Inte en dagbok

Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Grejen är att det inte handlar om att jag inte vill utan det är orken som tryter.
Idag har jag tex hållt igång hela dagen och det har varit en rolig dag. Jag hade gärna gjort ännu mer nu på kvällen. Psykiskt mår jag bättre av att det är ett schema och händer saker hela tiden. Men jag orkar inte längre på kvällarna. Nu är klockan inte så mycket. 19:15 egentligen fast nu med sommartid blev det en timme framåt.
Sen tar vissa saker mer på orken än andra.
En mysig kväll där det är ok att bitvis slumra till har jag inget emot. Men orkar inte med massa folk och festligheter.

Det är ju fortfarande okej att säga nej trots att det är orken som tryter?
Din kropp bär ju på en till människa, jag tänker att det inte är så konstigt att du är mer orkeslös (kan nada om graviditeter 😁 )

Sen upplevde jag att jag blev mer kvällstrött som nykter, men jag tänker att det hänger ihop med att man faktiskt har ork till att göra mer saker under dagarna?

Grejen är att det inte handlar om att jag inte vill utan det är orken som tryter.
Idag har jag tex hållt igång hela dagen och det har varit en rolig dag. Jag hade gärna gjort ännu mer nu på kvällen. Psykiskt mår jag bättre av att det är ett schema och händer saker hela tiden. Men jag orkar inte längre på kvällarna. Nu är klockan inte så mycket. 19:15 egentligen fast nu med sommartid blev det en timme framåt.
En mysig kväll där det är ok att bitvis slumra till har jag inget emot. Men orkar inte med massa folk och festligheter.
Men på många sätt kvittar det ju om du inte vill eller inte orkar, när problemet är att ditt nej inte tas på allvar. Mitt intryck, som kan vara fel, är att både din partner och du själv har svårt att ta ditt nej på allvar.

Då får ni ju enas om en aktivitet som du både vill göra och orkar med! En kul lördagkväll är inte en som slutar med tårar, då är det betydligt bättre att ha lite tråkigt. <3

Ni kommer inte kunna gå ut och spela shuffleboard på skärning lokal en lördag kväll med en bebis i släptåg så det är lika bra att han vänjer sig. Står fast vid att han verkar hemsk och enbart bryr sig om sig själv och nada om dig.
Jag hade nog ändå tyckt att en bebis om några månader inte är en anledning att sitta hemma nu.

Hemsk är han inte. Då hade vi inte varit tillsammans.
Däremot jäkligt envis. Hans häst är precis likadan. Jättegullig, rolig och snäll men med ett huvud av stål. Sätts den sidan till då är det bara framåt som gäller. Skitsamma hur hästen går. Måste tänka framåt.

Däremot jäkligt envis. Hans häst är precis likadan. Jättegullig, rolig och snäll men med ett huvud av stål. Sätts den sidan till då är det bara framåt som gäller. Skitsamma hur hästen går. Måste tänka framåt.
Men även om han är envis så måste han väl respektera om man inte vill gå ut? Bara för att han vill något är det ju inte säkert att det fungerar för dig. Att leva i en relation innebär ju kompromisser och att den andra personen inte alltid gör som man vill. Och speciellt när det handlar om graviditeter och barn borde det ju finnas lite extra hänsyn till den personen. Han borde ju själv vilja ta hänsyn till dig som gravid utan att du ska behöva påpeka det

Senast ändrad:
Fast jag anses som envis, men jag hoppas verkligen att jag inte kör över folk jag älskar så att de gråter ändå. Det tror jag inte. Jag är envis på det sättet att om jag vill göra något men min respektive inte orkar det så gör jag det själv, utan minsta sura min.

Man kan ju till och med tänka att en respektive skulle ha känt av att orken tryter redan, utan att det behövde upp till diskussion.

Det låter rätt oroväckande att du hänvisar till hans envishet i det här sammanhanget. Tjatar han alltså på dig tills du ger dig?

Det verkliga problemet här är att han inte respekterar din vilja, inte förstår vad graviditeten innebär för dig, nonchalerar ditt problem med alkohol och inte alls är beredd att anpassa sig. Och att du inte sätter gränser. Hur ska du kunna göra det sen när bebisen är ett faktum?

Men TS har ju ingen ork. Hon VILL egentligen inte ut och roa sig kl 21 en lördagskväll. Men gör det ändå pga partnerns påtryckningar. Så visst är väl graviditeten en orsak till att vara hemma?
Ja. Det har jag ju kommenterat redan, och försökt stärka TS i. Därav följer inte att det finns någon anledning att typ träna på att sitta hemma nu, för att det kommer en bebis sen. Det är ju två helt olika saker.

Fast jag anses som envis, men jag hoppas verkligen att jag inte kör över folk jag älskar så att de gråter ändå. Det tror jag inte. Jag är envis på det sättet att om jag vill göra något men min respektive inte orkar det så gör jag det själv, utan minsta sura min.

Man kan ju till och med tänka att en respektive skulle ha känt av att orken tryter redan, utan att det behövde upp till diskussion.
Jag gråter tyvärr ganska lätt. Speciellt nu som gravid. Samma när jag tidigare hade abstinens. Grät för ingenting.
Nu kan jag börja gråta av att höra en låt som påminner om nånting. Om jag är övertrött eller jag vet inte ens.
Upplever det ändå som bättre att det får komma ut än att jag ska hålla inne det och lossas nånting annat.

Däremot håller jag inte med honom när han säger att han gör saker för min skull när det så uppenbart är för hans egen skull.
Där försöker jag vara lite mer att prata om det. Innan kanske jag blivit arg istället. Vilket ju var helt fel.
Men är jag för trött orkar jag inte prata vettigt heller.
Så ja jag vet inte. Gråten kanske är en överslagshandling?

Han sa faktiskt efteråt att - ”förlåt att vi gick ut men jag behövde det.”

Jag gråter tyvärr ganska lätt. Speciellt nu som gravid. Samma när jag tidigare hade abstinens. Grät för ingenting.
Nu kan jag börja gråta av att höra en låt som påminner om nånting. Om jag är övertrött eller jag vet inte ens.
Upplever det ändå som bättre att det får komma ut än att jag ska hålla inne det och lossas nånting annat.

Däremot håller jag inte med honom när han säger att han gör saker för min skull när det så uppenbart är för hans egen skull.
Där försöker jag vara lite mer att prata om det. Innan kanske jag blivit arg istället. Vilket ju var helt fel.

Men då får han väl gå ut själv? Ska du ställa upp så fort han ”behöver något”? Ne usch, ruttet beteende.

Här visar du ganska tydligt hur varken du själv eller han respekterar dina känslor och ditt nej. Det är ganska oroväckande.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 709
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
2 267
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag... 2
Svar
30
· Visningar
3 100
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka