt när golvet dom byggt på skumisoleringen som består av 2 lager spånskiva + ett lager byggplyfa och överst en plastmatta ska ut i veckan. Dom är helt söndermöglade och går troligen att ösa med skyffel. :yuck:

Men varför måste den ha hjul? Både kranbilar och krokväxlare är uppfunna så jag förstår liksom inte problemet när den ska stå en längre tid på samma plats. Det kostar inte en förmögenhet att köpa frakt.

Den här kommer att stå här permanent och bli gäststuga när jag flyttat in i nybygget, den blir en förlängning av logen och brädfordrad och rödfärgad med plåttak över. El, vatten och värme finns vägg i vägg då den står närmast panncentralen, bara att koppla ihop.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 675
Senast: Johanna1988
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 569
Senast: Queen
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 472
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V