Inte bara nätdejting next part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han skrev att han har hög sexlust. Och onanerar tre gånger per dag. Så om jag inte har problem med att han gör det så har han ingen brådska alls att vi ska ha sex.
Jag har sett att det har blivit lite diskussion om det här och min dom är: Han går igång på att prata om sitt runkande med tjejer på nätet. Flera av de killarna jag varit med har haft hög sexdrift och runkat mycket men inte fan har börjat prata om det på en gång, det liksom gör man ju inte. Varför skulle han behöva redovisa för dig hur han väljer att lösa att du inte vill ha sex på en gång? Det är ju jättemärkligt. Jag sa ju aldrig till en dejt att "nämen det är lugnt om du inte vill ligga i kväll, imorgon kommer en snubbe förbi som jag brukar ligga med på tisdagar så jag klarar mig".

Denna diskussion är ju intressant. För säg att man tex har hög sexlust eller inte vill ha sex alls eller har någon speciell fetisch. När ska man säga det?
Om det är ngt riktigt viktigt för en kanske man inte vill vänta med att berätta det?
Samtidigt som man kan bli klassad som ett äckel om man börjar prata sex tidigt i relationen eller på dejtingsidan.
Det problemet har jag, jag har konstaterat att jag inte kan leva med en snubbe som inte matchar mina böjelser hyfsat. Jag har därtill noll social skills och har ingen aning om när (och hur...) sånt faktiskt är okej att ta upp utan att det blir helt fel, men har iaf konstaterat att jag vill ta upp ämnet före träff just för att inte investera en massa känslor i någon som kanske inte alls är en match.

Att ta upp det sådär tidigt däremot, helvete heller, över min döda kropp. Jag tar upp det om det helt enkelt passar in pga övrig diskussion, annars väntar jag så länge som möjligt eller tills det helt enkelt känns som en okej sak att ta upp (och då varit noga med att förklara varför jag tar upp det för att inte framstå som nån som bara är ute efter sex eller så). Hittills har det blivit i samband med att jag blivit utbjuden på dejt, vilket varit tämligen obekvämt det också men hellre det än att pådyvla sånt på en komplett främling man knappt sagt hej till. Det beteendet övergår mitt förstånd helt och hållet O_o

Jag har sett att det har blivit lite diskussion om det här och min dom är: Han går igång på att prata om sitt runkande med tjejer på nätet. Flera av de killarna jag varit med har haft hög sexdrift och runkat mycket men inte fan har börjat prata om det på en gång, det liksom gör man ju inte. Varför skulle han behöva redovisa för dig hur han väljer att lösa att du inte vill ha sex på en gång? Det är ju jättemärkligt. Jag sa ju aldrig till en dejt att "nämen det är lugnt om du inte vill ligga i kväll, imorgon kommer en snubbe förbi som jag brukar ligga med på tisdagar så jag klarar mig".
Aha.. Han går igång på att prata om det.

Nu har det varit många olika bud här... Det var ju spännande...:D

Ja det är faktiskt min tanke också. Han går igång på att nämna det.

Det problemet har jag, jag har konstaterat att jag inte kan leva med en snubbe som inte matchar mina böjelser hyfsat. Jag har därtill noll social skills och har ingen aning om när (och hur...) sånt faktiskt är okej att ta upp utan att det blir helt fel, men har iaf konstaterat att jag vill ta upp ämnet före träff just för att inte investera en massa känslor i någon som kanske inte alls är en match.

Att ta upp det sådär tidigt däremot, helvete heller, över min döda kropp. Jag tar upp det om det helt enkelt passar in pga övrig diskussion, annars väntar jag så länge som möjligt eller tills det helt enkelt känns som en okej sak att ta upp (och då varit noga med att förklara varför jag tar upp det för att inte framstå som nån som bara är ute efter sex eller så). Hittills har det blivit i samband med att jag blivit utbjuden på dejt, vilket varit tämligen obekvämt det också men hellre det än att pådyvla sånt på en komplett främling man knappt sagt hej till. Det beteendet övergår mitt förstånd helt och hållet O_o
Jag tycker att dina sociala skills låter rätt välutvecklade (även om jag har för mig att du har en diagnos som motsäger det) :up:

Är inte den motsatta frågan rimligare: varför skulle onani betraktas som ett fritidsintresse?
Fritidsintresse är väl ngt man gör på lediga stunder för sitt höga nöjes och avkopplings skull. Så då skulle det kunna vara det.

Men det är klart- jag gillar att ta ett varmt bad i badkaret och det ser jag inte som fritidsintresse.

Men tänk någon som ägnar mkt tid åt sex. Både själv men kanske även läser mkt om det, är med på forum, kanske träffar andra som gillar samma saker.
Då måste väl sex vara hobby/ fritidsintresse?

Det finns säkert många möjliga förklaringar. Som alternativ till att han går igång på att nämna det så kan jag tänka mig att killen haft tidigare förhållande(n) där hans sexdrift varit ett problem, och i stil med det @gul_zebra skriver vill han vara tydlig med det från början för att slippa att frågan dyker upp som ett eventuellt problem längre fram. Sen tror jag inte att det finns något bra och vältajmat sätt att ta upp en sådan sak utan att det blir för tidigt eller för sent.

Denna diskussion är ju intressant. För säg att man tex har hög sexlust eller inte vill ha sex alls eller har någon speciell fetisch. När ska man säga det?
Om det är ngt riktigt viktigt för en kanske man inte vill vänta med att berätta det?
Samtidigt som man kan bli klassad som ett äckel om man börjar prata sex tidigt i relationen eller på dejtingsidan.
Jag föredrar att veta så tidigt som möjligt. För min del så hade det gärna fått finnas information om detta på faktasidan eller så på HP ;) Och jag hade gärna sett att det var obligatoriskt med en ganska lättklädd kroppsbild ;)

/Ytligheten själv.

Jag tycker att dina sociala skills låter rätt välutvecklade (även om jag har för mig att du har en diagnos som motsäger det) :up:
Tack! Ja jag har Asperger. Funkar för det mesta hyfsat och de gånger det felar så finns ju en förklaring till det, men när det ska pratas om sånt här känns det rätt viktigt att kunna uttrycka sig bra utan en miljard missförstånd från början och att för den delen känna in när det kan vara okej att ta upp. I teorin är det ju hur lätt som helst, praktiken däremot... :)

Jag föredrar att veta så tidigt som möjligt. För min del så hade det gärna fått finnas information om detta på faktasidan eller så på HP ;) Och jag hade gärna sett att det var obligatoriskt med en ganska lättklädd kroppsbild ;)

/Ytligheten själv.
Förutom bilden så ja tack! Det vore så jäkla mycket enklare! Gillar Okcupid på det viset men där finns det så ont om folk på rimligt avstånd istället.

Han skrev att han har hög sexlust. Och onanerar tre gånger per dag. Så om jag inte har problem med att han gör det så har han ingen brådska alls att vi ska ha sex.
Det var som svar till mig att jag vill ha känslor först denna gången innan jag hoppar i säng.
Det slog mig plötsligt att jag läst inlägg nånstans med tjejer (dvs unga kvinnor, för att förtydliga...) som är bekymrade över pojkvännens runkande. Eftersom de tror att de själva inte duger då ."varför måste han runka när vi kan ha sex"

Pubertalt tycker jag. Jag skulle väl inte ha några synpunkter på onani (om det inte betydde att vårt gemensamma sexande blev lidande....)

Förresten fick jag fördjupade insikter i dejtingvärlden igår. En av mina bästa vänner - en man som går mot de 60 - har skapat sig en profil på en vanligt dejtingsida. Ännu så länge ingen bild, och nästan ingen presentationstext, men uppriktigt ifyllt frågeformulär (allt det där om politiska sympatier, intressen, rökning osv).

Han får flera svar om dagen från kvinnor som allesammans verkar helt okej. Kanske är ingen av dem Henne Som Han Alltid Har Längtat Efter, men de verkar vettiga och sympatiska allesammans. Inget snusk, inga konstigheter när det gäller ålder, ingen som vid första kontakt föreslår att han ska flytta 90 mil.

Man kan undra om det är tillfälligheter, eller om män blir så pass mycket bättre bemötta än kvinnor på dejtingsajter som vänder sig till heterosexuella.

Fritidsintresse är väl ngt man gör på lediga stunder för sitt höga nöjes och avkopplings skull. Så då skulle det kunna vara det.

Men det är klart- jag gillar att ta ett varmt bad i badkaret och det ser jag inte som fritidsintresse.

Men tänk någon som ägnar mkt tid åt sex. Både själv men kanske även läser mkt om det, är med på forum, kanske träffar andra som gillar samma saker.
Då måste väl sex vara hobby/ fritidsintresse?

Sex med andra - kanske. Men onani - nej. Om jag frågade någon vad hans fritidsintresse var, och han svarade runk - då skulle jag tycka enormt synd om honom.

Nej, det tycker jag inte.

Kan du utveckla det? Jag grundar min åsikt på att jag aldrig någonsin sett någon kalla onani för ett fritidsintresse. Det är därför jag tycker att frågan "Varför skulle det vara ett fritidsintresse" är rimligare. Hur tänker du?

Jag skulle nog mest skratta och konstatera att det var ett oväntat svar.
Varför är det synd om honom?
För att det är så torftigt. Onani är fullständigt naturligt, jag skulle tro att minst 98 procent av alla könsmogna gör det. Så att utnämna det till fritidsintresse låter väldigt tomt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 303
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 005
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 782
Senast: Johanna1988
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 218

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat