Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok sorry för OT men var det svårt att "få igenom" så att säga? Hos sjukvården då tänker jag. Har funderat lite i dom banorna själv.

Är du över 25 är det i alla landsting utom ett din rätt att välja själv. Dock så är det tyvärr så länge man är barnlös och i fertil ålder ett klappande på huvudet och "du ändrar dig ska du se". Men träffar man bara rätt person är det en formalitet.

Är du över 25 är det i alla landsting utom ett din rätt att välja själv. Dock så är det tyvärr så länge man är barnlös och i fertil ålder ett klappande på huvudet och "du ändrar dig ska du se". Men träffar man bara rätt person är det en formalitet.

Aha, ja jag är 35 så de flesta har äntligen fattat att jag är seriös med att inte yngla av mig. Kan ju hoppas på detsamma hos sjukvården om jag genomför det hela :up:

Personligen hade jag gladeligen plockat bort livmodern och behållit äggstockarna för att slippa fler barn och menshelvetet men inte hamna i klimakteriet i förtid, men det lär ju inte göras så jag fortsätter med mina cerazette. De håller mig ju både mens och barnfri, så det får duga.

Ok sorry för OT men var det svårt att "få igenom" så att säga? Hos sjukvården då tänker jag. Har funderat lite i dom banorna själv.

Det gick smidigt. Hade ett möte med en barnmorska för att gå igenom preventivmedel och uppdatera min journal.
Fick remiss till läkare. Hon frågade om jag var säker, jag sa ja. Fick skriva på ett papper, gynundersökning gjordes och några prover togs.
Ingen kurator, inget mer.
Jag är 31

Senast ändrad:
Inte heller jag behövde prata med någon kurator.

Utan pratade med en gyn (en överläkare) som glatt konstaterade att "du har bestämt dig, verkar trygg i ditt beslut och är väl insatt" samt att "det finns ju andra sätt än biologiska barn om man ångrar sig". Sen fick jag skriva på ett papper att jag informerats om andra preventivmedel, förstod att ingreppet var oåterkalleligt osv.

Hon skrev remissen. Pga sjukt långa väntetider trädde vårdgarantin in och ingreppet gjordes i annat landsting. Pga en miss kom inte pappret med. Kirurgen var lite nojig eftersom "du är såpass ung och du har inga barn", så han pratade lite snabbt med mig och säkerställde att jag var säker och visste vad jag höll på med, och så fick jag skriva på papper igen. Sen opererades jag. Jag var 33 år.

Jag minns inte om det togs några prover men det kanske det gjordes. Men i så fall 4 mån innan op...

Under op hade kirurgen "passat på att kolla runt lite i buken, allt såg bra ut" ;P

Intressant det här!

Jag lade till en mening i min profiltext på hp och har inte fått något meddelande på flera dagar. (Brukar få 1-2st/dag, dock oftast ointressanta.)

Det jag skrev var "Jag brinner för djurskydd, jämställdhet och allas lika värde oavsett var man kommer ifrån."

Kan ju bara vara ett sammanträffande eller så är de flesta som brukar kontakta mig rätt så obehagliga :/.

Intressant det här!

Jag lade till en mening i min profiltext på hp och har inte fått något meddelande på flera dagar. (Brukar få 1-2st/dag, dock oftast ointressanta.)

Det jag skrev var "Jag brinner för djurskydd, jämställdhet och allas lika värde oavsett var man kommer ifrån."

Kan ju bara vara ett sammanträffande eller så är de flesta som brukar kontakta mig rätt så obehagliga :/.
Jag har att jag inte gillar SD och att de som inte gillar djur inte är välkomna, jag får meddelanden både från vettiga och idioter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 590
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 243
Svar
1 033
· Visningar
106 793

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur