Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men låt oss säga du får herpes, det är jo inte direkt världens farligast STD.... Så OM man använder kondom och då RÅKAR få det, vad är det värsta som kan hända? jag kanske får googla upp, men skulle nog jämföra det med svamp.... Som många får även om dom inte har sex (7-9-13 aldrig fått det själv, men...)

Fast ang Herpes så går så många som 30 % och bär på det utan utbrott. För mig fick viruset promenera ut till hjärnhinnan, för att det inte hade någon annan upptrampad nervstig att gå på... så många bär på det fast man inte vet om det. Det där med att man inte har något kan man alltså inte veta. Och även om man inte haft utbrott kan man smitta andra via slemhinnorna som sprider virus. (Sånt jag fick lära mig under min tid på sjukhus med hjärnhinneinflammation).

Fast ang Herpes så går så många som 30 % och bär på det utan utbrott. För mig fick viruset promenera ut till hjärnhinnan, för att det inte hade någon annan upptrampad nervstig att gå på... så många bär på det fast man inte vet om det. Det där med att man inte har något kan man alltså inte veta. Och även om man inte haft utbrott kan man smitta andra via slemhinnorna som sprider virus. (Sånt jag fick lära mig under min tid på sjukhus med hjärnhinneinflammation).
Men tex som mig kan man jo vara född med det virus. Jag har det och samma har min pappa. Så det kommer sår i munnen när jag är stressad eller sjuk. Om det vandrat till min hjärna vet jag inte, men kanske kan förklara en del :devil:

Citerat från 1177
"Kondom ger ett skydd mot kondylom, men det är inte hundraprocentigt säkert eftersom kondomen inte täcker alla ytor som kan vara infekterade av virus."

:banghead:

Det är enbart total avhållsamhet som ger 100% skydd. Jag har bränt bort livmoderslemhinnan, vilket ger en extremt minimal chans att bli gravid. Sen steriliserade jag mig vilket skyddar till typ 99.8%.

Inte ens om jag ovanpå detta använder kondom är det ett hundraprocentigt skydd mot graviditet. För det finns fortfarande nån hundradels promilles risk att kondomen går sönder, att ett ägg kan ta sig till livmodern, där befruktas och sen hitta en yttepytteliten plätt slemhinna att fästa på.

Jag är inte orolig för att bli gravid. Men jag KAN teoretiskt bli gravid.

Så dunka huvudet i väggar om du mår bättre. Men är du rädd för sjukdomar finns bara ett sätt - ha aldrig sex. Ingen form av sex.

Det är enbart total avhållsamhet som ger 100% skydd. Jag har bränt bort livmoderslemhinnan, vilket ger en extremt minimal chans att bli gravid. Sen steriliserade jag mig vilket skyddar till typ 99.8%.

Inte ens om jag ovanpå detta använder kondom är det ett hundraprocentigt skydd mot graviditet. För det finns fortfarande nån hundradels promilles risk att kondomen går sönder, att ett ägg kan ta sig till livmodern, där befruktas och sen hitta en yttepytteliten plätt slemhinna att fästa på.

Jag är inte orolig för att bli gravid. Men jag KAN teoretiskt bli gravid.

Så dunka huvudet i väggar om du mår bättre. Men är du rädd för sjukdomar finns bara ett sätt - ha aldrig sex. Ingen form av sex.
Man kan inte pussas heller. Herpes smittar också via pussar ;)

Kanske dags att
5084.jpg

Alla sjukdomar! :rofl:. jag är på omslaget för Dagens hypokondriker!
Allvarligt jag är inte så rädd för det men det är inte roligt med sjukdomar.

Jag har själv aldrig haft några :nailbiting: Du kanske kan skaffa en clean bill of health? Jag tänkte skriva veterinärintyg men var inte säker på att humorn skulle gå fram :D Jag har ju följt tråden länge men inte skrivit här.
Har dock läst om hur du kämpat och tycker det är kanon att du är out there again!

Men låt oss säga du får herpes, det är jo inte direkt världens farligast STD.... Så OM man använder kondom och då RÅKAR få det, vad är det värsta som kan hända? jag kanske får googla upp, men skulle nog jämföra det med svamp.... Som många får även om dom inte har sex (7-9-13 aldrig fått det själv, men...)
Nja, det är definitivt inte att jämföra med svamp. Herpes är ett virus du bär i kroppen resten av ditt liv och under tiden det är aktivt och orsakar utbrott kan det göra jävulusiskt ont.

Nu är jag inte uppdaterad men förmodligen måste du fortfarande snittas om du ska föda barn och råkar ha ett utbrott av blåsor.

Och så kan du råka ut för folk som påstår att du kan smitta andra via en handduk i simhallen. :meh:

Jag har själv aldrig haft några :nailbiting: Du kanske kan skaffa en clean bill of health? Jag tänkte skriva veterinärintyg men var inte säker på att humorn skulle gå fram :D Jag har ju följt tråden länge men inte skrivit här.
Har dock läst om hur du kämpat och tycker det är kanon att du är out there again!
Jag har en clean bill of heath. men veterinären intygade det etfer senaste undesökingen.
Jag har så mycket att lära och ta igen. och jag älskar hur man blir accepterad här för den man är.
Man får kämpa på-

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 235
Svar
1 029
· Visningar
106 164
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser