Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det vore väl en helt formidabel lösning på många av våra praktiska problem. Själv står jag gärna för kost o logi, jag kan t o m tänka mig att laga maten.Du menar att vi singlar ska dela på honom?Så han slipper containern? Eller?
Japp, kåken håller sakta på att falla ihop så jag kommer att bo i en fryscontainer som ju är superisolerad. För tillfället tömmer jag den på mögligt virke för inredningen (den har varit bostadsbarack på byggen) är "något" möglig så jag jobbar i "rymddräkt" annars riskerar jag att dö i akut alveolit m.fl. följdsjukdomar och sen ska den saneras med Virkon innan nya inredningen ska byggas upp.Va? Vad händer? Container?
Äsch jag har delat säng med både männs och kvinns, hundar hästar och kossor så vad skulle väl kunna hända?När vi är så många kvinnfolk som behöver hantverkare lite till mans (kvinns). Någon härinne är säkert bra på logistik o kan fixa schema o resvägar.
Jag kan sova i soffan om han är rädd om sin svendom.
Bäst-före är bara en siffra.Jag har ris och bulgur som passerat bäst före-datum i skafferiet.
Logi behövs nog inte,bara en plats för hans hängmattaDet vore väl en helt formidabel lösning på många av våra praktiska problem. Själv står jag gärna för kost o logi, jag kan t o m tänka mig att laga maten.
Då behöver han inget hus,problem löstFast vem ska bygga på huset om han är ute på äventyr?![]()
Aha, det var det som var tanken. Blir det inte lite luffarvarning då?Då behöver han inget hus,problem löst![]()
Planen är att riva gamla kåken men spara källaren och öka ut den samt isolera den ordentligt och bygga ett sk. "Eath shelter house" där bara vardagsrum och kök har fönster, resten ligger helt under jord. I sommar bygger jag om logen till verkstad som finansierar det andra bygget, jag tänkte inte låna många korvören till nåt av byggena utan använder till största delen återvunnet eller tillvarataget material, bara betong, armering och leca köps nytt.Hur länge är det tänkt att container boendet ska pågå? Är det en permanent lösning?
Min far har en gammal byggbarack på gården, men den ser numera ut som ett litet hus både invändigt och utvändigt![]()
MYCKET luffarvarning blir det,,,,,,,,Aha, det var det som var tanken. Blir det inte lite luffarvarning då?
Du är inte rädd att jag ska skämma bort och "förstöra" märren då?Här finns det med plats att sova i hängmatta, både med och utan tak
För lekpaus finns det en märr ute i hagen att leka med![]()
Du är inte rädd att jag ska skämma bort och "förstöra" märren då?![]()
Ja överlever gör hon säkert, frågan är bara vad som händer när jag lurat i henne att jaga matte med strukna öron och klapprande tänder.Ska du skämma bort henne får du jobba hårt, är rätt bra på det medÄsch då, hon är nog tålig och ska överleva
![]()