Inte bara nätdejting next part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska man redan INNAN man träffats börja ta hänsyn till och anpassa sig efter hans bagage?

Bagaget får han hantera själv.

Nu missförstår du mig totalt. Jag ser det mer som att han hanterar sitt bagage genom att inte ge sig in i något utan att ha gett förutsättningarna.

Nu missförstår du mig totalt. Jag ser det mer som att han hanterar sitt bagage genom att inte ge sig in i något utan att ha gett förutsättningarna.
Jodå, jag förstod det. Men jag menar att han får hantera sitt bagage själv utan att andra ska behöva anpassa sig efter det. Har han en dålig erfarenhet är det väl bättre att han bearbetar den istället för att hoppas att andra ska gå med på att påverkas av den?

Sedan har jag svårt att se ett ex som inte gillade att han runkade som en särskilt traumatiserande erfarenhet.

Sen nämnde han onanin efter att vi börjat prata om att jag inte ville ha bara sex utan är ute efter en relation.

Så det kändes inte på samma sätt som de som skickat kukbilder.

Men visst- jag blev väldigt förvånad över att han skrev om det . De flesta hade väl inte nämnt onani utan bara sagt att det är ok att vi inte bara har sex.
Sen blev jag förvånad över att jag skulle ha problem med onani.

Själv tycker jag det kan kännas lite eljest med en vuxen man som bara MÅSTE onanera 3 gånger per dag. Har lite svårt för extremt rutinbundna människor överlag tror jag. Kommer det störa en spontan tur till puben, undrar jag?

Jodå, jag förstod det. Men jag menar att han får hantera sitt bagage själv utan att andra ska behöva anpassa sig efter det. Har han en dålig erfarenhet är det väl bättre att han bearbetar den istället för att hoppas att andra ska gå med på att påverkas av den?

Sedan har jag svårt att se ett ex som inte gillade att han runkade som en särskilt traumatiserande erfarenhet.

Som sagt, du missförstår mig. Vi ser olika på det helt enkelt. Uppenbarligen verkar onani vara ett starkt laddat ämne, som en inte pratar om, jag förstår att hen tog upp det. Och hens erfarenheter kan ju varken du eller jag veta om de är traumatiserande eller inte (ser inte att en behöver dra de extremerna heller faktiskt).

Sen nämnde han onanin efter att vi börjat prata om att jag inte ville ha bara sex utan är ute efter en relation.

Så det kändes inte på samma sätt som de som skickat kukbilder.

Men visst- jag blev väldigt förvånad över att han skrev om det . De flesta hade väl inte nämnt onani utan bara sagt att det är ok att vi inte bara har sex.
Sen blev jag förvånad över att jag skulle ha problem med onani.

Tog han inte upp det efter att han sagt att han hade väldigt stor sexlust? Tänker att han i så fall ville förklara att han kunde hantera den själv, att det inte var ett problem om du inte ville ha sex direkt (eller lika mycket)?

Tog han inte upp det efter att han sagt att han hade väldigt stor sexlust? Tänker att han i så fall ville förklara att han kunde hantera den själv, att det inte var ett problem om du inte ville ha sex direkt (eller lika mycket)?
Ja.jag tror det var för att säga att det var ok att vi väntade med att ha sex. Då jag förklarat att jag inte var ute efter tillfälligt sex bara.

@Sörlatungu
Fast jag tror inte onani tre ggr om dagen behover ta så mkt tid så att det stör.
Jag tar medicin tre ggr om dagen och har ibland långa toabesök pga min ibs.
Jag kan ändå gå till puben. :D

Haha jo men jag vet inte om jag är värsta moralkakan här men att någon skulle behöva ta lite tid för toabesök provocerar mig inte alls. Däremot skulle jag nog faktiskt bli irriterad av att strosa runt på semester någonstans och snubben helt plötsligt måste hitta någonstans att onanera... :o

Haha jo men jag vet inte om jag är värsta moralkakan här men att någon skulle behöva ta lite tid för toabesök provocerar mig inte alls. Däremot skulle jag nog faktiskt bli irriterad av att strosa runt på semester någonstans och snubben helt plötsligt måste hitta någonstans att onanera... :o
Jag tänker mig att jag har tröttat ut honom rejält på natten så då kanske han klarar sig genom dan och kan vänta till kvällen. :D

För mig går det jättebra!
Vi hade en mycket trevlig gårdag med besök på Sharpman (jag är mycket nöjd :D) handling, han lagade middag och vi såg på film. Även natten var minst sagt trevlig :D

Nu är vi i stallet, tog en promenad hit med min hund.
Jag står och väntar på hovslagaren och M sitter inne i huset och är barnvakt åt stallägarens (nära vän till mig) barn. Jag lovade det under ett svagt ögonblick och mycket vin :meh:
Men nu kunde jag ju lämna det på honom :D

Jag kan omöjligt se onani som ett fritidsintresse. I alla fall inte efter puberteten.
Högg sista knappen :)

Men var de inte så att han gick ut med att han ville ha sex ofta, att han i nuläget onanerar tre ggr/dag, alltså, i ett förhållande vill ha en deltagande partner?

Fast nu utgår jag från att han kan uppföra sig. Dvs letar upp en toalett om han måste runka och inte ställer sig öppet på stan som en annan blottare.

Nä riktigt så vild fantasi har inte jag heller. Egentligen tror jag mitt problem med det är att det känns lite... Okontrollerat och läbbigt. Hur blir han om det inte finns möjlighet tre gånger om dagen? Det är ju inte ovanligt med män som blir sura som ättika om de nekas sex liksom. Men det är ju ganska ot!

Ska på dejt i eftermiddag... Men börjar att ångra mig nu? Men det är väl lika bra att gå dit, så vet jag om han bara är att sluta tänka på sen eller inte. Men känner mig lite taskig eftersom jag inte kan känna nån entusiasm alls typ... Funderar på att pausa lite från dejtandet, fast vet inte vad jag ska syssla med istället ;)

Högg sista knappen :)

Men var de inte så att han gick ut med att han ville ha sex ofta, att han i nuläget onanerar tre ggr/dag, alltså, i ett förhållande vill ha en deltagande partner?
Han skrev att han har hög sexlust. Och onanerar tre gånger per dag. Så om jag inte har problem med att han gör det så har han ingen brådska alls att vi ska ha sex.
Det var som svar till mig att jag vill ha känslor först denna gången innan jag hoppar i säng.

Nä riktigt så vild fantasi har inte jag heller. Egentligen tror jag mitt problem med det är att det känns lite... Okontrollerat och läbbigt. Hur blir han om det inte finns möjlighet tre gånger om dagen? Det är ju inte ovanligt med män som blir sura som ättika om de nekas sex liksom. Men det är ju ganska ot!
Aha...
Ja jag kommer inte ha sex tre ggr om dagen med honom. Men jag tänkte nog inte att det var aktuellt. Utan då får han väl roa sig själv även sen i förhållandet om jag inte vill lika mkt som honom.
Men det är väl sällan man har exakt lika sexlust i en relation tänker jag. Så då är det bra om man kan roa sig själv.

Denna diskussion är ju intressant. För säg att man tex har hög sexlust eller inte vill ha sex alls eller har någon speciell fetisch. När ska man säga det?
Om det är ngt riktigt viktigt för en kanske man inte vill vänta med att berätta det?
Samtidigt som man kan bli klassad som ett äckel om man börjar prata sex tidigt i relationen eller på dejtingsidan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 303
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 007
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 805
Senast: Johanna1988
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 218

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat