Inte en dagbok

Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Idag är det en sån där dag när det känns som enda rimliga är att dricka rosé på terrassen 😍
Så känner väl alla människor? Möjligen vissa föredrar öl.
Jag brukade väl nästan aldrig ens dricka rosé men nu är jag sjukt sugen det är ju våååår :bump:
Champagne går också bra :D
Risken är väl att det inte skulle stanna vid ett glas :cautious:

Edit:
Det blev en iskall påskmust! Gott det med.
Fick däremot hicka nu. Glamoröst värre. Till och med hästarna bredvid reagerade 😂
Jag har jobbat idag. Firade det vackra vädret med att ta med mig kaffe ut på lunchen. Vin vid lunchtid faller sig inte alls naturligt.

Dammen känner jag spontant bör ha stängsel runt (så gjorde morfar kring deras när mostrarna var små)
Men tveksamt om det räcker?
Undrar om inte lättast vore att bara gränsa av en ruta vid ingången?
Fast då blir det kanske tråkigt istället och risk med rymningar 🤔
Oavsett går det inte gnata på hur som helst själv tänker jag. Vet inte exakt vilken ålder det börjar bli ok med att vara mer ute själv.

Oavsett går det inte gnata på hur som helst själv tänker jag. Vet inte exakt vilken ålder det börjar bli ok med att vara mer ute själv.
Det är nog väldigt individuellt skulle jag säga, och sen är olika barn olika vilda 😅 Min morsa hävdar bestämt att man bara behövde säga till mig en gång typ "rör inte spisen" och sen gjorde jag aldrig det. Jag ska till och med ha vaktat spisen när morfar passade mig nån gång för mamma hade väl sagt nåt i stil med "bara mamma får röra den" 😜

Idag är det en sån där dag när det känns som enda rimliga är att dricka rosé på terrassen 😍
Så känner väl alla människor? Möjligen vissa föredrar öl.
Jag brukade väl nästan aldrig ens dricka rosé men nu är jag sjukt sugen det är ju våååår :bump:
Champagne går också bra :D
Risken är väl att det inte skulle stanna vid ett glas :cautious:

Edit:
Det blev en iskall påskmust! Gott det med.
Fick däremot hicka nu. Glamoröst värre. Till och med hästarna bredvid reagerade 😂
Nej så känner inte alla människor.

Dom flest har ju ett jobba att sköta? Och sen har många på det här forumet en häst att ta hand om. Så runt kl 20 kan jag ev fundera på om jag har gjort mig förtjänt av ett glas vin till maten. På eftermiddagen skulle jag aldrig kunna dricka, hände aldrig när jag var arbetsbefriad. Skulle verkligen bli jättetrött då.

Dom flest har ju ett jobba att sköta? Och sen har många på det här forumet en häst att ta hand om. Så runt kl 20 kan jag ev fundera på om jag har gjort mig förtjänt av ett glas vin till maten. På eftermiddagen skulle jag aldrig kunna dricka, hände aldrig när jag var arbetsbefriad. Skulle verkligen bli jättetrött då.
Inte ens mitt på dagen om du redan jobbat klart det mesta?

är det dig själv eller andra du försöker övertyga att dricka?

För vi har nog all möjlighet att göra det om vi vill. Jag har inget jobb, vädret är fint och jag har alkohol hemma, jag har ändå ingen som helst lust att dricka nånting idag.
Här övertygas ingenting!
Har ätit fil och två saltgurkor idag.
Mår jättekonstigt. Känns som ommöblering i magen :crazy:
Spydde vid tandborstningen tidigare också. Så ja något kaffe blir det inte idag

Här övertygas ingenting!
Har ätit fil och två saltgurkor idag.
Mår jättekonstigt. Känns som ommöblering i magen :crazy:
Spydde vid tandborstningen tidigare också. Så ja något kaffe blir det inte idag

Fast det är rätt märkligt att sitta och säga till människor att anledningen till att dom blir trötta när dom dricker är att dom inte dricker tillräckligt, speciellt efter du sagt att alla vill dricka om det är fint väder

Fast det är rätt märkligt att sitta och säga till människor att anledningen till att dom blir trötta när dom dricker är att dom inte dricker tillräckligt, speciellt efter du sagt att alla vill dricka om det är fint väder
Fast så är det. ”Alla” får man ta med en nypa salt såklart. Men många/det är vanligt

Nej det är verkligen INTE vanligt, det kanske är vanligt i dina kretsar men inte generellt. Sist jag drack nånting va i december och jag har inte ens tänkt på det sen dess
Och du drack då mer än några glas? Dricker du tex två glas vin såklart du blir seg. Men drar du till några till så går det över och du blir snarare mer på om du förstår vad jag menar.
Sen om du dricker ännu mer än så. Är väl individuellt hur stor mängd men då är risken du däckar istället. Alternativt inte minns vad du gör.

Fast så är det. ”Alla” får man ta med en nypa salt såklart. Men många/det är vanligt
Nej. Det är inte särskilt vanligt. Varje gång det kommit på tal där jag vistas (vänner, stallet, jobbet etc) så är man väldigt överens om att alkohol mitt på dagen förstör resten av dagen. Man får inget mer vettigt gjort den dagen. Det gäller i de flesta fall även semestern. Folk vill liksom uppleva sin semester, inte låta den försvinna i dimmor.

Att mer alkohol skulle pigga upp, liknar inte min erfarenhet ett dugg. Jag tror att du talar utifrån alkolistens upplevelser nu, inte utifrån hur alkohol funkar på normalkonsumeneter.

Jag blir givetvis fullare av mer alkohol, men absolut inte piggare i någon vettig mening av ordet.

Du kan väl inte förvara barnet i en liten rasthage?! Hemmet och trädgården kommer att vara lika mycket barnets hem och trädgård som din!

Och oavsett krävs ju ständig passning de närmaste åren, så du hinner fixa så det funkar för alla tids nog.

Och du drack då mer än några glas? Dricker du tex två glas vin såklart du blir seg. Men drar du till några till så går det över och du blir snarare mer på om du förstår vad jag menar.
Sen om du dricker ännu mer än så. Är väl individuellt hur stor mängd men då är risken du däckar istället. Alternativt inte minns vad du gör.
Har aldrig druckit för att bli pigg öht. Vet inte varför jag skulle gör det heller, har aldrig druckit så jag fick varken minnesluckor eller däckat i mitt liv

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 711
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
2 270
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag... 2
Svar
30
· Visningar
3 100
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka