Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är den andra tillbaka! Han som typ försvann utan något return datum.

Men jag åker utomlands om två dagar :rofl:

(och det visar sig att jag hade rätt, vännens pojkvän är involverad i några business transaktioner med den där andra personen :meh: Men det får jag inte säga)

@Alexandra_W @Wysiwyg & @Magiana Ni har såklart rätt, 6 år är inte mycket. Han vet dessutom om min mer blygsamma utbildning och karriär och tycks inte det minsta bortskrämd av det :D

@Halfrek Jag vet! Det är inte många personer jag kan tala lingvistik med, speciellt inte på både svenska och engelska. Och dessutom har han en förkärlek för anglicismer. Jag är helt gobsmacked! Det är nästan lite för bra, var är kropparna begravda liksom? :o

"Hej"-taktiken förstår jag mig inte på. Det fungerar ju bättre om man går fram till någon på stan, men online gör det mig bara ointresserad.
...fast på Tinder är det nog mera ursäktat med bara "Hej",tycker jag. Det är ju mer vanligt där att inte ha någon presentation - inget strå att hugga på liksom.

...fast på Tinder är det nog mera ursäktat med bara "Hej",tycker jag. Det är ju mer vanligt där att inte ha någon presentation - inget strå att hugga på liksom.

Jo det är ju sant, jag hör dock till skaran som har en presentation som erbjuder en hel del saker att hugga på för att inleda en konversation. Men vi är ju alla olika, jag är med fåordig i tal än i text men många är precis tvärt om har jag märkt :idea:

Fast finns det inget strå att hugga på, så är det inte intressant för min del. Det måste finnas något mer än bara ett foto. Jag har dissat en och annan snygging bara på grund av avsaknaden av någon rad eller två.

Fast jag har presentation ;) och ett flertal foton där jag håller på med diverse grejer. Du får vara otroligt fåtalig om du inte kan hitta på något att säga (personen som skickade har dock en väldigt knapphändig presentation och intetsägande bilder).

Fast jag har presentation ;) och ett flertal foton där jag håller på med diverse grejer. Du får vara otroligt fåtalig om du inte kan hitta på något att säga (personen som skickade har dock en väldigt knapphändig presentation och intetsägande bilder).
Det är verkligen extremt få/ingen som gör någon som helst återkoppling till det man har skrivit och det gäller över samtliga sajter/appar. Och det saknas verkligen inte lösa trådar i min presentation att hugga tag i.

Det är verkligen extremt få/ingen som gör någon som helst återkoppling till det man har skrivit och det gäller över samtliga sajter/appar. Och det saknas verkligen inte lösa trådar i min presentation att hugga tag i.

Jag kan egentligen tänka på flera saker att fråga den andra personen, som liksom knappt har någon presentation. Men jag vet inte om jag vill egentligen vill prata med personen :rofl:

Det räcker kanske med de jag har.

En liten fundering: varför skriver man till någon som man sedan får svar från, för att sedan inte läsa svaret? Nu har det gått 4 dagar sedan jag svarade på ett meddelande och sedan dröjde det till igår innan han loggade in igen men läste han meddelande? Nej.

Fasiken, jag som tyckte det började bli intressant.

En liten fundering: varför skriver man till någon som man sedan får svar från, för att sedan inte läsa svaret? Nu har det gått 4 dagar sedan jag svarade på ett meddelande och sedan dröjde det till igår innan han loggade in igen men läste han meddelande? Nej.

Lugn det fins fler intressanta personer.

@Alexandra_W @Wysiwyg & @Magiana Ni har såklart rätt, 6 år är inte mycket. Han vet dessutom om min mer blygsamma utbildning och karriär och tycks inte det minsta bortskrämd av det :D

@Halfrek Jag vet! Det är inte många personer jag kan tala lingvistik med, speciellt inte på både svenska och engelska. Och dessutom har han en förkärlek för anglicismer. Jag är helt gobsmacked! Det är nästan lite för bra, var är kropparna begravda liksom? :o
Du behöver ju inte välja bort dig själv för att ni har olika mycket utbildning, låt honom avgöra om det stör istället :p Förhoppningsvis behöver ni ju inte umgås enbart på arbetstid och då spelar väl varken jobb eller utbildning någon roll. Så länge ni trivs ihop på fritiden så är det väl bara att fortsätta umgås?

Ditt svar var kanske så kort att det gick att läsa utan att öppna? På HP kan man läsa utan att öppna om de är korta och man inte tänker svara.

Ditt svar var kanske så kort att det gick att läsa utan att öppna? På HP kan man läsa utan att öppna om de är korta och man inte tänker svara.
Det är nog lite för långt för att man ska kunna se hela meddelandet. 41 ord och 241 tecken inklusive mellanslag. 3½ rad text. Och det var ju han som mejlade mig först så jag förstår inte riktigt varför han dunstat. Jag är liksom intresserad tillbaka.

18121668_10156056246699202_7967063319556750518_o.jpg

Du behöver ju inte välja bort dig själv för att ni har olika mycket utbildning, låt honom avgöra om det stör istället :p Förhoppningsvis behöver ni ju inte umgås enbart på arbetstid och då spelar väl varken jobb eller utbildning någon roll. Så länge ni trivs ihop på fritiden så är det väl bara att fortsätta umgås?

Nej du har så rätt, man kan ju vara både intelligent och intellektuell utan att ha flera examina. Jag tycker i alla fall att vi talar på samma nivå :)

@Loons det var det mest artiga sätt att ta upp ämnet dickpics jag sett hittills :rofl:

Fick det här idag från en ca. 20 år äldre man: "Badabing ☺"... Eh? :cautious: Dessutom har han på sin profil stavat ordet "Också" som "Oxså" - är jag lite anally retentive när det kommer till språk eller är det inte helt okej för en man över 40?
Jag tycker att "oxså" är klart värre än det (trots allt) mer etablerade "oxå". Det ger mig intrycket att han inte bara försöker men dessutom misslyckas. :grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 235
Svar
1 029
· Visningar
106 192
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser