P
prallan
Citerat från 1177Och de flesta andras. Inkl läkarnas.
"Kondom ger ett skydd mot kondylom, men det är inte hundraprocentigt säkert eftersom kondomen inte täcker alla ytor som kan vara infekterade av virus."
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Citerat från 1177Och de flesta andras. Inkl läkarnas.
Och därför, för att det inte är 100% säkert ska man vara överdrivet hypokondrisk enligt ditt tidigare svar i tråden.Citerat från 1177
"Kondom ger ett skydd mot kondylom, men det är inte hundraprocentigt säkert eftersom kondomen inte täcker alla ytor som kan vara infekterade av virus."
![]()
Men tex som mig kan man jo vara född med det virus. Jag har det och samma har min pappa. Så det kommer sår i munnen när jag är stressad eller sjuk. Om det vandrat till min hjärna vet jag inte, men kanske kan förklara en delFast ang Herpes så går så många som 30 % och bär på det utan utbrott. För mig fick viruset promenera ut till hjärnhinnan, för att det inte hade någon annan upptrampad nervstig att gå på... så många bär på det fast man inte vet om det. Det där med att man inte har något kan man alltså inte veta. Och även om man inte haft utbrott kan man smitta andra via slemhinnorna som sprider virus. (Sånt jag fick lära mig under min tid på sjukhus med hjärnhinneinflammation).
Citerat från 1177
![]()
Man kan inte pussas heller. Herpes smittar också via pussarDet är enbart total avhållsamhet som ger 100% skydd. Jag har bränt bort livmoderslemhinnan, vilket ger en extremt minimal chans att bli gravid. Sen steriliserade jag mig vilket skyddar till typ 99.8%.
Inte ens om jag ovanpå detta använder kondom är det ett hundraprocentigt skydd mot graviditet. För det finns fortfarande nån hundradels promilles risk att kondomen går sönder, att ett ägg kan ta sig till livmodern, där befruktas och sen hitta en yttepytteliten plätt slemhinna att fästa på.
Jag är inte orolig för att bli gravid. Men jag KAN teoretiskt bli gravid.
Så dunka huvudet i väggar om du mår bättre. Men är du rädd för sjukdomar finns bara ett sätt - ha aldrig sex. Ingen form av sex.
Men tex som mig kan man jo vara född med det virus. Jag har det och samma har min pappa. Så det kommer sår i munnen när jag är stressad eller sjuk. Om det vandrat till min hjärna vet jag inte, men kanske kan förklara en del![]()
Man kan inte pussas heller. Herpes smittar också via pussar![]()
Fast du kan lika gärn
Skit. Glömde det. Och man kan bli förkyld och annat av att kramas.
Kanske dags att
![]()
Ja men va mer för det bildet va så roligt, hans min och alltDet ser ju ut som ett nät, inte gummi
Det skulle vara för att skydda sig från att bli pollinerad av insekter då
![]()
Oj jag valde fel tid att vara singel på!
Alla sjukdomar!Varför då?
Nej, du har inte framfört fakta, du spred vidare att herpes kan smitta via en delad handduk i simhallen eller vad det nu var. När jag citerade 1177 om exakt just det så sa du bara Tack, då var jag felinformerad.Nej, hur lyckade få till det???
Jag framförde endast fakta.
Alla sjukdomar!. jag är på omslaget för Dagens hypokondriker!
Allvarligt jag är inte så rädd för det men det är inte roligt med sjukdomar.
Nja, det är definitivt inte att jämföra med svamp. Herpes är ett virus du bär i kroppen resten av ditt liv och under tiden det är aktivt och orsakar utbrott kan det göra jävulusiskt ont.Men låt oss säga du får herpes, det är jo inte direkt världens farligast STD.... Så OM man använder kondom och då RÅKAR få det, vad är det värsta som kan hända? jag kanske får googla upp, men skulle nog jämföra det med svamp.... Som många får även om dom inte har sex (7-9-13 aldrig fått det själv, men...)
Jag har en clean bill of heath. men veterinären intygade det etfer senaste undesökingen.Jag har själv aldrig haft någraDu kanske kan skaffa en clean bill of health? Jag tänkte skriva veterinärintyg men var inte säker på att humorn skulle gå fram
Jag har ju följt tråden länge men inte skrivit här.
Har dock läst om hur du kämpat och tycker det är kanon att du är out there again!