Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nåväl. Jag har gett vägbeskrivning men klargjort att det är ostädat här och jag kommer att spendera resten av dagen i arbetskläder. Jag har ju en trädgård att ta hand om. Synd bara att solen hann försvinna.
Förlåt men :laugh: :love:

Jag har en känsla av att vägen till den stora kärleken inte kommer att vara dig helt spikrak. ;)

Då har jag fått fel info, tack :)

Men faktum kvarstår att det kan smitta även med kondom, tyvärr.
Men lite OT, hur skal det smitta med kondom? skall viruset ta sig igenom kondomet? :confused: Det är väl endast om man tar på sin "herpes kuk" o sedan tar med samma hand på kondomet? :laugh: Jag har själv mun-herpes som kommer då och då - vid stress, sjukdom mm. detta har aldrig smittat mina partners, även om jag pussat dessa när jag har mitt munsår

Men lite OT, hur skal det smitta med kondom? skall viruset ta sig igenom kondomet? :confused: Det är väl endast om man tar på sin "herpes kuk" o sedan tar med samma hand på kondomet? :laugh:

Sen är det också så att i alla fall just herpes på kuken gör helvetiskt ont har jag fått höra = troligtvis är antalet män som har sex vid ett aktivt herpesutbrott nog väldigt få och är det på sluttampen av utbrottet, när den är "ta-bar" igen och kondom används så är risken att bli smittad typ obefintlig.

Däremot om herpesblåsorna finns utanför kondomområdet så hjälper ju inte kondom, men samtidigt är de är ju synliga oavsett var de sitter.

Sen är det också så att i alla fall just herpes på kuken gör helvetiskt ont har jag fått höra = troligtvis är antalet män som har sex vid ett aktivt herpesutbrott nog väldigt få och är det på sluttampen av utbrottet, när den är "ta-bar" igen och kondom används så är risken att bli smittad typ obefintlig.

Däremot om herpesblåsorna finns utanför kondomområdet så hjälper ju inte kondom, men samtidigt är de är ju synliga oavsett var de sitter.

Ok, så ni inspekterar mannens könsområde så noga okulärt innan ni idkar sex? :cautious:

Tugga i er, herpes och kondylom kan smitta oavsett kondom. As simple as that.

Ok, så ni inspekterar mannens könsområde så noga okulärt innan ni idkar sex? :cautious:

Ptja inte vet jag hur andra gör när de har sex med någon annan, men jag gillar förspel och det är ju svårt att undvika se något som man har mitt framför ögonen, såvida man då inte blundar. Vilket jag inte gör, så du kan ju tugga i dig att inte alla toknojar som du och några få andra verkar göra över att bli smittade av en sexuellt överförbar sjukdom när kondom används.

Vi som inte nojar VET att det kan smitta trots kondom, men vi nojar inte över det.

Och som motvikt har jag varit sexuellt aktiv i drygt 20 år. Mellan varven ordentligt sexuellt aktiv. Både vad gäller antal och hur lösa boliner det varit på. Antal STD:s noll eller en beroende på hur man vill räkna. Likt "de flesta" har jag mött HPV-virus. Förutom det - nada. Och då måste jag erkänna att i min ungdom var jag inte världsbäst på det här med kondom.

Så risken att med kondom drabbas av en könssjukdom är och förblir mycket liten. Det är större risk att få munherpes av att pussas. Något majoriteten av befolkningen drar på sig redan som barn för övrigt.

Du verkar överdrivet rädd för sjukdomar...

(PS. Jag brukar sitta ner på offentliga toaletter med, sålänge de inte uppenbart är äckliga)

Vad gäller inspektion så jag brukar varken blunda eller ha lyset släckt.

Förresten min kollega (som har man och barn) tog fram anteckningsblocket som att hon skulle skriva ner noteringar, kollade på telefonen, såg allmänt förvirrad ut (jag trodde hon skulle utbrista att hon behöver vara på tinder) och tyckte sedan att hon ville nog träffa den här spanjoren för att han jobbar med något hon är intresserad av :rofl: Realisationen när hon insåg att hon skulle kunna hitta professionella kontakter på tinder :rofl:

:confused: Nej, hur lyckade få till det??? O_o

Jag framförde endast fakta.

Det kan bli kärnvapenkrig imorgon. Du kan få cancer. Det kan bli en terrorattack som du dör i imorgon. Du kan hamna i en trafikolycka. Det är också fakta. Men fakta använd som skräckpropaganda.

Fakta är att JA man kan få vissa sjukdomar även med kondom (man kan även bli med barn för all del). Men fakta är också att den RISKEN är mellan pytteliten och minimal.
Du vrider på fakta så att du framhäver den första delen, men nogsamt låter bli att tala om risken och istället överdriver den. Vilket gör att du framstår som överdrivet rädd.

:confused: Nej, hur lyckade få till det??? O_o

Jag framförde endast fakta.

För att fakta är att risken att bli smittad om man använder kondom faktiskt är tämligen minimal. Att risken finns innebär ju inte att man "ska" vara nojig och rädd för att bli smittad trots kondom, vilket dina inlägg tyder på att man bör vara.

För övrigt har jag helt kondomlöst haft en sexuell relation i flera år med en man som har och under hela vår relation hade herpes, men jag blev trots kondomlösheten inte smittad, så så "enkelt" som det låter på dig blir man inte smittad. Faktiskt.

Det kan bli kärnvapenkrig imorgon. Du kan få cancer. Det kan bli en terrorattack som du dör i imorgon. Du kan hamna i en trafikolycka. Det är också fakta. Men fakta använd som skräckpropaganda.

Fakta är att JA man kan få vissa sjukdomar även med kondom (man kan även bli med barn för all del). Men fakta är också att den RISKEN är mellan pytteliten och minimal.
Du vrider på fakta så att du framhäver den första delen, men nogsamt låter bli att tala om risken och istället överdriver den. Vilket gör att du framstår som överdrivet rädd.
Det är din tolkning :laugh:

För att fakta är att risken att bli smittad om man använder kondom faktiskt är tämligen minimal. Att risken finns innebär ju inte att man "ska" vara nojig och rädd för att bli smittad trots kondom, vilket dina inlägg tyder på att man bör vara.

För övrigt har jag helt kondomlöst haft en sexuell relation i flera år med en man som har och under hela vår relation hade herpes, men jag blev trots kondomlösheten inte smittad, så så "enkelt" som det låter på dig blir man inte smittad. Faktiskt.
Låt bli att överanalysera, jag har bara konstaterat fakta, att det GÅR att bli smittad utan kondom, vare sig mer eller mindre.

Ett förtydligande, jag menar sjukdomar trots kondom. Eller är jag överdrivet hypokondrisk på den punkten?

Tyvärr har du fel.

Låt bli att överanalysera, jag har bara konstaterat fakta, att det GÅR att bli smittad utan kondom, vare sig mer eller mindre.

Fast nä, det var ju inte alls vad du gjorde.

Använder man kondom behöver man inte vara "överdrivet hypokondrisk" för att bli smittad av en könssjukdom, vilket var den faktiska funderingen.

Ingen har sagt att risken inte finns, det vi sagt, till skillnad från dig är att man behöver inte vara överdrivet nojig, då risken är ytterst minimal.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat... 2
Svar
35
· Visningar
3 182
Senast: Palermo
·
Fordon Jag har en moped bil (js60) och ibland när jag startat bilen och ska köra så börjar motor lampan blinka, i dom här bilarna är alla...
Svar
2
· Visningar
535
Senast: Youmeoh
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 615
Senast: gullviva
·
IT & mobiler Jag känner mig helt blåst, men vi får inte igång TV:n i husvagnen med vagnens antenn (dålig mottagning) utan funderar i stället på att...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka