Inte en dagbok

Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Jag förstår att du tycker att vi överreagerar och läser in. Det är ju en person du har valt som partner och som säkert har många fina sidor också. MEN detta är ju varken första eller andra gången vi på buke reagerar på att han beter sig dåligt, det har ju hänt många gånger. Och det är ju ingen på buke som på något sätt tjänar på att säga att din partner beter sig dåligt, ingen här vill något annat än väl för dig och ditt barn. Kan det inte vara värt att ha i åtanke att om så många reagerar, flera gånger, på hur din partner beter sig så beter han sig faktiskt inte så bra?

Idag är det en sån där dag när det känns som enda rimliga är att dricka rosé på terrassen 😍
Så känner väl alla människor? Möjligen vissa föredrar öl.
Jag brukade väl nästan aldrig ens dricka rosé men nu är jag sjukt sugen det är ju våååår :bump:
Champagne går också bra :D
Risken är väl att det inte skulle stanna vid ett glas :cautious:

Edit:
Det blev en iskall påskmust! Gott det med.
Fick däremot hicka nu. Glamoröst värre. Till och med hästarna bredvid reagerade 😂

Senast ändrad:
Idag är det en sån där dag när det känns som enda rimliga är att dricka rosé på terrassen 😍
Jag brukade väl nästan aldrig ens dricka rosé men nu är jag sjukt sugen det är ju våååår :bump:

Edit:
Fick däremot hicka nu. Glamoröst värre. Till och med hästarna bredvid reagerade 😂

En tisdag kl 13 äter jag lunch, även om jag är ledig. Alkohol är inte min första tanke för att solen skiner.

Edit:
Vääääääldigt långt ifrån alla känner så! ....bara som information.

Jag tänker mer på glass när solen skiner 😅 🙈
Samma här, dricker aldrig alkohol numera. Tycker inte det är gott + det är onödiga kalorier haha. Solig dag = gött med en iskall cola zero kan jag tänka. Min man dricker inte heller, vi har bott i vårt hus i tre år nu och det har inte funnits alkohol i hemmet en enda gång för det är inget vi konsumerar.

Senast ändrad:

Edit:
Nä... inte för mig...för många är alkohol inte någon viktig sak i deras liv... Men det är nog det som du kommer upptäcka allt eftersom. När jag hade ätstörningar trodde jag att mat var det viktigaste i allas liv och att alla styrdes av det. Sen märker man att så inte är fallet.

Edit:

Det enda jag tänker på är att äntligen slipper jag klä på barnen jobbiga tjocka overaller, vantar och mössor :laugh:

Jag själv njöt av varmt kaffe i solen på framsidan när jag kom hem från jobbet. Är nog minst 18 grader vid husväggen, underbart!

Är överlycklig över att det verkar som att rosorna överlevt vintern vilket vore första gången någonsin!
Bara en sån sak 🙏

Känns förövrigt som att trädgården är extremt dåligt anpassad för barn. Taggiga rosor, en damm, el staket (två hästhagar i nära anslutning) osv 😅
Jag vet inte barn kanske lär sig hålla sig borta från faror fort. Att man inte tar i el och så men de måste väl vara några år och inte precis börjat lära sig gå kanske.
Funderar på att stängsla in en liten del av trädgården. Men tänker att det kanske blir fult 🤔

Och sådana där studsmattor och allt vad det är de är så gräsligt fula så något sådant vill jag inte ha alls

Edit:
Jag VET inte hur bra det är med alkoholfria varianter - är de lite listiga och "farliga" plus att de gör att man går in på Systemet...? Annars finns det jättegoda sommar-på-altanen-alkoholfria-bubbel som är helt ok. Nozecco har ett jättegott, jag har druckit alkoholfritt bubbelrose´ också. Och ett från samma som är lite persikofärgat och liknar en smoothie i färgen, nästan. Men, som sagt, jag vet inte hur klokt det är att gå in på Systemet och köpa...? ICA mfl har också goda alternativ. De bubbliga - de andra alkoholfria "vinerna" smakar pest, tycker jag.

Jag VET inte hur bra det är med alkoholfria varianter - är de lite listiga och "farliga" plus att de gör att man går in på Systemet...? Annars finns det jättegoda sommar-på-altanen-alkoholfria-bubbel som är helt ok. Nozecco har ett jättegott, jag har druckit alkoholfritt bubbelrose´ också. Och ett från samma som är lite persikofärgat och liknar en smoothie i färgen, nästan. Men, som sagt, jag vet inte hur klokt det är att gå in på Systemet och köpa...? ICA mfl har också goda alternativ. De bubbliga - de andra alkoholfria "vinerna" smakar pest, tycker jag.
Ja det finns många goda alkoholfria varianter!
Men in till något systembolag går jag inte. Är portad därifrån :p
Nä men om jag ska ha något specifikt därifrån så får någon annan köpa ut åt mig.
Jag går aldrig in där.

Är överlycklig över att det verkar som att rosorna överlevt vintern vilket vore första gången någonsin!
Bara en sån sak 🙏

Känns förövrigt som att trädgården är extremt dåligt anpassad för barn. Taggiga rosor, en damm, el staket (två hästhagar i nära anslutning) osv 😅
Jag vet inte barn kanske lär sig hålla sig borta från faror fort. Att man inte tar i el och så men de måste väl vara några år och inte precis börjat lära sig gå kanske.
Funderar på att stängsla in en liten del av trädgården. Men tänker att det kanske blir fult 🤔

Och sådana där studsmattor och allt vad det är de är så gräsligt fula så något sådant vill jag inte ha alls
Dammen känner jag spontant bör ha stängsel runt (så gjorde morfar kring deras när mostrarna var små)

Bara en sån sak 🙏

Fult eller inte, det låter som att du behöver barnsäkra din trädgård, ja.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 711
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
2 270
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag... 2
Svar
30
· Visningar
3 100
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka